Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir mye staving og forklaring av navnet sitt. Jeg synes det er finere med Nikolas. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fungerer, men det ser ut som en skrivefeil og barnet vil trolig bruke hele livet sitt på "Ja, M. EMMM. Som i "mandag"."

Anonymkode: ca1cc...a8a

Ja, sant. Ser på ssb sine sider at det er færre enn fire eller ingen som heter Mikolas i Norge, så da ligger det jo godt an til misforståelser. Takk for tilbakemelding :)

7 timer siden, Omo skrev:

Det blir mye staving og forklaring av navnet sitt. Jeg synes det er finere med Nikolas. 

Det blir nok det ja. Takk for tilbakemelding :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Olava skrev:

Ja, sant. Ser på ssb sine sider at det er færre enn fire eller ingen som heter Mikolas i Norge, så da ligger det jo godt an til misforståelser. Takk for tilbakemelding :)

Det blir nok det ja. Takk for tilbakemelding :)

Jeg er vant med navnet Mikolaj og nærmere Mikolas enn det tror jeg ikke det er mulig å komme:fnise: Jeg liker Mikolaj, men Mikolas er litt uvant og rart i mine ører. På lik linje som at Mikolaj er uvant og fremmed i andres ører. Jeg tenker at man venner seg til det meste og når man blir kjent med barnet så kunne ikke barnet hatt ett bedre navn :) Jeg har møtt flere barn som har fått meg til å forandre mening om navnet deres til det positive!

http://www.norskenavn.no/navn.php?id=5594

Anonymkode: 3157c...57d

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vant med navnet Mikolaj og nærmere Mikolas enn det tror jeg ikke det er mulig å komme:fnise: Jeg liker Mikolaj, men Mikolas er litt uvant og rart i mine ører. På lik linje som at Mikolaj er uvant og fremmed i andres ører. Jeg tenker at man venner seg til det meste og når man blir kjent med barnet så kunne ikke barnet hatt ett bedre navn :) Jeg har møtt flere barn som har fått meg til å forandre mening om navnet deres til det positive!

http://www.norskenavn.no/navn.php?id=5594

Anonymkode: 3157c...57d

Det er veldig sant. Tror ikke at Mikolas er det vanskeligste navnet å skulle vende seg til. Er jo ikke så uvanlig å velge uvanlige navn i dag. Takk for innspill og tilbakemelding :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kaspian? eller Cedrik? 

Anonymkode: 253fd...b75

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaspian? eller Cedrik? 

Cedrik. Syns Cedrik er utrolig fint navn. Kaspian har jeg aldri syntes har fungert på norsk. Nå vet jeg jo ikke om du bor utenlands da. Men syns uansett at Cedrik er finest :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om Viktoria? Venter en liten jente og dette er det eneste navnet på min 'aktuell-liste'.

Anonymkode: a172d...1d2

• Liker 1
Skrevet

Viktoria er fint :) 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva synes dere om Viktoria? Venter en liten jente og dette er det eneste navnet på min 'aktuell-liste'.

Det er litt pretensiøst syntes jeg  :ninja: som Vanessa, Augustina, Konstanse, Angelika, Veronica osv

Men, samtidig kjenner jeg mange jordnære victoriaer, så det betyr jo ikke noe. Vikki er ikke så fint, som kallenavn ofte blir.  Hva med Elisabeth hvis du vil ha dronningnavn, det er koseligere og har mange søte kallenavn. Ellers er Vibeke fint, som v-navn. 

Anonymkode: d4443...258

Skrevet

Jeg syns Viktoria er veldig fint.  Kjenner en Victoria som kalles Vicky!

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint tidløst navn

Anonymkode: 1a3ce...99d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.3.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Kaspian? eller Cedrik? 

Cedrik

Skrevet

Kjempefint og tidløst navn :)

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt pretensiøst syntes jeg  :ninja: som Vanessa, Augustina, Konstanse, Angelika, Veronica osv

Men, samtidig kjenner jeg mange jordnære victoriaer, så det betyr jo ikke noe. Vikki er ikke så fint, som kallenavn ofte blir.  Hva med Elisabeth hvis du vil ha dronningnavn, det er koseligere og har mange søte kallenavn. Ellers er Vibeke fint, som v-navn. 

Anonymkode: d4443...258

Har aldri tenkt på Viktoria som spesielt pretensiøst, men takk for innspill :)

Er ikke spesielt ute etter dronningnavn, men ønsker et navn som er feminint og klassiskt. Takk for tips likevel!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Olava skrev:

Kjempefint og tidløst navn :)

Fint tidløst navn

12 timer siden, Muskath skrev:

Jeg syns Viktoria er veldig fint.  Kjenner en Victoria som kalles Vicky!

22 timer siden, Omo skrev:

Viktoria er fint :) 

Takk for innspill - akkurat de svarene jeg ville ha, hihi 😅

AnonymBruker
Skrevet

Wilma synes jeg er fint. 

I tillegg Nanna og Klara 

Anonymkode: 62e3c...7eb

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wilma synes jeg er fint. 

I tillegg Nanna og Klara 

Wilma og Klara er nydelige navn. Fine, søte og sjarmerende. 

Nanna har aldri falt i smak hos meg, det høres fort ut som «mamma». Da syns jeg Sanna er litt finere. 

AnonymBruker
Skrevet

Nanna har jo veldig lang historie. Balders kone og greier. 

Men jeg ville valgt det bort, ikke fordi det ligner på mamma, men fordi nana blir brukt som "besta" i Storbritannia, Canada og Australia mye. 

Anonymkode: ca1cc...a8a

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wilma synes jeg er fint. 

I tillegg Nanna og Klara 

Jeg får veldig assosiasjoner til Jul i blodfjell når jeg hører navnet Nanna. «Koser du deg,Nanna?» 

Anonymkode: 4d76c...4c2

AnonymBruker
Skrevet

Wilma synes jeg er fint. 

I tillegg Nanna og Klara 

Liker Klara og Wilma

Nanna er ikke et navn i mine øyne, høres ut som et kallenavn.

Nanna hunden i Peter pan

Nanna som Hadet (Ha det bra)

Nanna som en baby som prøver å si mamma

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...