AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5101 Skrevet 31. januar 2018 Maiken og Malin blir litt for likt, synes jeg. Samme første bokstav og siste, mye lik rytme. Da hadde jeg foretrukket Maiken og Miriam eller Maiken og Matilda, gjerne et navn som slutter på vokallyd for å bryte mønsteret litt. Synes det klinger bedre da. Anonymkode: ca1cc...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5102 Skrevet 31. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maren eller Iselin ? Anonymkode: 3d1fe...d18 Maren Anonymkode: 1a3ce...99d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5103 Skrevet 31. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Maiken og Malin blir litt for likt, synes jeg. Samme første bokstav og siste, mye lik rytme. Da hadde jeg foretrukket Maiken og Miriam eller Maiken og Matilda, gjerne et navn som slutter på vokallyd for å bryte mønsteret litt. Synes det klinger bedre da. Anonymkode: ca1cc...a8a Enig i dette! Men synes likevel Malin er bedre en Mia til Maiken Maiken og Miriam er veldig fint, Samme med Matilde/a Anonymkode: 1a3ce...99d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5104 Skrevet 31. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i dette! Men synes likevel Malin er bedre en Mia til Maiken Maiken og Miriam er veldig fint, Samme med Matilde/a Anonymkode: 1a3ce...99d Ja, Mia er fint men litt kort. Men det trenger ikke gjøre noe. Jeg hadde heller gått for Maiken og Mina. Anonymkode: ca1cc...a8a
Rihannon Skrevet 31. januar 2018 #5105 Skrevet 31. januar 2018 Om du skal gå for et navn på M: Synes jeg kanskje Merle og Maiken Miriam og Maiken Marion og Maiken harmonerer uten at det bli for likt. Malin går greit, synes ikke Mia eller Mie passer, flyter liksom ikke på tunga. Men deres barn deres valg! Når det kommer til valg av navn vil det alltid være stor sprik av meninger..
Pølsevann Skrevet 31. januar 2018 #5106 Skrevet 31. januar 2018 8 timer siden, våren14 skrev: Må nesten bare høre hva andre tenker jeg... om evt for like navn på to søstre... Har en Maiken fra før - elsker navnet - oppkalt etter sin mormor. Lillesøster kommer snart, men har så vanskelig for å finne navn vi liker som ikke blir veldig likt storesøsters. Akkurat nå kan jeg se for meg at lillesøster heter Mia, men funker det med Maiken og Mia når de tross alt ikke er tvillinger liksom? To år mellom de. Jeg synes ikke Mia og Maiken er noe like i det hele tatt, så jeg synes de går helt fint sammen. Når jeg begynte å lese innlegget ditt foreventet jeg mer Maiken og Marlen. Samme forbokstav reagerer jeg heller ikke på. 5 timer siden, våren14 skrev: Takk for svar! Ser meningene er ulike, men sånn er det jo med navn. Mannen liker Malin Gjør forsåvidt jeg også! Vet det er rart med samme forbokstav.. skjønner ikke hvorfor jeg liker det egentlig. Men så føles det kanskje litt riktig bare...? Vi får se. Jeg synes Maiken og Malin blir for like. Da synes jeg Mia er bedre. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Maren eller Iselin ? Anonymkode: 3d1fe...d18 Maren 1
Pølsevann Skrevet 31. januar 2018 #5107 Skrevet 31. januar 2018 Samboern er fra engelsktalende land og vi snakker engelsk hjemme. Et navn poppet opp her som han likte, nemlig Alyssa. Jeg er usikker på om det funker på norsk. Noen tanker? Vi bor i Norge, og skal bo her. Men med mulighet for å flytte til hans hjemland på veldig lang sikt. Kommer nok sannsynligvis (men det er ikke bestemt) til å bruke begges etternavn, så blir et norsk og et engelsk etternavn.