Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Amalie Lovise og Vegard Simon. 

Men bare om de bruker kun første navn til daglig. 

Anonymkode: ca1cc...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amalie Lovise og Vegard Simon. 

Men bare om de bruker kun første navn til daglig. 

Kun første navn til daglig ja :) 

Skrevet

Ruby eller Kaja?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Gjest N-Nøff
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ruby eller Kaja?

Kaja. Ruby er virkelig ikke et fint navn. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ruby eller Kaja?

Kaja. Ruby er direkte stygt.

Skrevet

Morsomt hvor forskjellig smak folk har når det gjelder navn. Registrerer at jeg liker omtrent 3% av navnene som har vært diskutert de siste femten sidene. 

Mener ikke at min smak er "bedre" på noen måte. Bare syns det er artig. Mateo f.eks, det er jo et navn som i og for seg klinger fint, men det kunne aldri ramlet meg inn å kalle sønnen min det. 

Anonymkode: df16d...005

• Liker 3
Skrevet

Hva heter søsteren/broren til Victoria? (Må fungere internasjonalt)

Anonymkode: eab1f...f23

Skrevet

Edvard, Philip eller Georg

Skrevet

(bror til Victoria) 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alexander, David, Edvard, Albert

Elisabeth, Louise, Maria

Anonymkode: 2ff2b...2b5

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Daniel
Christopher
Alexander
Philip
Benjamin
Simon
Thomas
Scott
Marcus
Jonathan
Kim
Nikki
Waldemar
Conrad
Magnus
Stephen

Amelia
Christina
Melanie
Anna
Ida
Lisa
Amanda
Julie
Therese
Nikki
Kim
Michelle
Jasmine
Sarah
Sandra

Skrevet

Hvorfor er det så viktig at navn skal fungere internasjonalt? Ikke ment som kritikk, jeg bare lurer. Tror virkelig alle at barna deres skal flytte eller ta utdanning utenlands? 

Anonymkode: 53169...3fc

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig at navn skal fungere internasjonalt? Ikke ment som kritikk, jeg bare lurer. Tror virkelig alle at barna deres skal flytte eller ta utdanning utenlands? 

For noen av oss er vi lei av å forklare Vigdis, Øystein og Åsta når vi er på tur, aldri kunne bestille ting pr telefon med engelsktalende fordi navnet alltid blir feilskrevet og oppleve forvirring i hotell og flyplassforbindelse (opprop eller lignende) og for oss er det gjerne ekstra viktig at barn slippet det problemet. 

En venninne av meg heter Jeanette med stum e på slutten og hun strevde så lenge med å stave sitt eget navn at hun husker det som voksen. Og for henne var det viktig at barna fikk navn som var tydelig fonetisk riktige. 

Det handler ikke alltid om at man er snobbete. 

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare sånn det er. Navnetrender går i bølger. Mange av navnene som er populære i dag var også populære for 100-120 år siden. Alle gamle navn blir populære igjen, bare de blir gamle nok.

Innvandring og utvandring kan også spille en viss rolle. I dag er det også mange barn som har foreldre hvor bare den ene av dem er norsk og den andre er utenlandsk. Da kan det være greit med noe som er lett å uttale på flere språk.

Skrevet

Jeg har lyst å bruke fornavnet til min bestemor som mellomnavn. Men jeg og samboer blir ikke enige om hvilket navn som skal være fornavn. Har ikke tenkt å bruke det ene navnet til vanlig. Hva syns dere er finest/passer best?

Andrea Marie

Alida Marie

Kaia Marie

Skrevet
2 minutter siden, PurpleRain skrev:

Jeg har lyst å bruke fornavnet til min bestemor som mellomnavn. Men jeg og samboer blir ikke enige om hvilket navn som skal være fornavn. Har ikke tenkt å bruke det ene navnet til vanlig. Hva syns dere er finest/passer best?

Andrea Marie

Alida Marie

Kaia Marie

Synes alle var fine!

Anonymkode: 2ff2b...2b5

Skrevet
7 minutter siden, PurpleRain said:

Andrea Marie

Alida Marie

Kaia Marie

Kaia Marie :) 

• Liker 1
Skrevet

Hva med disse jentenavnene? Må være russiske/slaviske

Yekaterina

Larissa

Darya

Yulia

Anastasia

Tatiana

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er viktig for alle, då det fortsatt er mange som kaller barna sin for veldig norske navn som Vetle, Tiril, Lerke osv:) for min del er nesten hele familien til samboeren amerikanske :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...