Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har ei Mie fra før og nå venter vi ei lillesøster. Far liker navnene Alma og Ailin. Hvilket av de to er finest synes dere? Fordi Mie er mitt favorittnavn så føler jeg litt på at far burde få en av disse navnene som han liker så godt, denne gangen:) 

Om jeg hadde vært alene om avgjørelsen hadde det nok blitt ei Pernille eller Helle. Kom gjerne med andre forslag til navn også. Det er ikke sånn at det MÅ ende med Alma eller Ailin.

Anonymkode: b2ec5...a89

Alma eller Helle ville jeg valgt :) 

2 hours ago, Salka said:

Ailin uttales Ailiiin med lang i på slutten og bare en n. Kjenner ei som heter det (eller kjente, har ikke sett henne på 20 år) og syns det er et fint navn og det er vel ikke altfor vanlig heller? Alma er også kjempefint, men kanskje mer vanlig? Jeg følger ikke så godt med på navnetopper og sånt siden jeg ikke har eller skal ha barn selv, men jeg er interessert i navn, så syns det er gøy å lese og kommentere i tråden. 

Det kommer faktisk an på hvor i landet du bor

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Millimani skrev:

Alma eller Helle ville jeg valgt :) 

Det kommer faktisk an på hvor i landet du bor

Det gjelder jo alle navn da. Men det vanligste er nok å uttale det Ailiiin med lang i på slutten. 

Skrevet
6 timer siden, Salka skrev:

Ailin uttales Ailiiin med lang i på slutten og bare en n. Kjenner ei som heter det (eller kjente, har ikke sett henne på 20 år) og syns det er et fint navn og det er vel ikke altfor vanlig heller? Alma er også kjempefint, men kanskje mer vanlig? Jeg følger ikke så godt med på navnetopper og sånt siden jeg ikke har eller skal ha barn selv, men jeg er interessert i navn, så syns det er gøy å lese og kommentere i tråden. 

Jeg kjenner en som har samme uttale, men hun skriver det Aileen, så derfor jeg var litt usikker på uttalen på Ailin.

Anonymkode: 9331e...4d8

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ei Mie fra før og nå venter vi ei lillesøster. Far liker navnene Alma og Ailin. Hvilket av de to er finest synes dere? Fordi Mie er mitt favorittnavn så føler jeg litt på at far burde få en av disse navnene som han liker så godt, denne gangen:) 

Om jeg hadde vært alene om avgjørelsen hadde det nok blitt ei Pernille eller Helle. Kom gjerne med andre forslag til navn også. Det er ikke sånn at det MÅ ende med Alma eller Ailin.

Anonymkode: b2ec5...a89

Alma og Pernille var veldig flotte til Mie☺️

Forslag:

Albertine

Nora

Olivia

Sofie

Sina 

Ulla

Skrevet
På 15.1.2018 den 8.22, AnonymBruker skrev:

:hjertesmil:Inez :hjerte:

:hjerte:Uma:hjertesmil:

:hjerte:Ada:hjertesmil:

:hjertesmil:Vida:hjertesmil:

:hjerte:Milla:hjerte:

:hjerte:Molly:hjerte:

:hjertesmil:Amelia:hjertesmil:

:hjertesmil:Leia:hjertesmil:

Anonymkode: 646bd...121

Definitivt Ada! Nydelig 

Skrevet

Hva synes dere om navnet Jenna? Veldig likt Jenny som er vanlig her, men jeg synes det er så mye finere. Jeg er redd det høres for amerikansk ut, men samtidig så synes jeg det fungerer veldig godt på norsk.

Anonymkode: d8e2d...7cc

Skrevet
5 timer siden, Monstrum skrev:

Anne?

Fint navn

Anonymkode: 1a3ce...99d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Jenna? Veldig likt Jenny som er vanlig her, men jeg synes det er så mye finere. Jeg er redd det høres for amerikansk ut, men samtidig så synes jeg det fungerer veldig godt på norsk.

Anonymkode: d8e2d...7cc

Jeg hadde vært usikker på uttale - med engelsk uttale blir det nettopp det, veldig amerikansk. Med norsk uttale blir det litt rart... Jeg liker Jenny mye bedre.

Skrevet
32 minutter siden, Gaea skrev:

Jeg hadde vært usikker på uttale - med engelsk uttale blir det nettopp det, veldig amerikansk. Med norsk uttale blir det litt rart... Jeg liker Jenny mye bedre.

Enig med dette!

Skrevet

Vilja, Håvard og Sverre :ninuskapus:

Anonymkode: 688c0...ec9

Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg har funnet opp et nytt navn for de som liker det skikkelig fjongt. Vaniljan! Ekstra flott i kombinasjon med Maximillian, Amadeus eller Maximander, synes jeg. De som synes det høres for russisk ut kan heller gå for Vanillian eller kanskje til og med Vanillián. Tror det har potensiale til å bli en hit blant rosabloggerne, altså.

:Nikke:

Skrevet
26 minutter siden, C.Tramell skrev:

Jeg har funnet opp et nytt navn for de som liker det skikkelig fjongt. Vaniljan! Ekstra flott i kombinasjon med Maximillian, Amadeus eller Maximander, synes jeg. De som synes det høres for russisk ut kan heller gå for Vanillian eller kanskje til og med Vanillián. Tror det har potensiale til å bli en hit blant rosabloggerne, altså.

:Nikke:

Nyyyyyyyydelig! Aldeles fantastisk vakkert! :hoho: 

• Liker 3
Gjest C.Tramell
Skrevet
Just now, Salka said:

Nyyyyyyyydelig! Aldeles fantastisk vakkert! :hoho: 

Ja :helen: Det er min gave til verden :gullengel:

Skrevet

Hva synes dere om Thilde Eileene? 

Anonymkode: 487bf...3a3

Skrevet

Hva heter lillesøsteren til William? :) 

Vi venter ei jente og vi klarer ikke å bestemme oss for jentenavn vi liker.

Anonymkode: b2c0b...894

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme Ts. Wilma blir kanskje litt spesielt sammen med William? :laugh:

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva synes dere om Thilde Eileene? 

Anonymkode: 487bf...3a3

Tilde er fint, men ville droppa th med mindre du vil det skal uttales med engelsk th-lyd. Skriv navnet som det uttales,ikke sleng på ekstra bokstaver :)

Andre navnet ser desverre mest ut som en stavefeil som det står nå, og det er derfor forvirrende hvordan du vil at det skal uttales? Ei-lene eller Eilin? Unngå rare stavemåte, på engelsk staves navnet Eileen uten e'en på slutten. Jeg ville ihvertfall prøvd å gjøre stavingen så enkel som mulig på norsk, som Ailin eller Eilin. Det er dumt hvis barnet stadig opplever at navnet blir uttalt helt feil pga stavemåten. 

Tilde Eilin funker fint, hvis du vil ha dobbeltnavn, men liker Tilde for seg selv best :)

Lykke til med valget :)

Anonymkode: d4443...258

• Liker 5
Skrevet

Har alltid likt Muhammed selv om jeg ikke er muslim

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil du ha et navn som fungerer på både norsk og engelsk? Hva med Charlotte, Elizabeth, Louise, Anna/Anne, Victoria eller Matilda?

Alle disse er i tillegg kongelige navn, som William. :)

Ellers kan du jo gå for  Noora 😂😂

Anonymkode: d4443...258

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...