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5108 Skrevet 31. januar 2018 Åh, kollegaen min kalte jenta si Alyssa for noen år siden. Irsk far og etternavn (engelsk-klingende). Alyssa går faktisk an, synes jeg. For selv om man uttaler det det litt annerledes på norsk og engelsk så er norske uttalen veldig fin. Anonymkode: ca1cc...a8a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5109 Skrevet 31. januar 2018 1 time siden, Omo skrev: Samboern er fra engelsktalende land og vi snakker engelsk hjemme. Et navn poppet opp her som han likte, nemlig Alyssa. Jeg er usikker på om det funker på norsk. Noen tanker? Vi bor i Norge, og skal bo her. Men med mulighet for å flytte til hans hjemland på veldig lang sikt. Kommer nok sannsynligvis (men det er ikke bestemt) til å bruke begges etternavn, så blir et norsk og et engelsk etternavn. Fungerer dårlig på norsk: Alice, Elise, Melissa er jo lignende navn.. Men finnes utallige navn som fungerer i begge land så burde ikke være så vanskelig å finne et som gjør det.. Anonymkode: 1a3ce...99d
Pølsevann Skrevet 31. januar 2018 #5110 Skrevet 31. januar 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fungerer dårlig på norsk: Alice, Elise, Melissa er jo lignende navn.. Men finnes utallige navn som fungerer i begge land så burde ikke være så vanskelig å finne et som gjør det.. Anonymkode: 1a3ce...99d Ja, det er masse navn som funker, men det er det å finne et vi liker begge to som er problemet. Noen navn synes jeg har fin uttale på engelsk men ikke på norsk (eksempel Catherine), noen er det omvendt, også er det de forskjellige assosiasjonene vi har til navn da. Jeg har en lang liste med alternativer. Men samboern er ikke helt enig med de jeg har valgt. Endret 31. januar 2018 av Omo
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5111 Skrevet 31. januar 2018 Trenger virkelig noe inspirasjon til barnenavn, men jeg er litt kresen på det . Vi skal adoptere og trenger et gutte- og et jentenavn, for vi vet jo ikke hva det blir. Tenker på Ask veldig mye, og så vurderer vi klara littegrann. har så lyst på noe med norsk/skandinavisk opprinnelse, helst norsk, norske tradisjoner står veldig sterkt og er veldig viktig i familien min men vil likevel ha noe litt mer unikt enn det alle andre har. Ikke vondt ment til noen men jeg er så lei av slike kjedelige og uoriginale navn som Emma, Mari-e/a, Martin, Sofie, og så videre. er ifra Nord-Norge, bor her nå og vi skal bo her, men det er snakk om å flytte til utlandet (England) om noen år i jobbsammenheng, bare for en kort periode da, så det hadde jo vært greit med noe som ikke er så altfor vanskelig å utale der nede heller. uff dette er så utrolig vanskelig, vi er helt frustrerte og vet ikke helt hva vi skal gjøre. Anonymkode: 56fd1...852
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5112 Skrevet 31. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger virkelig noe inspirasjon til barnenavn, men jeg er litt kresen på det . Vi skal adoptere og trenger et gutte- og et jentenavn, for vi vet jo ikke hva det blir. Tenker på Ask veldig mye, og så vurderer vi klara littegrann. har så lyst på noe med norsk/skandinavisk opprinnelse, helst norsk, norske tradisjoner står veldig sterkt og er veldig viktig i familien min men vil likevel ha noe litt mer unikt enn det alle andre har. Ikke vondt ment til noen men jeg er så lei av slike kjedelige og uoriginale navn som Emma, Mari-e/a, Martin, Sofie, og så videre. er ifra Nord-Norge, bor her nå og vi skal bo her, men det er snakk om å flytte til utlandet (England) om noen år i jobbsammenheng, bare for en kort periode da, så det hadde jo vært greit med noe som ikke er så altfor vanskelig å utale der nede heller. uff dette er så utrolig vanskelig, vi er helt frustrerte og vet ikke helt hva vi skal gjøre. Anonymkode: 56fd1...852 Sunniva, Eir/Eira/Eiril, Vilde, Vårin Magne, Arne, Ivar, Vegard Det er mine nordiske/norrøne favoritter. Anonymkode: ca1cc...a8a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5113 