Olava Skrevet 2. februar 2018 #5121 Skrevet 2. februar 2018 På 31.1.2018 den 9.04, våren14 skrev: Må nesten bare høre hva andre tenker jeg... om evt for like navn på to søstre... Har en Maiken fra før - elsker navnet - oppkalt etter sin mormor. Lillesøster kommer snart, men har så vanskelig for å finne navn vi liker som ikke blir veldig likt storesøsters. Akkurat nå kan jeg se for meg at lillesøster heter Mia, men funker det med Maiken og Mia når de tross alt ikke er tvillinger liksom? To år mellom de. Jeg syns Maiken og Mia høres ut som et kjempefint søsterpar Absolutt ikke for likt for min del. Det er jo ingen annen likhet enn forbokstaven.. jeg kjenner noen som har 5 unger som alle begynner på samme forbokstav, så jeg ser ikke problemet med 2 På 31.1.2018 den 13.48, AnonymBruker skrev: Maren eller Iselin ? Anonymkode: 3d1fe...d18 Iselin På 31.1.2018 den 17.28, Omo skrev: Samboern er fra engelsktalende land og vi snakker engelsk hjemme. Et navn poppet opp her som han likte, nemlig Alyssa. Jeg er usikker på om det funker på norsk. Noen tanker? Vi bor i Norge, og skal bo her. Men med mulighet for å flytte til hans hjemland på veldig lang sikt. Kommer nok sannsynligvis (men det er ikke bestemt) til å bruke begges etternavn, så blir et norsk og et engelsk etternavn. Alyssa er nydelig, syns det fungerer fint på begge språk ellers kjenner jeg ei norsk jente som heter Alicia, som er ganske likt (sies da ‘alisia’), det fungerer jo også godt på både norsk og engelsk. På 31.1.2018 den 20.18, AnonymBruker skrev: Trenger virkelig noe inspirasjon til barnenavn, men jeg er litt kresen på det . Vi skal adoptere og trenger et gutte- og et jentenavn, for vi vet jo ikke hva det blir. Tenker på Ask veldig mye, og så vurderer vi klara littegrann. har så lyst på noe med norsk/skandinavisk opprinnelse, helst norsk, norske tradisjoner står veldig sterkt og er veldig viktig i familien min men vil likevel ha noe litt mer unikt enn det alle andre har. Ikke vondt ment til noen men jeg er så lei av slike kjedelige og uoriginale navn som Emma, Mari-e/a, Martin, Sofie, og så videre. er ifra Nord-Norge, bor her nå og vi skal bo her, men det er snakk om å flytte til utlandet (England) om noen år i jobbsammenheng, bare for en kort periode da, så det hadde jo vært greit med noe som ikke er så altfor vanskelig å utale der nede heller. uff dette er så utrolig vanskelig, vi er helt frustrerte og vet ikke helt hva vi skal gjøre. Anonymkode: 56fd1...852 Klara er nydelig. Ask er også fint, men blir litt merkelig å hete det i England (pga. To ask = å spørre). Men altså, det trenger ikke å være noe problem Andre navn som kan fungere er Thor, Thorn, Aslak, Odin. Frøya (Freya i England), Elida, Lisbeth, Astrid. På 31.1.2018 den 21.50, AnonymBruker skrev: Vi tenker å kalle jenta vår Amalie, men virker som om alle synes det er et kjedelig navn? Har også tenkt på Sofie og Emma, men vil helst unngå navn som er på topp 10 lista. Anonymkode: 7748b...ae5 Amalie og Sofie er nydelige navn. Forstår godt hvorfor Sofie er nr. 1 i navnestatistikken. I min egen generasjon er Amalie mer vanlig enn Sofie (selv om Sofie også er relativt vanlig). Så for meg er Amalie kjempevanlig, kjenner minst 4 stk som heter det. Men, det er ikke nødvendigvis vanlig i barnets generasjon. Ut ifra navnestatistikken som er i dag vil nok Sofie være vanligere enn Amalie, med mindre Amalie får et plutselig og stort oppløft i popularitet. Nå er jo Sofie nr. 1 mens Amalie ikke er på topp 50 engang. Så om det er noe som er en viktig faktor for valget så er nok Amalie det beste alternativet
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5122 Skrevet 3. februar 2018 Hva med Knut Rafael? Anonymkode: 53169...3fc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5123 Skrevet 3. februar 2018 Hva synes dere om navnet Meline? Anonymkode: aa6b4...71c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5124 Skrevet 3. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Meline? Anonymkode: aa6b4...71c Ikke min smak. Hørtes ikke ut som et navn, heller mat eller medisin. "Visp 2 egg med 100 gram sukker og 100 gram meline". Eller "har du prøvd den p-pillen Meline?". Anonymkode: 8f7a3...c95 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5125 Skrevet 3. februar 2018 22 timer siden, Olava skrev: Jeg syns Maiken og Mia høres ut som et kjempefint søsterpar Absolutt ikke for likt for min del. Det er jo ingen annen likhet enn forbokstaven.. jeg kjenner noen som har 5 unger som alle begynner på samme forbokstav, så jeg ser ikke problemet med 2 Iselin Alyssa er nydelig, syns det fungerer fint på begge språk ellers kjenner jeg ei norsk jente som heter Alicia, som er ganske likt (sies da ‘alisia’), det fungerer jo også godt på både norsk og engelsk. Klara er nydelig. Ask er også fint, men blir litt merkelig å hete det i England (pga. To ask = å spørre). Men altså, det trenger ikke å være noe problem Andre navn som kan fungere er Thor, Thorn, Aslak, Odin. Frøya (Freya i England), Elida, Lisbeth, Astrid. Amalie og Sofie er nydelige navn. Forstår godt hvorfor Sofie er nr. 1 i navnestatistikken. I min egen generasjon er Amalie mer vanlig enn Sofie (selv om Sofie også er relativt vanlig). Så for meg er Amalie kjempevanlig, kjenner minst 4 stk som heter det. Men, det er ikke nødvendigvis vanlig i barnets generasjon. Ut ifra navnestatistikken som er i dag vil nok Sofie være vanligere enn Amalie, med mindre Amalie får et plutselig og stort oppløft i popularitet. Nå er jo Sofie nr. 1 mens Amalie ikke er på topp 50 engang. Så om det er noe som er en viktig faktor for valget så er nok Amalie det beste alternativet Amalie ligger på 18 plass på fjorårets liste Anonymkode: 9231c...9f4
Millimani Skrevet 3. februar 2018 #5126 Skrevet 3. februar 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva med Knut Rafael? Anonymkode: 53169...3fc Knut er flott, styrer glatt unna det andre 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva synes dere om navnet Meline? Anonymkode: aa6b4...71c Liker det ikke. Melinda er bedre
Millimani Skrevet 3. februar 2018 #5127 Skrevet 3. februar 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva med Knut Rafael? Anonymkode: 53169...3fc Knut er flott, styrer glatt unna det andre 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva synes dere om navnet Meline? Anonymkode: aa6b4...71c Liker det ikke. Melinda er bedre
Olava Skrevet 4. februar 2018 #5128 Skrevet 4. februar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Amalie ligger på 18 plass på fjorårets liste Anonymkode: 9231c...9f4 Åja, ja sånt husker ikke jeg Kanskje greit å sjekke noen lister noen år tilbake i tid da, hvis man er opptatt av populariteten
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5129 Skrevet 6. februar 2018 På 31.1.2018 den 20.18, AnonymBruker skrev: Trenger virkelig noe inspirasjon til barnenavn, men jeg er litt kresen på det . Vi skal adoptere og trenger et gutte- og et jentenavn, for vi vet jo ikke hva det blir. Tenker på Ask veldig mye, og så vurderer vi klara littegrann. har så lyst på noe med norsk/skandinavisk opprinnelse, helst norsk, norske tradisjoner står veldig sterkt og er veldig viktig i familien min men vil likevel ha noe litt mer unikt enn det alle andre har. Ikke vondt ment til noen men jeg er så lei av slike kjedelige og uoriginale navn som Emma, Mari-e/a, Martin, Sofie, og så videre. er ifra Nord-Norge, bor her nå og vi skal bo her, men det er snakk om å flytte til utlandet (England) om noen år i jobbsammenheng, bare for en kort periode da, så det hadde jo vært greit med noe som ikke er så altfor vanskelig å utale der nede heller. uff dette er så utrolig vanskelig, vi er helt frustrerte og vet ikke helt hva vi skal gjøre. Anonymkode: 56fd1...852 Maud og Albert 🙂 Anonymkode: 2ff2b...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5130 Skrevet 6. februar 2018 Regine og Kasper Anonymkode: 2ff2b...2b5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5131 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maud og Albert 🙂 Anonymkode: 2ff2b...2b5 Må fnise litt av Maud, helt siden en bekjent kalte datteren sin det. Og uttaler det fonetisk. Ikke Mååd men Maud som.. Mjau uten J. Anonymkode: ca1cc...a8a 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5132 Skrevet 6. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må fnise litt av Maud, helt siden en bekjent kalte datteren sin det. Og uttaler det fonetisk. Ikke Mååd men Maud som.. Mjau uten J. Anonymkode: ca1cc...a8a Hehe, det var litt morsom uttale x) Anonymkode: 4d76c...4c2
