mathildea1 Skrevet 2. mai 2016 #3401 Skrevet 2. mai 2016 8 timer siden, siljur skrev: Forslag til andre navn som kan passe til André? Leon André 😃
Olava Skrevet 2. mai 2016 #3402 Skrevet 2. mai 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet, Linus André? Anonymkode: e1040...a33 Selv har jeg fått André litt oppi halsen på en måte. Mens andre syns at Matheo og Emilian er så tilgjort, så syns jeg at André er nettopp det.. føles litt som at det er en annen måte å forme den "-ander" endingen på, som om gutten skulle hett Linusander eller Linusandre. Jeg er glad i dobbeltnavn egentlig, men jeg syns at Linus står best alene og at det anses som et barnenavn i dag vil faktisk ikke bli et problem når barnet er voksent, fordi da vil det jo være helt vanlig at voksne heter sånt som Linus, Matheo, Leon og alle de feminine navna som folk har så mye imot i dag. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Var ikke meningen å sitere den her 😂 1
Hannemor90 Skrevet 3. mai 2016 #3403 Skrevet 3. mai 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Får ikke til å sitere, men til deg som spurte om Frigg: Jeg er litt usikker.. Høres maskulint ut. Jeg liker mye bedre Frid Det er nydelig! Anonymkode: 62ad3...b8c Årsaken er at jeg liker norrøne navn og Frigg er kjærlighets- og skjebnegudinnen. Som var gift med Odin og mor til Balder. Ser poenget ditt, tenker det høres maskuling ut på engelsk. Men derfor vi også vil gi et moderne feminint navn som fungerer på engelsk, så kan hun velge å bruke det hvis hun er i utlandet f.eks. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #3404 Skrevet 3. mai 2016 Den 28. april 2016 at 12.31, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om Karl, Odin, Olav, og generelt andre norske og korte navn uten mellomnavn? Anonymkode: 13c7f...8cd Kjempefine- Odin spesielt, er helt nydelig. Får jeg en sønn bare MÅ han hete Odin <3 Karl er et av veldig få K-navn som jeg synes bør skrives med C:) Anonymkode: e0aff...91e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #3405 Skrevet 5. mai 2016 Den 11. februar 2016 at 18.21, mathildea1 skrev: Anonymkode: 9935b...72b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #3406 Skrevet 5. mai 2016 Hva synes dere om navnet Margot til en liten baby? Anonymkode: 9935b...72b
Gjest Belle âme Skrevet 5. mai 2016 #3407 Skrevet 5. mai 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Margot til en liten baby? Anonymkode: 9935b...72b Søtt, og passa bra når ho blir eldre.
Gjest ClickB4it Skrevet 5. mai 2016 #3408 Skrevet 5. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Margot til en liten baby? Anonymkode: 9935b...72b Jeg synes Margot er et veldig fint navn
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #3409 Skrevet 5. mai 2016 Den 13. april 2016 at 20.51, AnonymBruker skrev: Nå er termin her, og jeg begynner å lande på Viljar. Hva synes dere..? Våre to første har også norrøne navn (ikke veldig spesielle). Anonymkode: e18eb...7d6 Det hadde vært mitt førstevalg dersom det ikke allerede var "oppbrukt" av et vennepar. Syns altså at det er er veldig fint navn! Anonymkode: 9c096...a58
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #3410 Skrevet 5. mai 2016 Den 3.4.2016 at 11.16, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om Wendy? Min mann er fra England, og hun vil få et engelsk etternavn, men vi bor riktignok i Norge Anonymkode: 6c5f8...063 Nordmenn er dårlige på å uttale utenlandske navn så hun hadde raskt blitt hetende Vendi av alle utenom familie, og det klinger ikke like bra. Men Wendy som det skal uttales er pent. Jeg humrer også litt av alle disse nye barnslige feminine guttenavnene. Det kommer til å bli svært interessant når det etterhvert går voksne menn rundt og heter Linus, Nathaniel, Chrisander, Matheo, Theo, Timian, Emilian og hva verre er. Pent på små søte gutter, men ikke navn som gir positivt inntrykk på en voksen mann. Jeg hadde f.eks. unngått å velge en fastlege eller advokat med et slikt navn, det gir rett og slett ikke noe stødig inntrykk. Anonymkode: f560b...75d 4
