Millimani Skrevet 9. mai 2016 #3421 Skrevet 9. mai 2016 (endret) 10 timer siden, Verena skrev: Hva tenker dere om navnet Magdalena? er det for gammeldags for et barn i dag? Bare rent hypotetisk da, er ikke gravid Liker Madelen(e) bedre Magdalena er et helt greit navn det også, men ikke det jeg ville valgt først 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kult Hva passer sammen med Charlotte? Ønsker å kalle opp en slektning, men vil ha et kortere navn som 1.fornavn som kommer til å brukes i det daglige:) Anonymkode: be142...844 Ida Emma Sandra Mia Anne Endret 9. mai 2016 av Millimani 1
Xavana Skrevet 9. mai 2016 #3422 Skrevet 9. mai 2016 Den 05.05.2016 at 15.35, Verena skrev: Veldig pent liker at det ikke er sånn supersøttfeminint, det får det kanskje til å høres mer "ordentlig" ut? Liker det ihvertfall Jeg tror faktisk ikke at det vil være et så stort problem som folk skal ha det til. Dere må jo huske at når den tid kommer at disse barna er voksne, så vil det jo være så mange voksne som heter det at det vil være helt vanlig. Jeg syns i grunn ikke at Matheo er noe mer feminint enn Mathias, eller at Timian er mer feminint enn Julian. Det er bare foreløpig at det er nesten bare unger som heter det, en dag vil jo de alle være voksne Det er ikke selvsagt at det vil lyde så bra alikevel. Bare se til Sverige hvor det nå er tusenvis av voksne menn som heter Pontus! Jeg klarer fortsatt ikke å ta dem seriøst, altså 4
Olava Skrevet 9. mai 2016 #3423 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, Xavana skrev: Det er ikke selvsagt at det vil lyde så bra alikevel. Bare se til Sverige hvor det nå er tusenvis av voksne menn som heter Pontus! Jeg klarer fortsatt ikke å ta dem seriøst, altså Tja er jo ulike forutsetninger for de ulike navnene jeg hadde en hetterotte som het Pontus en gang, da er det jo selvsagt at jeg alltid vil se for meg Pontus som en rotte også har jeg en katt som heter Bosse, som jeg kalte han uten å ane at det faktisk var et vanlig navn i Sverige.. så der kan man se hvor forskjellig man ser på navn. Men slikt som Leon, Matheo, Chrisander og de der, det vil bli relativt vanlig tenker jeg. Sistnevnte blir sikkert uansett forkorta til Chris av de fleste, som også vil normalisere det en del til det som er vanlig i dag.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3424 Skrevet 9. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min fremtidige datter skal hete Lucia Satanette. Nåde om dere stæler navnet mitt!!!! Anonymkode: 53169...3fc Jeg håper virkelig at det er en spøk! 10 timer siden, Verena skrev: Hva tenker dere om navnet Magdalena? er det for gammeldags for et barn i dag? Bare rent hypotetisk da, er ikke gravid Veldig pent navn! Unntatt når vennene hennes kaller henne bare Magda...... Anonymkode: ba912...6af 2
Olava Skrevet 9. mai 2016 #3425 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veldig pent navn! Unntatt når vennene hennes kaller henne bare Magda...... Anonymkode: ba912...6af Det er jeg veldig enig i. Magda fungerer bare fordi det er slått sammen med Lena. Så jeg tenkte litt på at om jeg skulle hatt ei datter med det navnet, så ville jeg brukt Lena litt som kallenavn på henne, slik at vennene hennes heller kaller henne Lena enn Magda.. tror du det ville fungert? Jeg forbinder også Magda med Ulf fra Carl & co, noe sikkert de fleste fra min alder og oppover gjør.. så jeg ville nok vært veldig opptatt av å hindre at det skulle bli kallenavnet hennes.. 1
Miklo Velka Skrevet 9. mai 2016 #3426 Skrevet 9. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min fremtidige datter skal hete Lucia Satanette. Anonymkode: 53169...3fc Og hvis det blir gutt? Lucifer Satanér? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3427 Skrevet 9. mai 2016 15 minutter siden, Miklo Velka skrev: Og hvis det blir gutt? Lucifer Satanér? Nesten riktig. Lucifer Satander. Anonymkode: 53169...3fc 4
Olava Skrevet 9. mai 2016 #3428 Skrevet 9. mai 2016 19 minutter siden, Miklo Velka skrev: Og hvis det blir gutt? Lucifer Satanér? Personlig syns jeg at navnet Lucifer i seg selv er nydelig. Jeg syns det er så utrolig synd at assosiasjonene gjør det ubrukelig
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3429 Skrevet 9. mai 2016 45 minutter siden, Verena skrev: Det er jeg veldig enig i. Magda fungerer bare fordi det er slått sammen med Lena. Så jeg tenkte litt på at om jeg skulle hatt ei datter med det navnet, så ville jeg brukt Lena litt som kallenavn på henne, slik at vennene hennes heller kaller henne Lena enn Magda.. tror du det ville fungert? Jeg forbinder også Magda med Ulf fra Carl & co, noe sikkert de fleste fra min alder og oppover gjør.. så jeg ville nok vært veldig opptatt av å hindre at det skulle bli kallenavnet hennes.. Det er en god ide! Anonymkode: ba912...6af
