Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nikolai, Nikolas passer til Kristoffer

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har noen navneforslag på O eller inneholder o? Norskuttalende og enkelt engelsk i tillegg som passer med Kristoffer?

Anonymkode: ee7e2...51f

Oluf og Odd 

Anonymkode: 53169...3fc

Skrevet

Roald, Ronald, Norvald, Olai, Rolf, Sondre, Olve

Anonymkode: ca1cc...a8a

Skrevet

+ alle navn med Tor og Odd 

Torfinn, Torbjørn, Tore, Tor, Torgeir, Oddmund, Oddvar, Oddgeir, Oddbjørn

Skrevet

Hva tenker dere om navnet Melissa?

Anonymkode: d21ac...3f4

Skrevet

Tenkte å bruke navnet Johannes, etter morfar, eneste gjenlevende av besteforeldre mine, men frykter navnet kommer til å nå topplistene i 2018, og jeg vil ikke ha noe toppliste-navn. I 2017 var det nr. 25 eller noe sånt, men nå har vi hatt OL og tre gull til Johannes Høsflot Klæbo og gull til Johannes Thingnes Bø. Frykter dette indirekte påvirker folk til å bruke dette navnet igjen, alle har jo en eller flere Johannes bak i slekta de kan kalle opp. 

Så nå tenker jeg at vi kanskje må finne noe annet :(

Liker også navnet til farfaren min, Jakob, men ser at det faktisk var på førsteplass i 2017.. Så kjipt!

Anonymkode: 812fc...5c8

• Liker 1
Skrevet

Johannes er «dessverre» et fint navn. Jeg hadde brukt det hvis ikke Josefine var jente 😁👍🏼

Skrevet

Hva heter søsteren/broren til Mila?

Anonymkode: eab1f...f23

Skrevet

Er det innafor å kalle barnet sitt for Freia? Hjelper det om man staver det Freyja? 

Anonymkode: c4d33...c7c

Gjest Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å kalle barnet sitt for Freia? Hjelper det om man staver det Freyja? 

Hva med Frøya, heller? Freia er en sjokolade fabrikk :P

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Har noen navneforslag på O eller inneholder o? Norskuttalende og enkelt engelsk i tillegg som passer med Kristoffer?

Anonymkode: ee7e2...51f

Guttenavn eller jentenavn?

Oliver
Oscar
Christian
Jacob
Scott
Noah
Jonathan

Olivia
Nora
Dorothea
Ellinor

13 hours ago, AnonymBruker said:

Tenkte å bruke navnet Johannes, etter morfar, eneste gjenlevende av besteforeldre mine, men frykter navnet kommer til å nå topplistene i 2018, og jeg vil ikke ha noe toppliste-navn. I 2017 var det nr. 25 eller noe sånt, men nå har vi hatt OL og tre gull til Johannes Høsflot Klæbo og gull til Johannes Thingnes Bø. Frykter dette indirekte påvirker folk til å bruke dette navnet igjen, alle har jo en eller flere Johannes bak i slekta de kan kalle opp. 

Så nå tenker jeg at vi kanskje må finne noe annet :(

Liker også navnet til farfaren min, Jakob, men ser at det faktisk var på førsteplass i 2017.. Så kjipt!

Anonymkode: 812fc...5c8

Hva med typen din sine besteforeldre?

Husk at i dag er det "bedre" å lete i oldeforeldre-generasjonen eller tippoldeforeldre-generasjonen, selv om disse navnene også kommer til å klatre oppover de neste årene. Jacob og Johannes kommer vel til å klatre nå siden de er av det som nærmer seg den eldre garde. Alle gamle navn blir populære igjen bare de blir gamle nok. 

Skulle jeg selv oppkalt noen av mine besteforeldre måtte det evt blitt Johan som var et av navnene til min bestefar. I min oldeforeldre-generasjon ville jeg valgt Emilie, Lisa, Olai, Magdele, Johannes. Tippoldeforeldre-generasjonen min ville jeg valgt Jon Halvor, Elisabeth, Jørgen eller Maria. Dette er mine generasjoner da, men det er eksempler. 

Jeg forstår det som at du vil ha et navn som ikke er super-populært, men som likevel er "akseptabelt" i dagens samfunn. Du kan gå inn på navnestatistikken til ssb og lese der...om du ikke allerede har gjort det. Der kan du uansett se hvilke navn som er på topp nå, og hvilke som var på topp ti fra 1880 og fram til i dag. 

• Liker 1
Skrevet

Har lyst å kalle babyen Ariela, men min mann er ikke enig. Han vil at datteren vår skal hete Helene. Blir søvnig av Helene. Har termin om et par uker. Hva synes dere om Ariela?

Anonymkode: 86696...663

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har lyst å kalle babyen Ariela, men min mann er ikke enig. Han vil at datteren vår skal hete Helene. Blir søvnig av Helene. Har termin om et par uker. Hva synes dere om Ariela?

Jeg liker Helene, men hver sin smak..

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ariela gjør at jeg tenker 90-talls havfrue med Sissel Kyrkjebø sin stemme, eller vaskemiddel. Dessverre. Da er Helene bedre. 

Men om dere begge er uenige i hverandres valg, så er muligheten for å stryke begge og gå til andreplassen hos dere begge

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Catalina Culès skrev:

Hva med Frøya, heller? Freia er en sjokolade fabrikk :P

Jeg ser den med sjokoladefabrikken, altså, men syns liksom ikke Frøya har samme klangen. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likte Helene bedre

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er absolutt innafor, ett barn i min familie fikk det navnet. Hvis du vil unngå sjokolade assosiasjoner, ville jeg gått for Freyja, Freja eller Freya? 

Anonymkode: d4443...258

Gjest Belle âme
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likte best ditt forslag, heilt enig. Helene er kjedelig :) Kva med Adella?

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser den med sjokoladefabrikken, altså, men syns liksom ikke Frøya har samme klangen. 

Enig med deg. Freya/Freja er stilig.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...