AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2221 Skrevet 8. januar 2015 ame="LoveOneDirection" post="15677302" timestamp="1420565815"]Tore er 'hore.' Britta har noe i fitta. Greger er 'neger.'[/quot Og "Anne på landet tissa på spannet" Emma er hemma Snorre Snørre var noen favoritter fra min egen barnehage for førti år siden Marit Mareritt Pilsen (istedetfor Nilsen) Osv osv. Anonymous poster hash: be178...cbf Barn finner alltid noe å erte for, men navnet skjemmer ingen! Barnet kan like gjerne bli 'mobbet' for å ha rød lue på seg, du sparer ikke barnet for noe ved å unngå å kalle barnet for Gitte/Tora etc...Anonymous poster hash: 85deb...170
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2222 Skrevet 8. januar 2015 Barn finner alltid noe å erte for, men navnet skjemmer ingen! Barnet kan like gjerne bli 'mobbet' for å ha rød lue på seg, du sparer ikke barnet for noe ved å unngå å kalle barnet for Gitte/Tora etc...Anonymous poster hash: 85deb...170 Det er det jeg mener. Ingenting i veien med navnet Greger, med tanke på erting. Alle navn kan ertes med.Anonymous poster hash: be178...cbf
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2223 Skrevet 8. januar 2015 Det er noe som skurrer litt, er tråder flettet inn her? Slitsomt å holde styr på hvem som svarer hvem. Har fått så sansen som Agnete etter å ha sett skal vi danse 2014! Hva mener dere om navnet? Noen som har eget barn med navnet, eller kjenner noen som heter det? Anonymous poster hash: 76758...39a Agnete og Agnes er navn jeg alltid har likt Hva heter broren/søstera til Brage? Eirik Lars Sondre Sunniva Oda Nora Andre forslag?Anonymous poster hash: a0f9f...c79 Eirik (Erik) eller Nora kanskje, men kun fordi Sunniva og Oda utgår av min smak : ) Sara LunaVilde IbenEline Sofie Celine Odin Mikkel AmundTeodorAnonymous poster hash: 28bfb...7fe Uthevede navn har jeg aldri likt før, men de vokser litt på ut i fra listen. Hva synes dere om disse? Jentenavn: Embla Annabel Astrid Filippa Rachel Guttenavn: Teodor Victor Lauritz Georg Astrid og Georg er nydelige Så fin tråd! Hva synes dere om navnene: Markus og Tuva ? Markus er litt sukkersøtt for meg, Tuva også. Men ville ikke rynket på nesen om noen presenterte seg med disse navnene. Hva synes dere om Vemund eller Vilmer?Anonymous poster hash: a860e...838 Vemund uten tvil. Vil mer? Selve ordet synes jeg er fint men som navn likte jeg det ikke. Må kanskje bli vant til det som et navn. Tvillinger: Hva synes dere om Sofia og Isabelle til to jenter? Sofia blir det på den ene uansett, men usikker på den andre..Anonymous poster hash: a2c46...ed1 Sofia er klassisk og fint, Isabelle og Isabel/Isabell har alltid vært de slemme er mitt inntrykk Mine favorittnavn for gutter er: Leopold August Nikolai Jentenavn: Karoline Katharina Isabel Leonora Hva synes dere? Hvis du fjerner Isabel så høres listen også så mye bedre ut for meg. FInt du foretrekker Nikolai fremfor Nicholay/Nicolay. Hva med Melise? Evt Melisse? Kanskje i komb. med f.eks Thea eller Marie? Anonymous poster hash: bea10...d9f Sitronmelisse og Melis jo Erter bare, de er nok fine men jeg må ha en person bak navnet for å like de. Melissa er ikke et navn jeg forbinder med gode ting. Heller ikke Elise. Hilde eller Vilde? Anonymous poster hash: 81556...26d Vilde, men det er litt "brukt" ? Kan noen komme med innspill på hvilke navn som passer bak Mads/ Mats??Anonymous poster hash: b80ff...3c5 Vil du ha en feminin touch vil Mats Eivind, Mats Mika(e)l passet, mer barskt er Mats alene eller Mats Ivar. Synes jeg Sander? For eller imot? Må si jeg likte det godt, men