AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2701 Skrevet 4. mai 2015 Milly Elvire? Anonymous poster hash: f6e62...e4f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2702 Skrevet 4. mai 2015 Milly Elvire? Anonymous poster hash: f6e62...e4f Milly Cacao?Anonymous poster hash: e7685...d0d 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2703 Skrevet 4. mai 2015 Hva synes dere om lea johanna? Er en spessiell betydning bak navnet så er ikke tilfeldig men morsomt å høre Hihi, hvilket fornavn kan man evnt bruke før Johanna?Anonymous poster hash: b1ae2...281
Gjest Pheel Skrevet 4. mai 2015 #2704 Skrevet 4. mai 2015 Hva synes dere om lea johanna? Er en spessiell betydning bak navnet så er ikke tilfeldig men morsomt å høre Hihi, hvilket fornavn kan man evnt bruke før Johanna?Anonymous poster hash: b1ae2...281 Synes ikke det passer med to navn med samme ending, så jeg ville ha valgt en annen ending enn a på det første navnet om Johanna var det viktigste. 2
Gjesten Skrevet 4. mai 2015 #2705 Skrevet 4. mai 2015 (endret) Hva synes dere om navnene Elvire og Elvira? Og hvilket liker du best? Anonymous poster hash: f6e62...e4f Elvira er ok. Milly Elvire? Anonymous poster hash: f6e62...e4f Nei! Hva synes dere om lea johanna? Er en spessiell betydning bak navnet så er ikke tilfeldig men morsomt å høre Hihi, hvilket fornavn kan man evnt bruke før Johanna?Anonymous poster hash: b1ae2...281 Ikke pent. Lea Johanna blir altfor sukkersøtt. Endret 4. mai 2015 av Gjesten 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #2706 Skrevet 5. mai 2015 PROBLEMSTILLING! * Sambo har barn fra før og vi venter vårt første felles barn * Navnene på barna han har fra før er veldig fine, men spesielle -jeg føler jeg ikke kan velge fritt pga de andre barnas navn. Og blir både frustrert og en smule sint. Ungen har alle dobbelnavn som er alle på topp 10-20 lista over mest brukte navn.. Noe som igrunn provoserer meg... Ikke fordi jeg hadde tenkt å bruke disse navnene, men fordi jeg føler mitt barn ikke kan hete det jeg vil det skal hete.... hjelp!? Anonymous poster hash: 3edcb...540 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #2707 Skrevet 5. mai 2015 PROBLEMSTILLING! * Sambo har barn fra før og vi venter vårt første felles barn* Navnene på barna han har fra før er veldig fine, men spesielle -jeg føler jeg ikke kan velge fritt pga de andre barnas navn. Og blir både frustrert og en smule sint. Ungen har alle dobbelnavn som er alle på topp 10-20 lista over mest brukte navn.. Noe som igrunn provoserer meg... Ikke fordi jeg hadde tenkt å bruke disse navnene, men fordi jeg føler mitt barn ikke kan hete det jeg vil det skal hete.... hjelp!? Anonymous poster hash: 3edcb...540 1. Dump ham 2. Hat stebarna fordi de har pene navn, 3. Hat moren deres fordi hun ikke har dårlig smak/har mainstreamsmak 4. Oppsøk psykolog, en nøkkelsetning i terapien blir nok " jeg føler.." 5. Gift deg med ham og lev i en lykkelig storfamilie ever after. Hvis dette er det eneste problemet du trenger hjelp til (hva mener du egentlig VI kan hjelpe med?), og alt annet angående stebarn/fellesbarn går på skinner, går det nok veldig bra 6. Kall barnet Helene eller Andreas 7. Innse at du ikke kan velge fritt. Barnet har en far som også bestemmer, og en familie utenom deg. 8. Velg et navn som er på topp ti i Sverige. Anonymous poster hash: be178...cbf 1