Vera Vinge Skrevet 7. februar 2018 #5133 Skrevet 7. februar 2018 På 31.01.2018 den 13.46, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke spesielt rart med samme forbokstav, mange som liker det og velger det til hele søskenflokken. Var bare min personlige mening at jeg foretrekker ulik bokstav og at ikke navn rimer for mye eller har samme ending, men de er bare meg. Mange velger jo også navn som rimer så der er smaken forskjellig. Synes Maiken og Malin klinger bedre og ser bedre ut på papiret rent estetisk. For meg blir Maiken og Mia litt rart, liksom litt i ubalanse pga Mia er så kort, virker mer som et kallenavn. Men Mia er et søtt navn da, men synes det passer bedre til korte navn som Oda, Erle, Iben, Nora, Siri, Guro, Lotte, Ella osv.. Anonymkode: 1a3ce...99d Jeg syns motsatt, at om man først skal ha lik forbokstav på søsken, syns jeg de bør være så ulike som mulig. Jeg syns mao. ulik lengde er en fordel. Ville hvertfall ikke hatt de to første bokstavene pluss siste bokstav like. På 31.01.2018 den 21.04, AnonymBruker skrev: Litt morsomt at du skulle nevne Eir, en av mine alle beste venner heter det, det er et nydelig navn men føler at det blir litt for rart. Det er litt det samme med Eir, kjenner ei som heter det. Og med Sunniva og Vegard klarer jeg ikke å assosiere med noe annet enn to mobbere fra ungdomsskolen min, skulle ønske jeg kunne, men får fortsatt frysninger av å tenke på de. Arne vurderer vi faktisk litt fra før fordi jeg hadde en grandonkel en gang som vi begge var så veldig glad i. Tror det hadde blitt et fint mellomnavn , men det er så vanskelig å finne andre navn som passer til, har noen noe forslag? Magne varer helt nydelig, det hadde vi ikke tenkt på engang, tusen takk for det! Vi skal vurdere det sterkt. I familien min er det også en tradisjon med mellomnavn, så hvis det er noen forslag til det så blir vi kjempeglade! Hva synes dere om Ask-Magne, Ask-Arne, eller Arne-Solan??? Men så er det det med uttale da, blir det for vanskelig utenlans? Hva synes dere? Anonymkode: 56fd1...852 Jeg syns de var tunge å si alle sammen. Hvis man går for dobbeltnavn hvor begge skal bli brukt i det daglige, ville jeg valgt noe som glir lettere på tunga enn de der. På 31.01.2018 den 21.50, AnonymBruker skrev: Vi tenker å kalle jenta vår Amalie, men virker som om alle synes det er et kjedelig navn? Har også tenkt på Sofie og Emma, men vil helst unngå navn som er på topp 10 lista. Anonymkode: 7748b...ae5 Her vi bor er Amalie et av de mest brukte jentenavnene i barnehagen. Så selv om det kan være lokale variasjoner, ville jeg ikke gått for det om du ønsker å styre unna de mest populære navnene.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5134 Skrevet 7. februar 2018 Hva heter lillebror/lillesøster til Amelia? 😄 Anonymkode: e5dd2...60b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5135 Skrevet 7. februar 2018 Analius eller Analie Anonymkode: 53169...3fc
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5136 Skrevet 7. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Analius eller Analie Anonymkode: 53169...3fc Å noen er fortsatt på barnehagestadiet skjønner jeg.. Anonymkode: e5dd2...60b 12
luinne Skrevet 7. februar 2018 #5137 Skrevet 7. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva heter lillebror/lillesøster til Amelia? 😄 Anonymkode: e5dd2...60b Amelia og Marius Amelia og Emily/Emma Amelia og Ellie Amelia og Matilde Amelia og Elina Amelia og Elsa
Olava Skrevet 8. februar 2018 #5138 Skrevet 8. februar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva heter lillebror/lillesøster til Amelia? 😄 Anonymkode: e5dd2...60b Theodor, Vilhelm/Wilhelm, Henrik, Daniel, Conrad, Julian, Elias Olivia, Alicia, Nathalie, Cassandra, Vilja, Isabelle, Annabelle, Elisa/Eliza
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. februar 2018 #5139 Skrevet 8. februar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva heter lillebror/lillesøster til Amelia? 😄 Anonymkode: e5dd2...60b Isabela, Mateo.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #5140 Skrevet 9. februar 2018 På 7.2.2018 den 19.07, AnonymBruker skrev: Hva heter lillebror/lillesøster til Amelia? 😄 Anonymkode: e5dd2...60b Amelia og Clara Amelia og Nathaniel Anonymkode: ce158...85b
Fremhevede innlegg