AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2301 Skrevet 15. januar 2015 Jeg trodde aldri det skulle skje, men jeg har falt litt for vanlige, korte navn i det siste Anne Mia Ida Hyggelig datteren min heter Anne, mange som stusser når jeg sier det står alene og ikke har dobbeltnavn. Synes mange navn gjør seg bedre alene.Anonymous poster hash: d5274...d41 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2302 Skrevet 15. januar 2015 Hva synes dere om: Judith Eldrid Milfrid Betthan Betzy Elvira Ariel Eliah Jonna/Johna Johan Andor Mannfred Orm Viljar Men jeg heller mest mot Johan-Orm og Betzy Anonymous poster hash: 60f61...096 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2303 Skrevet 15. januar 2015 Hva synes dere om: Judith Eldrid Milfrid Betthan Betzy Elvira Ariel Eliah Jonna/Johna Johan Andor Mannfred Orm Viljar Men jeg heller mest mot Johan-Orm og Betzy Anonymous poster hash: 60f61...096 likte ingen av de. Hva med Edith? Anonymous poster hash: 85deb...170 1
Puny Skrevet 15. januar 2015 #2304 Skrevet 15. januar 2015 Synes Leonora er fint også Leonora er kjempefint!
chouette Skrevet 15. januar 2015 #2305 Skrevet 15. januar 2015 Hva synes dere om: Judith- Egentlig litt fint. Pen klang Eldrid - Ikke min stil Milfrid- Ikke min stil Betthan- Nei, nei Betzy - Penest som det skrives Betsy. Elvira - Helt ok Ariel - Vaskepulver Eliah - Sukkersøtt Jonna/Johna- Liker ikke Johan - Vakkert! Andor - Vakkert! Mannfred - Hmm...usikker Orm - Nei Viljar - Ganske fint Men jeg heller mest mot Johan-Orm og Betzy Anonymous poster hash: 60f61...096 Dropp Orm værsåsnill. Johan er et sterkt navn og er råflott alene. 4
Varmluftsballong Skrevet 15. januar 2015 #2306 Skrevet 15. januar 2015 Jeg trodde aldri det skulle skje, men jeg har falt litt for vanlige, korte navn i det siste Anne Mia Ida Tommel opp for korte navn! Personlig liker jeg Anna og Mie bedre enn Anne og Mia 1
Frøken I Skrevet 15. januar 2015 #2307 Skrevet 15. januar 2015 Hvor legger dere trykket på Lea? På e eller a, det har jeg aldri skjønt? På e, men jeg synes det er finest med e'en nedover, ikke oppover som i lealaus...
Gjesten Skrevet 15. januar 2015 #2308 Skrevet 15. januar 2015 Hva synes dere om: Judith Eldrid Milfrid Betthan Betzy Elvira Ariel Eliah Jonna/Johna Johan Andor Mannfred Orm Viljar Men jeg heller mest mot Johan-Orm og Betzy Anonymous poster hash: 60f61...096 Det eneste pene er Johan.
Nanami Skrevet 15. januar 2015 #2309 Skrevet 15. januar 2015 Hyggelig datteren min heter Anne, mange som stusser når jeg sier det står alene og ikke har dobbeltnavn. Synes mange navn gjør seg bedre alene.Anonymous poster hash: d5274...d41 Min (fremtidige) datter skal hete Anne. Synes det er veldig fint alene. Samme med Ida, Mia, Ane.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #2310 Skrevet 15. januar 2015 Hva synes dere om: Judith - helt greit, men ikke min stil Eldrid - først var jeg usikker, men sa det høyt noen ganger, og det vokser på meg Milfrid - liker ikke Betthan - svensktoppen danseband assosiasjoner Betzy - kallenavn Elvira - helt nydelig, en av mine favoritter Ariel - i hode mitt er det en havfrue eller et vaskepulver Eliah - næh.. høres så teit ut på norsk Jonna/Johna - forbinder det med kallenavn Johan - stødig fint navn Andor - nei, høres så avkappa ut Mannfred - mann fred.. Nei ikke min stil Orm - bare negative assosiasjoner, da er Gorm bedre Viljar - nydelig navn Men jeg heller mest mot Johan-Orm og Betzy Anonymous poster hash: 60f61...096 Anonymous poster hash: 8978b...db8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #2311 Skrevet 16. januar 2015 Synes Leonora er fint også Leonora Dorothea, hvor er du smekker, tatt på fersken med Max Mekker. Anonymous poster hash: 4d075...2bc 1
Ønske om tre Skrevet 16. januar 2015 #2312 Skrevet 16. januar 2015 Kan jeg kalle babyen min Katarina når søsteren heter Karoline? Har selv et navn som begynner på Ka...
