luinne Skrevet 15. februar 2018 #5181 Skrevet 15. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: For noen av oss er vi lei av å forklare Vigdis, Øystein og Åsta når vi er på tur, aldri kunne bestille ting pr telefon med engelsktalende fordi navnet alltid blir feilskrevet og oppleve forvirring i hotell og flyplassforbindelse (opprop eller lignende) og for oss er det gjerne ekstra viktig at barn slippet det problemet. En venninne av meg heter Jeanette med stum e på slutten og hun strevde så lenge med å stave sitt eget navn at hun husker det som voksen. Og for henne var det viktig at barna fikk navn som var tydelig fonetisk riktige. Det handler ikke alltid om at man er snobbete. Anonymkode: ca1cc...a8a Enig med dette. Har selv et navn som skrives annerledes enn det uttales (aa istedenfor å) og er dritt lei av å måtte forklare skrivemåte. Bestemte meg raskt for at jeg ønsker å gi barna mine navn hvor de slipper å forklare. Navnet mitt fungerer aldeles drittdårlig i utlandet, så det er også en faktor som vil spille inn på navnevalg til mine framtidige barn.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5182 Skrevet 15. februar 2018 13 minutter siden, Tanuki skrev: Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske Yekaterina Larissa Darya Yulia Anastasia Tatiana Anastasia er pent men hva med Elena? Synes det er nydelig🙂 Anonymkode: 2ff2b...2b5
luinne Skrevet 15. februar 2018 #5183 Skrevet 15. februar 2018 16 minutter siden, Tanuki skrev: Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske Yekaterina Larissa Darya Yulia Anastasia Tatiana Hadde en tysk lærer med navn Tatiana som gir meg dårlige assosiasjoner. Anastasia likte jeg best av disse, likevel om det blir litt sukkersøtt på norsk. Kan jo alltids gå under Ana til vanlig da.. Yulia var jo litt stilig, men hun må nok forklare skrivemåte hver dag for det er jo dømt til å by på misforståelser her i landet. 1
luinne Skrevet 15. februar 2018 #5184 Skrevet 15. februar 2018 21 minutter siden, Tanuki skrev: Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske Yekaterina Larissa Darya Yulia Anastasia Tatiana Alexandra kan være en god mulighet, har inntrykk av at det brukes mye på Russiske karakterer i filmer iallefall
Tanuki Skrevet 15. februar 2018 #5185 Skrevet 15. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Anastasia er pent men hva med Elena? Synes det er nydelig🙂 Anonymkode: 2ff2b...2b5 Sant , Elena/Yelena hadde jeg ikke tenkt på, fint navn:) 1 hour ago, luinne said: Hadde en tysk lærer med navn Tatiana som gir meg dårlige assosiasjoner. Anastasia likte jeg best av disse, likevel om det blir litt sukkersøtt på norsk. Kan jo alltids gå under Ana til vanlig da.. Yulia var jo litt stilig, men hun må nok forklare skrivemåte hver dag for det er jo dømt til å by på misforståelser her i landet. Vil alltid være noen som har dårlige assosiasjoner uansett hvilke navn man velger. Det med stavemåte er sant, på en annen side har jeg et heeelt vanlig norsk navn og folk spør veldig ofte om hvordan det staves:) 1 hour ago, luinne said: Alexandra kan være en god mulighet, har inntrykk av at det brukes mye på Russiske karakterer i filmer iallefall Åh ja, takk for forslag, det er et veldig pent navn.
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. februar 2018 #5186 Skrevet 15. februar 2018 2 timer siden, Tanuki skrev: Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske Yekaterina Larissa Darya Yulia Anastasia Tatiana Tatiana
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5187 Skrevet 15. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig at navn skal fungere internasjonalt? Ikke ment som kritikk, jeg bare lurer. Tror virkelig alle at barna deres skal flytte eller ta utdanning utenlands? Anonymkode: 53169...3fc For min del er det fordi hele farsslekta til babyen er engelsktalende. Så da må navnet være enkelt for de å si. Og det kan jo hende vi flytter til det landet etterhvert. Anonymkode: 9331e...4d8
Mira00 Skrevet 15. februar 2018 #5188 Skrevet 15. februar 2018 Hva synes dere om navnet Vilmer? Vi vurderer det sterkt, men klarer ikke helt å bestemme oss:-)
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5189 Skrevet 15. februar 2018 39 minutter siden, Mira00 skrev: Hva synes dere om navnet Vilmer? Vi vurderer det sterkt, men klarer ikke helt å bestemme oss:-) Synes Vilmer og Vilma både med V og W er kjempeherlige navn. Anonymkode: ca1cc...a8a
chouette Skrevet 15. februar 2018 #5190 Skrevet 15. februar 2018 48 minutter siden, Mira00 skrev: Hva synes dere om navnet Vilmer? Vi vurderer det sterkt, men klarer ikke helt å bestemme oss:-) Vilmer(med V og W)er så stilig!