Olava Skrevet 15. mai 2016 #3430 Skrevet 15. mai 2016 Vil bare skrive et par forslag for folk som trenger tips Norun / Norunn - for jente. Nesten som Jorun (som jeg faktisk aldri har likt), men jeg syns at n'en i starten gjør det søtere på en måte, samtidig som at det ennå ikke er sukkersøtt (som mange jentenavn er i dag). En pen vri for de som liker f.eks. Nora eller ønsker et litt norrøn-ish navn på datteren sin. Aslak - for gutt. Jeg vet om kun én gutt som heter det, og jeg syns egentlig at det er på tide at det blir mer populært. Det er jo så in nå å hente navn fra norsk fortid, og da passer Aslak veldig bra, fordi det stammer fra norrønt og betyr "guds kamp" (ifølge norskenavn.no). Jeg syns det er et staut navn som gir veldig assosiasjon til en staut og solid kar.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #3431 Skrevet 15. mai 2016 Jeg venter gutt og tenker litt på Luka. Regner med de fleste har hørt sangen My Name Is Luka av Susanne Vega Anonymkode: 62e3c...7eb 1
Gjest Sunhands Skrevet 15. mai 2016 #3432 Skrevet 15. mai 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter gutt og tenker litt på Luka. Regner med de fleste har hørt sangen My Name Is Luka av Susanne Vega Anonymkode: 62e3c...7eb Er det er guttenavn? Har av en aller annen grunn trodd det var et jentenavn som hadde kommet fra Lukas. Men fint navn i grunnen.
Olava Skrevet 16. mai 2016 #3433 Skrevet 16. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter gutt og tenker litt på Luka. Regner med de fleste har hørt sangen My Name Is Luka av Susanne Vega Anonymkode: 62e3c...7eb Luka er kjempefint, det er mitt favoritt unisex-navn liker egentlig Luca bedre, men det er en filledetalj, navnet er uansett pent 11 timer siden, Sunhands skrev: Er det er guttenavn? Har av en aller annen grunn trodd det var et jentenavn som hadde kommet fra Lukas. Men fint navn i grunnen. Det er et unisex-navn, passer for både jenter og gutter akkurat som Noah, Robin, Alex og faktisk Ariel
Xavana Skrevet 16. mai 2016 #3434 Skrevet 16. mai 2016 jeg synes Luca passer best på gutt. Også liker jeg det med c. Veldig fint navn!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3435 Skrevet 16. mai 2016 Bare få uker til termin og vi har enda ikke landa på navn.... Gutt... Hva synes dere om Milian? Er det for sukkersøtt eller kan det funke på en mann også? Det klinger bra med det navnet vårt første barn har. Andre lignende forslag tas i mot med takk! (Liker ikke lange navn) Anonymkode: 29d6e...e59
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3436 Skrevet 16. mai 2016 Ida Charlotte er nydelig :-) Anonymkode: 56545...47a
Olava Skrevet 16. mai 2016 #3437 Skrevet 16. mai 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare få uker til termin og vi har enda ikke landa på navn.... Gutt... Hva synes dere om Milian? Er det for sukkersøtt eller kan det funke på en mann også? Det klinger bra med det navnet vårt første barn har. Andre lignende forslag tas i mot med takk! (Liker ikke lange navn) Anonymkode: 29d6e...e59 Jeg syns det er litt tungt å si, og liker derfor Milan bedre. Ellers liker jeg veldig godt Emilian, men det er kanskje for langt? Timian, Arian, Matheo og Julian er mine forslag
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3438 Skrevet 16. mai 2016 Hva syns dere om David? (er ikke religiøs, bare syns navnet er fint) Anonymkode: 439a5...6c2
Gjest Belle âme Skrevet 16. mai 2016 #3439 Skrevet 16. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare få uker til termin og vi har enda ikke landa på navn.... Gutt... Hva synes dere om Milian? Er det for sukkersøtt eller kan det funke på en mann også? Det klinger bra med det navnet vårt første barn har. Andre lignende forslag tas i mot med takk! (Liker ikke lange navn) Anonymkode: 29d6e...e59 Nei, det er, beklager, eit av dei styggaste namna eg veit om. Kva med Noah, Martinus, Luca eller Leon?
Olava Skrevet 16. mai 2016 #3440 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om David? (er ikke religiøs, bare syns navnet er fint) Anonymkode: 439a5...6c2 Jeg syns det er ett av de tidløse navnene. Altså et navn som aldri går ut på dato. Ser bare positivt med det navnet; pent, tidløst og internasjonalt. 3
Fremhevede innlegg