Gjesten Skrevet 16. januar 2015 #2313 Skrevet 16. januar 2015 Kan jeg kalle babyen min Katarina når søsteren heter Karoline? Har selv et navn som begynner på Ka... Ja, det synes jeg du kan. Selv er jeg ikke noen tilhenger av at søsken konsekvent får navn med samme forbokstav e.l., men jeg synes det er helt greit. 1
Fleur Delacour Skrevet 16. januar 2015 #2314 Skrevet 16. januar 2015 Kan jeg kalle babyen min Katarina når søsteren heter Karoline? Har selv et navn som begynner på Ka... Det passer godt sammen synes jeg. Liker også at du skriver Karoline med K,og Katarina uten H inni. Mange virker å like tungvinte skrivemåter og merkelige navn som blir til plage for barna.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #2315 Skrevet 16. januar 2015 Hva synes der om navnene; Elida Evelina Jill Anonymous poster hash: 08fa8...858
Ønske om tre Skrevet 16. januar 2015 #2316 Skrevet 16. januar 2015 Det passer godt sammen synes jeg. Liker også at du skriver Karoline med K,og Katarina uten H inni. Mange virker å like tungvinte skrivemåter og merkelige navn som blir til plage for barna. Takk for tilbakemelding. Jeg liker navnene godt, det er ikke fordi jeg absolutt vil ha samme forbokstav (sønnen min har et navn som begynner på L). Jeg liker heller ikke unødvendig bruk av h og c i navn
Ønske om tre Skrevet 16. januar 2015 #2317 Skrevet 16. januar 2015 Ja, det synes jeg du kan. Selv er jeg ikke noen tilhenger av at søsken konsekvent får navn med samme forbokstav e.l., men jeg synes det er helt greit. Takk for svar. Det er ikke noe poeng for meg at de har samme forbokstav (broren har et navn som begynner på L), snarere tvert i mot. Det er egentlig derfor jeg spør, vil ikke at de skal ha alt for like navn. Naboguttene heter Sander og Sindre, og jeg har vel egentlig tenkt at det er for like navn. Og nå er jeg nesten der selv :O
Ønske om tre Skrevet 16. januar 2015 #2318 Skrevet 16. januar 2015 Hva synes der om navnene; Elida Evelina JillAnonymous poster hash: 08fa8...858 Elida er fint, foretrekker Eveline foran Evelina, liker ikke Jill noe særlig. Hva med Elvira?
Ønske om tre Skrevet 16. januar 2015 #2319 Skrevet 16. januar 2015 Hva synes dere om: Judith - likte det ikke før, men har ei fantastisk venninne som heter det, så liker det litt nå. Eldrid - ikke min smak Milfrid - ikke min smak Betthan - klart nei for min del Betzy - liker det ikke, og dropp for all del z-en Elvira - kjempefint!!! Ariel - klinger pent, men jeg får assosiasjoner til engel, havfrue eller vaskemiddel. Eliah - passer ikke på norsk, synes jeg Jonna/Johna - ikke et "ordentlig" navn Johan - fint, stødig navn Andor - ikke min smak Mannfred - OK, men liker stavemåten Manfred bedre Orm - Det tror jeg ikke det er lurt å kalle barnet Viljar - fint! Men jeg heller mest mot Johan-Orm og Betzy Anonymous poster hash: 60f61...096 Hva med Alfred? 2
Gjesten Skrevet 16. januar 2015 #2320 Skrevet 16. januar 2015 Hva synes der om navnene; Elida Evelina JillAnonymous poster hash: 08fa8...858 Jeg liker ingen av dem. Hvordan tenker du å uttale Jill? Rett frem på norsk, eller Djill? Takk for svar. Det er ikke noe poeng for meg at de har samme forbokstav (broren har et navn som begynner på L), snarere tvert i mot. Det er egentlig derfor jeg spør, vil ikke at de skal ha alt for like navn. Naboguttene heter Sander og Sindre, og jeg har vel egentlig tenkt at det er for like navn. Og nå er jeg nesten der selv :O Jeg synes faktisk det er enda greiere når du har en til med en annen forbokstav Kjør på!
Fremhevede innlegg