Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
10 timer siden, Verena skrev:

Hva tenker dere om navnet Magdalena? :) er det for gammeldags for et barn i dag? Bare rent hypotetisk da, er ikke gravid :P

Liker Madelen(e) bedre :P Magdalena er et helt greit navn det også, men ikke det jeg ville valgt først :) 

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kult

Hva passer sammen med Charlotte? Ønsker å kalle opp en slektning, men vil ha et kortere navn som 1.fornavn som kommer til å brukes i det daglige:)

Anonymkode: be142...844

Ida
Emma
Sandra 
Mia
Anne

Endret av Millimani
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den ‎05‎.‎05‎.‎2016 at 15.35, Verena skrev:

Veldig pent :) liker at det ikke er sånn supersøttfeminint, det får det kanskje til å høres mer "ordentlig" ut? Liker det ihvertfall :)

Jeg tror faktisk ikke at det vil være et så stort problem som folk skal ha det til. Dere må jo huske at når den tid kommer at disse barna er voksne, så vil det jo være så mange voksne som heter det at det vil være helt vanlig. Jeg syns i grunn ikke at Matheo er noe mer feminint enn Mathias, eller at Timian er mer feminint enn Julian. Det er bare foreløpig at det er nesten bare unger som heter det, en dag vil jo de alle være voksne :)

Det er ikke selvsagt at det vil lyde så bra alikevel. Bare se til Sverige hvor det nå er tusenvis av voksne menn som heter Pontus! Jeg klarer fortsatt ikke å ta dem seriøst, altså :fnise:

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Xavana skrev:

Det er ikke selvsagt at det vil lyde så bra alikevel. Bare se til Sverige hvor det nå er tusenvis av voksne menn som heter Pontus! Jeg klarer fortsatt ikke å ta dem seriøst, altså :fnise:

Tja er jo ulike forutsetninger for de ulike navnene :) jeg hadde en hetterotte som het Pontus en gang, da er det jo selvsagt at jeg alltid vil se for meg Pontus som en rotte :P også har jeg en katt som heter Bosse, som jeg kalte han uten å ane at det faktisk var et vanlig navn i Sverige.. så der kan man se hvor forskjellig man ser på navn. Men slikt som Leon, Matheo, Chrisander og de der, det vil bli relativt vanlig tenker jeg. Sistnevnte blir sikkert uansett forkorta til Chris av de fleste, som også vil normalisere det en del til det som er vanlig i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min fremtidige datter skal hete Lucia Satanette. Nåde om dere stæler navnet mitt!!!!

Anonymkode: 53169...3fc

Jeg håper virkelig at det er en spøk!

10 timer siden, Verena skrev:

Hva tenker dere om navnet Magdalena? :) er det for gammeldags for et barn i dag? Bare rent hypotetisk da, er ikke gravid :P

Veldig pent navn! Unntatt når vennene hennes kaller henne bare Magda......

Anonymkode: ba912...6af

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig pent navn! Unntatt når vennene hennes kaller henne bare Magda......

Det er jeg veldig enig i. Magda fungerer bare fordi det er slått sammen med Lena. Så jeg tenkte litt på at om jeg skulle hatt ei datter med det navnet, så ville jeg brukt Lena litt som kallenavn på henne, slik at vennene hennes heller kaller henne Lena enn Magda.. tror du det ville fungert? Jeg forbinder også Magda med Ulf fra Carl & co, noe sikkert de fleste fra min alder og oppover gjør.. så jeg ville nok vært veldig opptatt av å hindre at det skulle bli kallenavnet hennes.. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min fremtidige datter skal hete Lucia Satanette. 

Og hvis det blir gutt? Lucifer Satanér?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Nesten riktig. Lucifer Satander. 

