AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #3321 Skrevet 11. april 2016 9 timer siden, Millimani skrev: Det har jeg da heller ikke sagt. Man vet jo ikke hva som er topp-navnene i 2016 før det året er omme Mente ikke å legge skylden på deg, følte bare for å forklare meg. Beklager Anonymkode: f98ae...7c7
Millimani Skrevet 11. april 2016 #3322 Skrevet 11. april 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mente ikke å legge skylden på deg, følte bare for å forklare meg. Beklager Anonymkode: f98ae...7c7
Xavana Skrevet 13. april 2016 #3323 Skrevet 13. april 2016 Den 08.04.2016 at 17.28, AnonymBruker skrev: Liker dere Lydia? Anonymkode: 0fba9...331 Kort og greit og pent. Den 08.04.2016 at 21.24, AnonymBruker skrev: Orion? Anonymkode: e3231...815 Snålt. Men ikke ille! Den 10.04.2016 at 6.45, Laleh skrev: Kan noen rangere guttenavnene: Sigurd, Ludvig, Herrman, Alfred og Edvin? Sigurd, Ludvig, Herman. Alfred liker jeg ikke og Edvin er navnet på en skikkelig dr...unge jeg kjenner :-/ Den 10.04.2016 at 10.11, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om Jonah? Blir det "for engelsk"? Anonymkode: 35563...c71 Nei, liker det. Også Jone.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #3324 Skrevet 13. april 2016 Den 11. april 2016 at 21.20, AnonymBruker skrev: Hehe, skjønte du den ikke? Lydia Nalen "Lyd i analen" Anonymkode: 6246a...219 Hahah herregud, nei den tok jeg ikke😂 Anonymkode: 0fba9...331 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #3325 Skrevet 13. april 2016 Nå er termin her, og jeg begynner å lande på Viljar. Hva synes dere..? Våre to første har også norrøne navn (ikke veldig spesielle). Anonymkode: e18eb...7d6 3
hironakamura Skrevet 13. april 2016 #3326 Skrevet 13. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er termin her, og jeg begynner å lande på Viljar. Hva synes dere..? Våre to første har også norrøne navn (ikke veldig spesielle). Anonymkode: e18eb...7d6 Fint:)
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3327 Skrevet 14. april 2016 Hva er finest av Frøya/Freya, Saga og Thale?? Og hva passer best med Varg, uten at det høres helt kleint ut? Anonymkode: cba6f...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3328 Skrevet 14. april 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er finest av Frøya/Freya, Saga og Thale?? Og hva passer best med Varg, uten at det høres helt kleint ut? Anonymkode: cba6f...f5f Liker Tale best, men ville brukt det uten H. Anonymkode: 6022d...638
Gjest ClickB4it Skrevet 14. april 2016 #3329 Skrevet 14. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er termin her, og jeg begynner å lande på Viljar. Hva synes dere..? Våre to første har også norrøne navn (ikke veldig spesielle). Anonymkode: e18eb...7d6 Jeg synes Viljar er kjempefint! 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er finest av Frøya/Freya, Saga og Thale?? Og hva passer best med Varg, uten at det høres helt kleint ut? Anonymkode: cba6f...f5f Jeg synes Thale er uten tvil penest av disse
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3330 Skrevet 14. april 2016 Har Harry Potter stjålet Hedvig, eller fungerer det fortsatt i den virkelige verden? Jeg kjenner en liten Stina, og tenker alltid på Stønne-Stina... Anonymkode: e7cd7...ec6 1
Millimani Skrevet 14. april 2016 #3331 Skrevet 14. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er finest av Frøya/Freya, Saga og Thale?? Og hva passer best med Varg, uten at det høres helt kleint ut? Anonymkode: cba6f...f5f Thale, uten tvil
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3332 Skrevet 14. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har Harry Potter stjålet Hedvig, eller fungerer det fortsatt i den virkelige verden? Jeg kjenner en liten Stina, og tenker alltid på Stønne-Stina... Anonymkode: e7cd7...ec6 Nå tror jeg de fleste heller tenker på Ibsens Viildanden og ikke Harry Potter når de hører navnet Hedvig. Hedvig er fint og blitt brukt siden tidenes morgen, men selv kunne ikke barnet hett det på grunn av Vildanden. I likhet med at barnet mitt ikke kunnet hett Ofelia (selv om det er fint) med tanke på Hamlet. Anonymkode: e3231...815 1
Gjest Belle âme Skrevet 14. april 2016 #3333 Skrevet 14. april 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er termin her, og jeg begynner å lande på Viljar. Hva synes dere..? Våre to første har også norrøne navn (ikke veldig spesielle). Anonymkode: e18eb...7d6 Eit av dei finaste namna som finnast