Vanillalilla Skrevet 6. mai 2015 #2708 Skrevet 6. mai 2015 Vel..., det begynner visst å bli populært igjen. Jeg klarer det liksom ikke, da er det vel bare det. Trodde det var mer populært i min barndom Jepp... Kanskje litt derfor også at jeg ikke er så begeistra for det. Jeg bor på østlandet nå, men har bodd andre steder i Norge tidligere. Liker ikke navnet Anders av den grunn Det er på sett og vis akseptabelt på østlandsk, men vest og nord som uttaler Anders...åh nei Sorry for at jeg siterer noe så gammelt, men jeg leser gjennom denne tråden for første gang Syntes bare det var veldig morsomt med det du sa om Anders. Jeg syns det er et fint navn, men kunne ALDRI funnet på å kalle sønnen min det med mindre jeg flytter tilbake til Vestlandet. Ann-æsj liksom? Hva er det? Hehe, jammen er vi ulike ;-)
Nanami Skrevet 6. mai 2015 #2709 Skrevet 6. mai 2015 Sorry for at jeg siterer noe så gammelt, men jeg leser gjennom denne tråden for første gang Syntes bare det var veldig morsomt med det du sa om Anders. Jeg syns det er et fint navn, men kunne ALDRI funnet på å kalle sønnen min det med mindre jeg flytter tilbake til Vestlandet. Ann-æsj liksom? Hva er det? Hehe, jammen er vi ulike ;-) Jeg kan ikke uttale Anders. Det blir Annas når jeg prøver. Desverre har jeg mange venner som heter det, og de blir enkelt nok kalt "du" og "han" i de fleste situasjoner. Navnet er dritvanskelig på enkelte dialekter 1
Millimani Skrevet 6. mai 2015 #2710 Skrevet 6. mai 2015 PROBLEMSTILLING! * Sambo har barn fra før og vi venter vårt første felles barn * Navnene på barna han har fra før er veldig fine, men spesielle -jeg føler jeg ikke kan velge fritt pga de andre barnas navn. Og blir både frustrert og en smule sint. Ungen har alle dobbelnavn som er alle på topp 10-20 lista over mest brukte navn.. Noe som igrunn provoserer meg... Ikke fordi jeg hadde tenkt å bruke disse navnene, men fordi jeg føler mitt barn ikke kan hete det jeg vil det skal hete.... hjelp!? Anonymous poster hash: 3edcb...540 Hvorfor kan ikke barnet ditt hete det du ønsker at det skal hete? Hvis din samboer går med på det så er det vel ikke så mye å lure på? Skjønt barna hans er kanskje også store nok til å ha en "mening". Om navnet du ønsker skiller seg litt ut fra de andres ved at det ikke er "så populært", så kan ikke det bety så mye. Og skal barnet ha dobbeltnavn så kan jo du og mannen bestemme ett navn hver
Puny Skrevet 7. mai 2015 #2711 Skrevet 7. mai 2015 Jeg kan ikke uttale Anders. Det blir Annas når jeg prøver. Desverre har jeg mange venner som heter det, og de blir enkelt nok kalt "du" og "han" i de fleste situasjoner. Navnet er dritvanskelig på enkelte dialekter 'Annas' er vel en helt vanlig uttale av dette navnet i for eksempel Grimstad etc... Ikke noe å være flau over det vel?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2712 Skrevet 7. mai 2015 Liker dere navnet Silas? Hvorfor/hvorfor ikke? Vurderer det hvis det blir gutt, er kristne Anonymous poster hash: ed7cf...d1b
Millimani Skrevet 7. mai 2015 #2713 Skrevet 7. mai 2015 Liker dere navnet Silas? Hvorfor/hvorfor ikke? Vurderer det hvis det blir gutt, er kristne Anonymous poster hash: ed7cf...d1b Silas er fint, om enn litt spesielt. Jeg liker det
Puny Skrevet 7. mai 2015 #2714 Skrevet 7. mai 2015 Liker dere navnet Silas? Hvorfor/hvorfor ikke? Vurderer det hvis det blir gutt, er kristne Anonymous poster hash: ed7cf...d1b Jeg forbinder det veldig med kristendom ja. Skjønner jo at for dere er ikke dette et problem, men jeg hadde ikke ønsket at mitt barn skulle ha et navn med så sterke assosiasjoner til noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2715 Skrevet 7. mai 2015 Jeg forbinder det veldig med kristendom ja. Skjønner jo at for dere er ikke dette et problem, men jeg hadde ikke ønsket at mitt barn skulle ha et navn med så sterke assosiasjoner til noe som helst. Det er jo dine assosiasjoner, da kan man si det samme om kristian eller kristin eller hva med richard? (Dawkins..) Alle navn vil gi assosiasjoner, avhengig av hvem man snakker med vil det variere hva man tenker på når man hører navnet, men jeg har tilgode å ikke få en assosiasjon til et navn jeg hører Og en kristen, respektert mann er ikke akkurat en negativ assosiasjon, for normale mennesker. Men samboeren min synes nok navnet er litt for spesielt vurderer også Olav, Håkon, Gustav, Oliver Anonymous poster hash: ed7cf...d1b