Skrevet 31. januar 2018 Litt morsomt at du skulle nevne Eir, en av mine alle beste venner heter det, det er et nydelig navn men føler at det blir litt for rart. Det er litt det samme med Eir, kjenner ei som heter det. Og med Sunniva og Vegard klarer jeg ikke å assosiere med noe annet enn to mobbere fra ungdomsskolen min, skulle ønske jeg kunne, men får fortsatt frysninger av å tenke på de. Arne vurderer vi faktisk litt fra før fordi jeg hadde en grandonkel en gang som vi begge var så veldig glad i. Tror det hadde blitt et fint mellomnavn , men det er så vanskelig å finne andre navn som passer til, har noen noe forslag? Magne varer helt nydelig, det hadde vi ikke tenkt på engang, tusen takk for det! Vi skal vurdere det sterkt. I familien min er det også en tradisjon med mellomnavn, så hvis det er noen forslag til det så blir vi kjempeglade! Hva synes dere om Ask-Magne, Ask-Arne, eller Arne-Solan??? Men så er det det med uttale da, blir det for vanskelig utenlans? Hva synes dere? Anonymkode: 56fd1...852
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5114 Skrevet 31. januar 2018 *mente Eira på den andre, den utokorektoren gjør meg så oppgitt.. Anonymkode: 56fd1...852
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5115 Skrevet 31. januar 2018 Ask synes jeg blir tungt som del av dobbeltnavn. Men vakkert er det alene! Skulle jeg gitt Ask et fornavn til, så hadde det blitt uten bindestrek og uten bruk i det daglige. Jeg liker Magne godt selv, og også det litt mer moderne Magnus. Jeg synes egentlig Magnus gjør best som et navn nr to (tenker på navn som kanskje ikke brukes til daglig), for å sette det sammen med et nøytralt navn som eksempel; Jon Magne Hansen Jon Magnus Hansen Her synes jeg Magnus er best. Men som første fornavn og dagligtale, liker jeg Magne best. Sigurd er også et navn jeg glemte, fra min slekt. PS; ikke tenk på britene. De takler alt. Jeg har et veldig norsk navn, ingen briter klarer å lese det riktig, men de hermer veldig godt om de får høre det en gang. Og de klarer alle navn. Venninnen min Åshild har studert i London. Men tilbake til jentenavn... Jeg har også sansen for Unn. Alle Unn'ene... Unn, Unni, Sigrun, Jorun, Reidun, Norun, Solrun, Idun. Evt med dobbel N på alle de jeg nevnte med enkel. Jeg synes gjerne Jorunn ser finest ut på papiret. Anonymkode: ca1cc...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5116 Skrevet 31. januar 2018 Glemte Torunn! Anonymkode: ca1cc...a8a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5117 Skrevet 31. januar 2018 Vi tenker å kalle jenta vår Amalie, men virker som om alle synes det er et kjedelig navn? Har også tenkt på Sofie og Emma, men vil helst unngå navn som er på topp 10 lista. Anonymkode: 7748b...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5118 Skrevet 31. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi tenker å kalle jenta vår Amalie, men virker som om alle synes det er et kjedelig navn? Har også tenkt på Sofie og Emma, men vil helst unngå navn som er på topp 10 lista. Anonymkode: 7748b...ae5 Amalie er kjempe fint forbinder det med Amalie skram Anonymkode: 1a3ce...99d
Pølsevann Skrevet 31. januar 2018 #5119 Skrevet 31. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi tenker å kalle jenta vår Amalie, men virker som om alle synes det er et kjedelig navn? Har også tenkt på Sofie og Emma, men vil helst unngå navn som er på topp 10 lista. Anonymkode: 7748b...ae5 Sofie er nr 1 på lista for 2017 og Emma er vel også høyt oppe. Jeg synes Amalie er fint, men tror det kommer til å havne høyt på lista fremover.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #5120 Skrevet 2. februar 2018 Amalie er et flott navn, som jeg godt kunne brukt selv Anonymkode: 721fa...ce8 1
Fremhevede innlegg