Olava Skrevet 14. april 2016 #3334 Skrevet 14. april 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er termin her, og jeg begynner å lande på Viljar. Hva synes dere..? Våre to første har også norrøne navn (ikke veldig spesielle). Anonymkode: e18eb...7d6 Kjempefint navn 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er finest av Frøya/Freya, Saga og Thale?? Og hva passer best med Varg, uten at det høres helt kleint ut? Anonymkode: cba6f...f5f Frøya. Og da mener jeg virkelig FrØya, for med Freya er det fare for at folk sier Fræia som man sier sjokoloademerket.. Ellers så liker jeg Saga bedre enn Thale. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har Harry Potter stjålet Hedvig, eller fungerer det fortsatt i den virkelige verden? Jeg kjenner en liten Stina, og tenker alltid på Stønne-Stina... Anonymkode: e7cd7...ec6 Hedvig er et kjempepent navn. Selv om Harry Potter er en stor bokserie så får den ikke stjålet navn på den måten.. er nok bare de enkelte som har lest bøkene som vil få den assosiasjonen. 4
Oz- Skrevet 14. april 2016 #3335 Skrevet 14. april 2016 (endret) 9 minutter siden, Sasandra skrev: Hedvig er et kjempepent navn. Selv om Harry Potter er en stor bokserie så får den ikke stjålet navn på den måten.. er nok bare de enkelte som har lest bøkene som vil få den assosiasjonen. Blant de som vokser opp nå tror jeg det er mange flere som har lest Harry Potter enn som har lest Villanden (dessverre, vil noen si!) og jeg tror ikke nødvendigvis det er en midlertidig trend. Men et flott navn uansett! Jeg hadde ikke nølt med å velge det :-) Endret 14. april 2016 av Oz- 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3336 Skrevet 14. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er finest av Frøya/Freya, Saga og Thale?? Og hva passer best med Varg, uten at det høres helt kleint ut? Anonymkode: cba6f...f5f Varg, det spørs om dere liker morsomt, eller om det skal være norrønt: Varg Vilmer? Varg Vilhelm? Varg Hedin? Eller er det det du mener er kleint? I så fall, så enkelt og nøytralt som mulig: Jon Varg, Varg Emil, Varg Oskar, Varg Håkon. Det som blir skikkelig kleint er fullstendig sjangerblanding: Varg Matheo, Varg Leopold IKKE DET! Jeg ville heller valgt Skjalg, og kun det. Varg er Varg Vikernes og Varg Veum Anonymkode: 4b0a7...aef 2
Olava Skrevet 14. april 2016 #3337 Skrevet 14. april 2016 1 minutt siden, Oz- skrev: Blant de som vokser opp nå tror jeg det er mange flere som har lest Harry Potter enn som har lest Villanden (dessverre, vil noen si!) og jeg tror ikke nødvendigvis det er en midlertidig trend. Nå har ikke jeg lest de bøkene og vet dermed ikke hva slags karakter denne Hedvig er. Men jeg syns at Hedvig er så klassisk, alminnelig og pent navn at uansett så vil det kunne brukes selv om det er med i en så kjent bokserie som HP er. Jeg har til og med møtt på ei lita jente som het Hermine. Det var absolutt ingen tvil om hvor det navnet kom fra, men det er fullt mulig å vende seg til det. Hedvig er ikke engang et navn man trenger å vende seg til, for det er allerede et helt vanlig navn.
Oz- Skrevet 14. april 2016 #3338 Skrevet 14. april 2016 3 minutter siden, Sasandra skrev: Nå har ikke jeg lest de bøkene og vet dermed ikke hva slags karakter denne Hedvig er. Men jeg syns at Hedvig er så klassisk, alminnelig og pent navn at uansett så vil det kunne brukes selv om det er med i en så kjent bokserie som HP er. Jeg har til og med møtt på ei lita jente som het Hermine. Det var absolutt ingen tvil om hvor det navnet kom fra, men det er fullt mulig å vende seg til det. Hedvig er ikke engang et navn man trenger å vende seg til, for det er allerede et helt vanlig navn. Hedvig er en ugle. Jeg synes også at Hegvis er et klassisk og pent navn som kan brukes uansett, jeg tror bare det med tiden blir flere som har lest HP enn Villanden, og at i den grad det forbindes med noe så blir det HP. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3339 Skrevet 14. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varg, det spørs om dere liker morsomt, eller om det skal være norrønt: Varg Vilmer? Varg Vilhelm? Varg Hedin? Eller er det det du mener er kleint? I så fall, så enkelt og nøytralt som mulig: Jon Varg, Varg Emil, Varg Oskar, Varg Håkon. Det som blir skikkelig kleint er fullstendig sjangerblanding: Varg Matheo, Varg Leopold IKKE DET! Jeg ville heller valgt Skjalg, og kun det. Varg er Varg Vikernes og Varg Veum Anonymkode: 4b0a7...aef Høh?? Vi har en sønn som heter Varg. Bare Varg. Spør jo selvsagt hvilke av de tre jentenavnene som passer best sammen med Varg, som blir storebror til kommende lillesøster som vi sliter med å velge navnet til. Anonymkode: cba6f...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #3340 Skrevet 14. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høh?? Vi har en sønn som heter Varg. Bare Varg. Spør jo selvsagt hvilke av de tre jentenavnene som passer best sammen med Varg, som blir storebror til kommende lillesøster som vi sliter med å velge navnet til. Anonymkode: cba6f...f5f Jeg ville gått for Frøy. Varg og Frøy. Ikke Frøya. Anonymkode: 0bee9...e44
Fremhevede innlegg