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Personlig syns jeg at navnet Lucifer i seg selv er nydelig. Jeg syns det er så utrolig synd at assosiasjonene gjør det ubrukelig :(

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Verena skrev:

Det er jeg veldig enig i. Magda fungerer bare fordi det er slått sammen med Lena. Så jeg tenkte litt på at om jeg skulle hatt ei datter med det navnet, så ville jeg brukt Lena litt som kallenavn på henne, slik at vennene hennes heller kaller henne Lena enn Magda.. tror du det ville fungert? Jeg forbinder også Magda med Ulf fra Carl & co, noe sikkert de fleste fra min alder og oppover gjør.. så jeg ville nok vært veldig opptatt av å hindre at det skulle bli kallenavnet hennes.. 

Det er en god ide!

Skrevet

Vil bare skrive et par forslag for folk som trenger tips :)

Norun / Norunn - for jente. Nesten som Jorun (som jeg faktisk aldri har likt), men jeg syns at n'en i starten gjør det søtere på en måte, samtidig som at det ennå ikke er sukkersøtt (som mange jentenavn er i dag). En pen vri for de som liker f.eks. Nora eller ønsker et litt norrøn-ish navn på datteren sin. 

Aslak - for gutt. Jeg vet om kun én gutt som heter det, og jeg syns egentlig at det er på tide at det blir mer populært. Det er jo så in nå å hente navn fra norsk fortid, og da passer Aslak veldig bra, fordi det stammer fra norrønt og betyr "guds kamp" (ifølge norskenavn.no). Jeg syns det er et staut navn som gir veldig assosiasjon til en staut og solid kar. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter gutt og tenker litt på Luka. 

Regner med de fleste har hørt sangen My Name Is Luka  av Susanne Vega :)

Anonymkode: 62e3c...7eb

• Liker 1
Gjest Sunhands
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det er guttenavn? Har av en aller annen grunn trodd det var et jentenavn som hadde kommet fra Lukas. Men fint navn i grunnen.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Luka er kjempefint, det er mitt favoritt unisex-navn :) liker egentlig Luca bedre, men det er en filledetalj, navnet er uansett pent :)

11 timer siden, Sunhands skrev:

Er det er guttenavn? Har av en aller annen grunn trodd det var et jentenavn som hadde kommet fra Lukas. Men fint navn i grunnen.

Det er et unisex-navn, passer for både jenter og gutter :) akkurat som Noah, Robin, Alex og faktisk Ariel :)

Skrevet

jeg synes Luca passer best på gutt. Også liker jeg det med c. Veldig fint navn!

AnonymBruker
Skrevet

Bare få uker til termin og vi har enda ikke landa på navn.... Gutt... Hva synes dere om Milian? Er det for sukkersøtt eller kan det funke på en mann også? Det klinger bra med det navnet vårt første barn har. Andre lignende forslag tas i mot med takk! (Liker ikke lange navn)

Anonymkode: 29d6e...e59

AnonymBruker
Skrevet

Ida Charlotte er nydelig :-)

Anonymkode: 56545...47a

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare få uker til termin og vi har enda ikke landa på navn.... Gutt... Hva synes dere om Milian? Er det for sukkersøtt eller kan det funke på en mann også? Det klinger bra med det navnet vårt første barn har. Andre lignende forslag tas i mot med takk! (Liker ikke lange navn)

Jeg syns det er litt tungt å si, og liker derfor Milan bedre. Ellers liker jeg veldig godt Emilian, men det er kanskje for langt? 

Timian, Arian, Matheo og Julian er mine forslag :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om David? (er ikke religiøs, bare syns navnet er fint)

Anonymkode: 439a5...6c2

Gjest Belle âme
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er, beklager, eit av dei styggaste namna eg veit om. Kva med Noah, Martinus, Luca eller Leon?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om David? (er ikke religiøs, bare syns navnet er fint)

Anonymkode: 439a5...6c2

Jeg syns det er ett av de tidløse navnene. Altså et navn som aldri går ut på dato. Ser bare positivt med det navnet; pent, tidløst og internasjonalt. 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...