er redd det er mye brukt de siste årene? Ja er redd for det samme. Men fint navn for all del, kjenner bare "merkelige" menn/gutter bak navnet. Men vi trenger folk som skiller seg ut Hva med Arild? Først tenkte jeg det passet til en middelaldrende mann, men jo mer jeg smakte på navnet begynte jeg å like klangen av det. Det er faktisk ganske fint. Du får litt av begge verdner, et navn som er uvanlig samtidig som at det ikke er fornorsket eller oppfunnet og slutter på -ander. Anonymous poster hash: bea10...d9f Arild var et navn jeg vurderte selv en gang i tiden Gikk litt lei etter en stund, fordi det ble bare mer og mer feminint i ørene mine. Men det er FINT da. Hei er gravid og lurte på om noen har noen gode navneforslag. Fra før har vi en sønn som heter Embrik og vi vil gjerne ha noe i samme tralten, vet ikke om det er gutt eller jente enda siden knøttet var så sjenert på ul. Alle forslag taes i mot med takk Anonymous poster hash: e5477...9f6 Embrik og et navn som ikke starter med vokal, som F, G, K osv osv Synes jeg. Frida, Tuva, ingvill, Ingrid, Trine, Thale, Iben, Lone Søte navn, ikke navn jeg ville valgt men skulle jeg valgt ville det blitt... Thale. Eneste navn uten dårlige assosiasjoner:) Madeleine Madelen Matilda / Mathilda Marthe Mette Marianne Melinda Mona Mina Maiken Maja Margaret Margrete / Margrethe Magritt Malene Malin Marita Martha Monika Dette er navn på hyggelige mennesker, min erfaring Liker! Marcona Mimmi Musa Markine Micheline Moma Anonymous poster hash: ad593...a5e Hva syns dere om navnet Storm Elias? Syns det er så fiint!! Anonymous poster hash: c97b9...aaa Kan være fint, men. Navnet høres svakt ut på en gutt. Storm er mandig, Elias er sukker. (Kjenner en gammel, mandig mann med navn Elias, høres rart ut). Astrid Sigrid Anna ElisabethKjersti SolveigAlida Kari Hanne Kristin Ingunn Lisa Heidi Mette FridaLiv Åshild Hilde Norunn Eva Tora Mari SonjaAnonymous poster hash: 873fb...121 Fine navn. Alida høres fint ut faktisk, aldri likt det før nå. Jenny, Thilde, Nora, Selma, Ella, Oda Anonymous poster hash: f85c0...154 Fine navn, men "for mange" går for dem for tiden. Thilde falt ikke i smak. Ragnhild, Ingeborg, Ellen, Ruth, Synnøve. Anonymous poster hash: 63359...947 Kjenner flere Ragnhilder, de er alle tøffe, snille og flotte kvinnfolk :) Jeg elsker navnene Ingrid, Lillian, Astri, Eline, Elise, Gunn, Evelyn, Celine, Irene, Eva, Hannah, Hanne, Kjersti, Rakel, Liv, Regine, Wenche. Det er i alle fall mine favoritter. Kanskje du finner et fint navn i lista Ja de er fine Er ikke så glad i Evelyn men kanskje i utlandet Marianne. Alle Marianne'ne jeg har kjent har vært hyggelige mennesker! Nettopp! Det jeg også har tenkt Odin Yngve Øyvind Ervin? Anonymous poster hash: 62ed2...062 Ikke Ervin, Odin eller Øyvind for meg, Yngve er litt søtt men det navnet jeg likte av dem Bert eller Arion? Anonymous poster hash: 60f61...096 Bernt eller Aron (leste en annen foreslo det) er finere syns jeg. Hvilket navn synes du er finest: Ingrid Ingvild eller Ingeborg Og er Ingvild eller Ingvill penest skrivemåte?Anonymous poster hash: a46df...2bd Ingvild Hva synes dere om Greger ?Anonymous poster hash: e03aa...c50 Ville likt Gregor bedre tror jeg, men Gregor er vel ikke vanlig det heller? Anonymous poster hash: d70b1...0e2 Anonymous poster hash: d70b1...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #2224 Skrevet 8. januar 2015 Liker dere navnene Ellen Evangeline? Anonymous poster hash: a46df...2bd
Lillemåltrost Skrevet 8. januar 2015 #2225 Skrevet 8. januar 2015 Passer navnene Evelina og Amanda sammen til to søstre?