Mira00 Skrevet 15. februar 2018 #5191 Skrevet 15. februar 2018 Ja liker det veldig godt... bare litt uvant enda :-)
Millimani Skrevet 15. februar 2018 #5192 Skrevet 15. februar 2018 8 hours ago, Tanuki said: Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske Yekaterina Larissa Darya Yulia Anastasia Tatiana Larissa, Anastasia og Tatiana er mine favoritter. Som det nevnes av andre synes jeg også at Elena og Alexandra er fine.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2018 #5193 Skrevet 15. februar 2018 8 timer siden, Tanuki skrev: Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske Yekaterina Larissa Darya Yulia Anastasia Tatiana Liker Anastasia best av dine alternativ. Foreslår Darina, synes det er veldig fint. Anonymkode: 1a3ce...99d
Joppeline Skrevet 16. februar 2018 #5194 Skrevet 16. februar 2018 17 timer siden, Tanuki skrev: Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske Yekaterina Larissa Darya Yulia Anastasia Tatiana Liker Anastasia og Larissa(/Ana/Lara som kallenavn) best av disse. Eller Julia om du kan skrive det med slik istedet. Katarina er også fint, men Yekaterina blir nok slitsomt for henne. Ellers er det jo utrolig mange andre navn som passer både i Norge og Russland. Uten at man tenker over at det er typisk Russisk navn. Anna Alina Vera Dina Elena Eva Klara Kristina Maya Marta Nina Natalia Sofia Elvira Renata Emilia Sikkert mange flere også!
Pearl2.0 Skrevet 18. februar 2018 #5195 Skrevet 18. februar 2018 På 10.2.2018 den 16.50, AnonymBruker skrev: Vi står fast mellom Amina og Amira? Pappen er arabisk så begge funker for oss både ☺️ Anonymkode: 84978...531 Hadde valgt Amira😊 Amina minner meg om aminosyre🙈
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #5196 Skrevet 18. februar 2018 På 16.02.2018 den 9.28, Joppeline skrev: Liker Anastasia og Larissa(/Ana/Lara som kallenavn) best av disse. Eller Julia om du kan skrive det med slik istedet. Katarina er også fint, men Yekaterina blir nok slitsomt for henne. Ellers er det jo utrolig mange andre navn som passer både i Norge og Russland. Uten at man tenker over at det er typisk Russisk navn. Anna Alina Vera Dina Elena Eva Klara Kristina Maya Marta Nina Natalia Sofia Elvira Renata Emilia Sikkert mange flere også! Anja og Antonia Anonymkode: 2b761...da8
WilhelmineAmalie Skrevet 18. februar 2018 #5197 Skrevet 18. februar 2018 På 15.2.2018 den 15.35, Tanuki skrev: Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske Yekaterina Larissa Darya Yulia Anastasia Tatiana Larissa ☺️ Andre forslag: Anna Daria Alina Natalia Emilija
Muskath Skrevet 18. februar 2018 #5198 Skrevet 18. februar 2018 Hva med Arja? Ellers liker jeg Darya.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #5199 Skrevet 19. februar 2018 Hva syns dere om Elana? Ikke Elena men Elana:) vi må ha et navn som fungerer på engelsk da mannen er amerikansk. Anonymkode: eab1f...f23
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #5200 Skrevet 19. februar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om Elana? Ikke Elena men Elana:) vi må ha et navn som fungerer på engelsk da mannen er amerikansk. Anonymkode: eab1f...f23 Høres ut som såpe eller deo Anonymkode: 1a3ce...99d
Fremhevede innlegg