AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5261 Skrevet 3. mars 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snart fødsel og på tide å bestemme navn 😃 Hva syns dere om navnet Trevor? Vi legger trykket på samme sted som på engelsk, men uttaler det på norsk. Søsteren heter Claudia - passer navnene sammen? Det uttaler vi sånn det skrives. Anonymkode: a5e11...cfd Jeg synes Trevor uttalt på norsk blir kvinnelig. Gunnvor, liksom. Anonymkode: ca1cc...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5262 Skrevet 3. mars 2018 Jeg kjenner til en Trevor, så for meg er det helt greit. Anonymkode: 9331e...4d8
Muskath Skrevet 3. mars 2018 #5263 Skrevet 3. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Snart fødsel og på tide å bestemme navn 😃 Hva syns dere om navnet Trevor? Vi legger trykket på samme sted som på engelsk, men uttaler det på norsk. Søsteren heter Claudia - passer navnene sammen? Det uttaler vi sånn det skrives. Anonymkode: a5e11...cfd Trevor er uvant, men et fint navn.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5264 Skrevet 3. mars 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Trevor uttalt på norsk blir kvinnelig. Gunnvor, liksom. Anonymkode: ca1cc...a8a Hehe.. Jeg tror det handler om hvordan man uttaler det. Hvis man sier «Tree-voor» kan det høres mer kvinnelig ut, men riktig uttale for oss er «Trev-vor» Litt barskere da?? 🤣 Gjerne flere tilbakemeldinger 👏🏼 Anonymkode: a5e11...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5265 Skrevet 3. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Snart fødsel og på tide å bestemme navn 😃 Hva syns dere om navnet Trevor? Vi legger trykket på samme sted som på engelsk, men uttaler det på norsk. Søsteren heter Claudia - passer navnene sammen? Det uttaler vi sånn det skrives. Anonymkode: a5e11...cfd Litt uvant med engelske navn, man hører de liksom ikke så ofte. Men kjempefine navn og de passet godt sammen Anonymkode: 9ac70...cec
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5266 Skrevet 3. mars 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt uvant med engelske navn, man hører de liksom ikke så ofte. Men kjempefine navn og de passet godt sammen Anonymkode: 9ac70...cec Tusen takk! Det var hyggelig sagt 😊 Anonymkode: a5e11...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5267 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, Muskath skrev: Trevor er uvant, men et fint navn. 😃👍🏼 Anonymkode: a5e11...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5268 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner til en Trevor, så for meg er det helt greit. Anonymkode: 9331e...4d8 Det er sikkert en topp kar!! Hehe 😃 Anonymkode: a5e11...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5269 Skrevet 3. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Snart fødsel og på tide å bestemme navn 😃 Hva syns dere om navnet Trevor? Vi legger trykket på samme sted som på engelsk, men uttaler det på norsk. Søsteren heter Claudia - passer navnene sammen? Det uttaler vi sånn det skrives. Anonymkode: a5e11...cfd Uvant, men liker det faktisk! Minner meg om Trevor i Brannmann Sam Anonymkode: 1a3ce...99d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5270 Skrevet 3. mars 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uvant, men liker det faktisk! Minner meg om Trevor i Brannmann Sam Anonymkode: 1a3ce...99d Ja, det er sant!! Det er slik vi ønsker å uttale det også 😃 Jeg syns det klinger bedre og bedre. Må liksom høre det litt. Anonymkode: a5e11...cfd
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5271 Skrevet 5. mars 2018 Hvordan hadde du uttalt navnet «Nova»? Altså rett frem, så du uttaler med «O» eller «Nåva»? Har alltid sett for meg at det uttales «Nåva», selv om det er «O» der.. for når man sier feks Casanova, sier man jo «casanåva»?? Vi har valgt dette navnet på var lille pike, men plutselig ble jeg litt usikker på uttalen? Anonymkode: e918d...f68
luinne Skrevet 5. mars 2018 #5272 Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan hadde du uttalt navnet «Nova»? Altså rett frem, så du uttaler med «O» eller «Nåva»? Har alltid sett for meg at det uttales «Nåva», selv om det er «O» der.. for når man sier feks Casanova, sier man jo «casanåva»?? Vi har valgt dette navnet på var lille pike, men plutselig ble jeg litt usikker på uttalen? Anonymkode: e918d...f68 Nåva ☺️ Veldig fint navn!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5273 Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan hadde du uttalt navnet «Nova»? Altså rett frem, så du uttaler med «O» eller «Nåva»? Har alltid sett for meg at det uttales «Nåva», selv om det er «O» der.. for når man sier feks Casanova, sier man jo «casanåva»?? Vi har valgt dette navnet på var lille pike, men plutselig ble jeg litt usikker på uttalen? Anonymkode: e918d...f68 Ei nov - nova er et ord om odde eller hjørne som brukes i min dialekt og det skrives nov (det er brukt som ending i enkelte etternavn, på samme måte som dal eller vik) og det uttales med Å. Nåv, nåva. Anonymkode: ca1cc...a8a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5274 Skrevet 5. mars 2018 Jeg uttaler det "Nåva". Ei venninne av meg heter Synnøve, hun kalte seg lenge Nova da hun studerte i utlandet da det var lettere for de å uttale. Syntes det var kult! Det fungerer som navn, synes jeg Anonymkode: 9ac70...cec
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5275 Skrevet 5. mars 2018 Så bra! Det var nesten så jeg byttet navn, men det er jo et navn som er såå pent og ikke minst et navn som er lett å uttale/huske/skrive i hele verden 😍🌟 Anonymkode: e918d...f68 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5276 Skrevet 7. mars 2018 Jeg er så forelsket i navnet Luca/Luka... Til både jente og gutt... Men hvordan ville dere skrevet det? Føler Luca er gutt og Luka er jente Anonymkode: db981...32c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5277 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så forelsket i navnet Luca/Luka... Til både jente og gutt... Men hvordan ville dere skrevet det? Føler Luca er gutt og Luka er jente Anonymkode: db981...32c Luca på gutt, synes ikke det passer på jente. Anonymkode: 1a3ce...99d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5278 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så forelsket i navnet Luca/Luka... Til både jente og gutt... Men hvordan ville dere skrevet det? Føler Luca er gutt og Luka er jente Anonymkode: db981...32c Syns Luca er et tøft navn, både på jente og gutt. Men skrivemåten Luka hadde aldri funka i nynorskbygda mi, hadde ikke orket alle som skulle tullet med at det er bestemt form av ei luke. Slik er det ihvertfall der jeg bor. Det flyttet ei bosnisk jente ved navn Arma hit på 90-tallet, og hun blir fortsatt referert til som Handa/Hånda/Foten. Anonymkode: 8f7a3...c95 1
luinne Skrevet 7. mars 2018 #5279 Skrevet 7. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så forelsket i navnet Luca/Luka... Til både jente og gutt... Men hvordan ville dere skrevet det? Føler Luca er gutt og Luka er jente Anonymkode: db981...32c Fint til gutt, men ville valgt Luca fremfor Luka. Til jente kan kanskje Lucia være et alternativ?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #5280 Skrevet 8. mars 2018 Emil til gutt og Sofia til jente. Hva tenker dere? :-) Anonymkode: 31dd8...d63 1
Fremhevede innlegg