Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Belle âme
Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i disse nye norrøne navnene som Odin og lignende, men de er jo ikke direkte stygge. I dag hørte jeg om en nyfødt gutt som har fått navnet Fenris! Det var IKKE pent synes jeg. Hva tenker dere andre?

Anonymous poster hash: d3f92...907

Tenkte på ein blanding av Ferris og penis, ikkje heldig 😖

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke Ariel eller Alexandria. Syntes begge navnene er veldig brukt og litt white trash. De blir mye brukt der jeg kommer fra som er et typisk white trash sted så jeg er nok farget av det.

Anonymous poster hash: 9d8f9...19d

Skrevet

Jeg liker ikke Ariel eller Alexandria. Syntes begge navnene er veldig brukt og litt white trash. De blir mye brukt der jeg kommer fra som er et typisk white trash sted så jeg er nok farget av det.

Det er 187 kvinner som har Ariel som eneste fornavn

Fra SSB

Hvordan kan Ariel være "veldig brukt"? Vi tenkte heller ikke på Alexandria, men Alexandra - utenom det; takk for tilbakemelding! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Fra SSB.

Hvordan kan Ariel være "veldig brukt"? Vi tenkte heller ikke på Alexandria, men Alexandra - utenom det; takk for tilbakemelding! :)

Mellomnavn er det veldig brukt her. Ariel kjenner jeg 8 stk under 10 år som heter. :)

Uansett så er det ikke ille navn det er bare veldig brukt hvor jeg er fra, spesielt blant unge mødre. Blant annet som mellomnavn veldig ofte :)

Jeg syntes det er mange verre navn i den tråden her, så det er ikke de verste navnene.

Skrevet

Fra SSB

Alexandra synes jeg var veldig fint! Jeg synes heller ikke at det var veldig "oppbrukte" navn, personlig kjenner jeg én som heter Ariel og ingen som heter Alexandra :)

AnonymBruker
Skrevet

Fra SSB.

Kjenner to som heter Alexandra og en som heter Ariela. Synes det siste er penest :)

Anonymous poster hash: 4b882...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Fenris, synes det er kult! Kjenner en som heter det, da, så kan hende jeg er litt farget av det. 

---

Vi har forsøkt å finne navn i et halvt år nå, og har kommet fram til to navn vi kan leve med begge to. :ler: Hva synes dere om Ariel eller Alexandra? 

Jeg synes Ariel og Alexandra er fint,

Anonymous poster hash: 2ca37...073

Skrevet (endret)

Hvilket er penest?

Valborg

Elinborg

Ingeborg

Dorthea

Alvilde

Anonymous poster hash: 90324...2e6

Ingeborg!

Har nettop falt pladask for navnet Ingjerd. Haha, ganske ulikt min stil, men hva synes dere om det navnet?

(Synes forresten ikke det er så pent på østlandsk, men snakker en annen dialekt).

Anonymous poster hash: 90324...2e6

Jeg liker det ikke, men jeg snakker østlandsk da.

Jeg lurer på hva dere synes om disse navnene: 

Lumen

September

Bergljot

(:

Anonymous poster hash: 8886b...fe9

Liker dem ikke! September er en måned, ikke et navn.

Hva syns KG om "Victor Olai"?? :-)

Anonymous poster hash: ca233...1c0

Liker det ikke så godt.

Hva synes dere om Erik og Lilly?

Anonymous poster hash: 2bb77...3ad

Jeg liker Erik, men ikke Lilly.

Endret av Gjesten
AnonymBruker
Skrevet

Fra SSB

Det er 325 kvinner som har Ariel som første fornavn

Anonymous poster hash: bb4c8...d59

Skrevet

Det er 325 kvinner som har Ariel som første fornavn

Anonymous poster hash: bb4c8...d59

Ja, men jeg spurte om kun Ariel, skal ikke ha dobbeltnavn - uansett er ikke 325 + 187 fordelt på 5177000 mennesker mye, så "veldig brukt" kan det rett og slett ikke være. 

Takk til dere andre som har svart! :) 

AnonymBruker
Skrevet

De eneste jeg har hørt om som heter Ariel er gutter/menn. Riktignok ikke norske.

Skrevet

De eneste jeg har hørt om som heter Ariel er gutter/menn. Riktignok ikke norske.

Er omtrent 200 gutter/menn i Norge som heter Ariel. :ler: Det er vel et vanlig gutte/mannenavn i land som Israel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Olaf?

Anonymous poster hash: a18b0...e0f

Gjest Belle âme
Skrevet

Hva med Olaf?

Tenker ein veldig stor og sterk viking 😅

Skrevet

Jeg har forresten hørt flere si Ariel med to L'er på slutten, på en måte. Sånn kjapt først og tydelig trykk på L'en på slutten - som om det skrives "Arielle". På begge mine dialekter uttales det med lang og tydelig A og en L. Jeg tror ikke jeg liker den varianten med to L'er, så nå ble jeg veldig usikker på navnet.. Hvordan uttaler dere det? 

Skrevet

Hva med Olaf?

Jeg liker Olav mye bedre. Jeg vet ikke hvorfor, men Olaf liker jeg ikke.

Jeg har forresten hørt flere si Ariel med to L'er på slutten, på en måte. Sånn kjapt først og tydelig trykk på L'en på slutten - som om det skrives "Arielle". På begge mine dialekter uttales det med lang og tydelig A og en L. Jeg tror ikke jeg liker den varianten med to L'er, så nå ble jeg veldig usikker på navnet.. Hvordan uttaler dere det? 

Jeg uttaler det med trykk på a-en, altså Aaaariel.

Skrevet

Jeg er sørlandsk og sier Aaaariel. AriEL er ikke like pent.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke liker dere best: 

Nora

Frøya

Christina

Henriette

Harriett

Victoria

Isabella

Louise

Evt forslag til andre navn i den duren? :) 

Anonymous poster hash: 70ac7...038
Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Hvilke liker dere best:

Nora

Frøya

Christina

Henriette

Harriett

Victoria

Isabella

Louise

Nora, Frøya, Isabella, Louise og Christina er kjempefine :) Endret av Belle âme
Skrevet

Hvilke liker dere best: 

Nora

Frøya

Christina

Henriette

Harriett

Victoria

Isabella

Louise

Nora. Det er faktisk det eneste av de navnene jeg liker i det hele tatt.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...