Gjesten Skrevet 9. januar 2015 #2226 Skrevet 9. januar 2015 Liker dere navnene Ellen Evangeline?Anonymous poster hash: a46df...2bd Jeg synes ikke Ellen og Evangeline passer sammen i det hele tatt, så hvis du tenkte på å bruke begge navnene på samme jente, liker jeg det ikke. Passer navnene Evelina og Amanda sammen til to søstre? Jeg synes ingen burde hete Evelina, men det passer helt ok sammen med Amanda. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2227 Skrevet 9. januar 2015 Liker dere navnene Ellen Evangeline? Anonymous poster hash: a46df...2bd Liker Ellen, men ikke EvangelineAnonymous poster hash: 25119...dea 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2228 Skrevet 9. januar 2015 Passer navnene Evelina og Amanda sammen til to søstre? Ja forsåvidt. Men synes det klinger litt tungt.Anonymous poster hash: 25119...dea 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2229 Skrevet 9. januar 2015 Kunne dere gitt navn som Sara, Maria, Kristian til søskenet til en med norrønt navn? Type Trym, Storm etc.Anonymous poster hash: 25119...dea
Gjesten Skrevet 9. januar 2015 #2230 Skrevet 9. januar 2015 Kunne dere gitt navn som Sara, Maria, Kristian til søskenet til en med norrønt navn? Type Trym, Storm etc.Anonymous poster hash: 25119...dea Ja. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2231 Skrevet 9. januar 2015 Hva tenker dere om Konstanse? Vi finner ingen andre vi liker bedre. Anonymous poster hash: 95441...38f
Gjesten Skrevet 9. januar 2015 #2232 Skrevet 9. januar 2015 Hva tenker dere om Konstanse? Vi finner ingen andre vi liker bedre. Anonymous poster hash: 95441...38f Jeg synes det er litt langt, men det er helt ok
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2233 Skrevet 10. januar 2015 Ingrid eller Ingeborg Ingvild er fineste skrivemåten, men navnet Ingvild er ikke riktlig på dagens babyer Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: bd4e6...631 8
Millimani Skrevet 10. januar 2015 #2234 Skrevet 10. januar 2015 Det er for foreldregenerasjonen til dagens babyer ^
inkognit0 Skrevet 10. januar 2015 #2235 Skrevet 10. januar 2015 Hva synes dere om navnene Sonja, Henny og Hennie?
Gjesten Skrevet 10. januar 2015 #2236 Skrevet 10. januar 2015 Hva synes dere om navnene Sonja, Henny og Hennie? Liker dem ikke! Spesielt ikke de to siste. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2237 Skrevet 10. januar 2015 Hva synes dere om navnene Sonja, Henny og Hennie? Jeg liker Sonja og Henny, men Hennie vet jeg ikke helt om jeg liker? Blir liksom en tungvint versjon av Henny på en måte? Anonymous poster hash: 8978b...db8 1
wilmap Skrevet 10. januar 2015 #2238 Skrevet 10. januar 2015 Hva synes dere om navnene Sonja, Henny og Hennie? Liker Sonja. 1
Gjest Badabing Skrevet 10. januar 2015 #2239 Skrevet 10. januar 2015 Jeg er nysgjerrig på hva dere synes om Omine?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #2240 Skrevet 10. januar 2015 Assosiasjoner til Sverre?Anonymous poster hash: 06a3f...c06
Fremhevede innlegg