Olava Skrevet 5. mai 2016 #3411 Skrevet 5. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Margot til en liten baby? Anonymkode: 9935b...72b Veldig pent liker at det ikke er sånn supersøttfeminint, det får det kanskje til å høres mer "ordentlig" ut? Liker det ihvertfall 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg humrer også litt av alle disse nye barnslige feminine guttenavnene. Det kommer til å bli svært interessant når det etterhvert går voksne menn rundt og heter Linus, Nathaniel, Chrisander, Matheo, Theo, Timian, Emilian og hva verre er. Pent på små søte gutter, men ikke navn som gir positivt inntrykk på en voksen mann. Jeg hadde f.eks. unngått å velge en fastlege eller advokat med et slikt navn, det gir rett og slett ikke noe stødig inntrykk. Anonymkode: f560b...75d Jeg tror faktisk ikke at det vil være et så stort problem som folk skal ha det til. Dere må jo huske at når den tid kommer at disse barna er voksne, så vil det jo være så mange voksne som heter det at det vil være helt vanlig. Jeg syns i grunn ikke at Matheo er noe mer feminint enn Mathias, eller at Timian er mer feminint enn Julian. Det er bare foreløpig at det er nesten bare unger som heter det, en dag vil jo de alle være voksne 1
Gjest Mattis Skrevet 5. mai 2016 #3412 Skrevet 5. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Margot til en liten baby? Anonymkode: 9935b...72b Stygt, beklager å si det men det navnet liker jeg ikke. 1
Gjest Sunhands Skrevet 5. mai 2016 #3413 Skrevet 5. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn er dårlige på å uttale utenlandske navn så hun hadde raskt blitt hetende Vendi av alle utenom familie, og det klinger ikke like bra. Men Wendy som det skal uttales er pent. Jeg humrer også litt av alle disse nye barnslige feminine guttenavnene. Det kommer til å bli svært interessant når det etterhvert går voksne menn rundt og heter Linus, Nathaniel, Chrisander, Matheo, Theo, Timian, Emilian og hva verre er. Pent på små søte gutter, men ikke navn som gir positivt inntrykk på en voksen mann. Jeg hadde f.eks. unngått å velge en fastlege eller advokat med et slikt navn, det gir rett og slett ikke noe stødig inntrykk. Anonymkode: f560b...75d Tror ikke du kommer til å tenke over det om 20 år. Disse navnene vil da oppleves som vanlige.. Slik som Christian, Henrik, Kenneth, Simen og Daniel i min generasjon..
Xavana Skrevet 9. mai 2016 #3414 Skrevet 9. mai 2016 Den 05.05.2016 at 11.45, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Margot til en liten baby? Anonymkode: 9935b...72b Synes navnet er grusomt uansett alder, dessverre. 'Marrgått'
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3415 Skrevet 9. mai 2016 Den 5.5.2016 at 11.45, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Margot til en liten baby? Anonymkode: 9935b...72b Fint Men jeg liker Magny bedre Anonymkode: 124df...125
Millimani Skrevet 9. mai 2016 #3416 Skrevet 9. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg liker Magny bedre Anonymkode: 124df...125 Nei, fysj... 2
Olava Skrevet 9. mai 2016 #3417 Skrevet 9. mai 2016 Hva tenker dere om navnet Magdalena? er det for gammeldags for et barn i dag? Bare rent hypotetisk da, er ikke gravid
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3418 Skrevet 9. mai 2016 Min fremtidige datter skal hete Lucia Satanette. Nåde om dere stæler navnet mitt!!!! Anonymkode: 53169...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3419 Skrevet 9. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Min fremtidige datter skal hete Lucia Satanette. Nåde om dere stæler navnet mitt!!!! Anonymkode: 53169...3fc Kult Hva passer sammen med Charlotte? Ønsker å kalle opp en slektning, men vil ha et kortere navn som 1.fornavn som kommer til å brukes i det daglige:) Anonymkode: be142...844
Olava Skrevet 9. mai 2016 #3420 Skrevet 9. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Min fremtidige datter skal hete Lucia Satanette. Nåde om dere stæler navnet mitt!!!! Anonymkode: 53169...3fc Jeg elsker navnet Lucia, det har jeg alltid gjort helt siden jeg ble kjent med sangen Santa Lucia i barnehagen. Jeg kunne lett kalt ungen min det hvis jeg hadde en. Satanette er derimot kanskje litt uheldig med tanke på at ordet satan er med i navnet. Men så er det mellomnavn og ikke fornavn, så da gjør det vel ingenting. Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kult Hva passer sammen med Charlotte? Ønsker å kalle opp en slektning, men vil ha et kortere navn som 1.fornavn som kommer til å brukes i det daglige:) Anonymkode: be142...844 Altså Charlotte som mellomnavn? Lise / Lisa, Thea, Emma, Ida, Lykke, Nellie / Nelly, Ayla, Mia, Mira, Vilde, Mille, Tina, Lena, Nora, Ylva. Bare ramset opp noen kortere navn, så ser du selv om du syns noen passer bra. Syns Charlotte er litt vanskelig å finne noe passende til, fordi det er så sterkt for seg selv. Men av de jeg kom med så syns jeg kanskje at Lise, Emma, Ida, Mia og Lena passet best.
Fremhevede innlegg