Puny Skrevet 7. mai 2015 #2716 Skrevet 7. mai 2015 Det er jo dine assosiasjoner, da kan man si det samme om kristian eller kristin eller hva med richard? (Dawkins..) Alle navn vil gi assosiasjoner, avhengig av hvem man snakker med vil det variere hva man tenker på når man hører navnet, men jeg har tilgode å ikke få en assosiasjon til et navn jeg hører Og en kristen, respektert mann er ikke akkurat en negativ assosiasjon, for normale mennesker. Men samboeren min synes nok navnet er litt for spesielt vurderer også Olav, Håkon, Gustav, Oliver Anonymous poster hash: ed7cf...d1b Spørsmålet var 'liker du navnet Silas, hvorfor/hvorfor ikke'. Jeg liker det ikke, og gav min begrunnelse for dette. 1
Nanami Skrevet 7. mai 2015 #2717 Skrevet 7. mai 2015 'Annas' er vel en helt vanlig uttale av dette navnet i for eksempel Grimstad etc... Ikke noe å være flau over det vel? Er ikke fra Grimstad. Men synes likevel det høres veldig merkelig ut. Jeg bor på østlandet, og det er ofte folk ikke skjønner hvem jeg snakker om når jeg sier navnet på min dialekt
Gjesten Skrevet 7. mai 2015 #2718 Skrevet 7. mai 2015 Men samboeren min synes nok navnet er litt for spesielt vurderer også Olav, Håkon, Gustav, Oliver Anonymous poster hash: ed7cf...d1b Jeg liker ikke Silas, men synes Olav og Håkon er fine navn
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2719 Skrevet 7. mai 2015 1. Dump ham 2. Hat stebarna fordi de har pene navn, 3. Hat moren deres fordi hun ikke har dårlig smak/har mainstreamsmak 4. Oppsøk psykolog, en nøkkelsetning i terapien blir nok " jeg føler.." 5. Gift deg med ham og lev i en lykkelig storfamilie ever after. Hvis dette er det eneste problemet du trenger hjelp til (hva mener du egentlig VI kan hjelpe med?), og alt annet angående stebarn/fellesbarn går på skinner, går det nok veldig bra 6. Kall barnet Helene eller Andreas 7. Innse at du ikke kan velge fritt. Barnet har en far som også bestemmer, og en familie utenom deg. 8. Velg et navn som er på topp ti i Sverige.Anonymous poster hash: be178...cbf Hvorfor så sabla frekk? Jeg søker bare råd når jeg ender opp med et navnløst barn fordi jeg ikke finner noe jeg liker som passer med navnet på de andre barna. Hadde det vært opp til bare meg hadde problemet allerede vært løst, men når far til vårt felles barn, og mor til nytt barn mener jeg må tilpasse føler jeg meg "lurt". Anonymous poster hash: 3edcb...540
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2720 Skrevet 7. mai 2015 Hvorfor kan ikke barnet ditt hete det du ønsker at det skal hete? Hvis din samboer går med på det så er det vel ikke så mye å lure på? Skjønt barna hans er kanskje også store nok til å ha en "mening". Om navnet du ønsker skiller seg litt ut fra de andres ved at det ikke er "så populært", så kan ikke det bety så mye. Og skal barnet ha dobbeltnavn så kan jo du og mannen bestemme ett navn hver far til felles barn og mor til hans barn mener navnet må passe til hans andre barn. Derfor sitter jeg fast. 1 barn i barnehagealder og 2 i barneskolealder. Det er nok litt speisielt, men er oppkalling etter både min og hans side, så vi er fornøyde begge med selve navnet, men har konkludert med at vi ikke kan bruke det pga de andre barna! og mor nekter! Anonymous poster hash: 3edcb...540
Fremhevede innlegg