Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Regner med at denne flettes inn i den store navnetråden. Hva er vitsen med å spamme forumet med tråder utenom, når det finnes en klistret tråd?

Jeg synes begge er fine :) 

Blir navnet til slutt Annie så må hun kunne velge uttalen selv når hun blir større ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Leon best av de to, men liker Leonard betydelig bedre enn Leon.

Gabriel blir så veldig bibelsk for meg som ikke er kristen. Jeg kjenner også to svært religiøse familier hvor en av sønnene heter Gabriel. Det er ikke noe galt i det egentlig, men det gjør at det er et navn jeg ikke ville valgt. Jeg tenker også på det som litt "feminint" og mer en liten gutt med lyse krøller enn en voksen mann, men det er ikke nødvendigvis noe galt i det.

Leon mangler noe for meg også. Men jeg syns Leonard er veldig fint. Jeg tenker blant annet på dyret løve og på Leonard Cohen. 

Det handler til syvende og sist om assosiasjoner, og de er relativt individuelle. Selv om Gabriel er en liten gutt med lyse krøller og bibelen i hånda i mitt hode nå, så hadde det endret seg raskt om jeg ble nærmere kjent med en liten Gabriel som ikke stemte overens med bildet. 

Anonymkode: 23479...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige fella dette her. Foreldrene tenker at ungen skal være 3 år resten av livet. Ungen skal bli voksen, hårete og måtte gå rundt og hete Gabriel eller Leon.

Leon er totalt useriøst, høres ut som en figur på barne-tv. Gabriel er ille. Fyren skal bli voksen, kanskje jobbe som snekker og hete Gabriel.

Anonymkode: 98cef...282

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel passer til barn, voksen, eldre, snekker, advokat, lege. 

Leon passer i mine øyne til små gutter og hunder. 

Jeg stemmer Gabriel 😊

Anonymkode: ba79d...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker Leon best av de to, men liker Leonard betydelig bedre enn Leon.

Gabriel blir så veldig bibelsk for meg som ikke er kristen. Jeg kjenner også to svært religiøse familier hvor en av sønnene heter Gabriel. Det er ikke noe galt i det egentlig, men det gjør at det er et navn jeg ikke ville valgt. Jeg tenker også på det som litt "feminint" og mer en liten gutt med lyse krøller enn en voksen mann, men det er ikke nødvendigvis noe galt i det.

Leon mangler noe for meg også. Men jeg syns Leonard er veldig fint. Jeg tenker blant annet på dyret løve og på Leonard Cohen. 

Det handler til syvende og sist om assosiasjoner, og de er relativt individuelle. Selv om Gabriel er en liten gutt med lyse krøller og bibelen i hånda i mitt hode nå, så hadde det endret seg raskt om jeg ble nærmere kjent med en liten Gabriel som ikke stemte overens med bildet. 

Anonymkode: 23479...79a

Alle gamle navn blir populære igjen bare de blir gamle nok. Gabriel kan vokse seg stort nå. Om 40 år er det like naturlig å finne en voksen mann som heter Gabriel, som det i dag er å finne en voksen 40 år gammel mann som heter Rune eller Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Gabriel veldig godt 😊  Tviler på at dagens unger vil forbinde det med engelen Gabriel. 

Anonymkode: c4c79...905

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Millimani skrev:

Gabriel.

Alt dette vil flettes inn i den store navnetråden, og forvirre folk.

Her kunne du ganske enkelt lagt spørsmålet inn i den tråden med en gang, og skrevet ganske enkelt "Gabriel eller Leon?" Uten å ha fire avsnitt under med dine begrunnelser for de to navnene. At du kommer med noe er helt ok, som at du og mannen har ulike meninger, men uansett hører dette innunder en klistret tråd

Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke folk kan slutte å spamme ned forumet med slike ekstra navnetråder, når alle travere vet at det er en klistret :opplyser::daane:

Jeg visste ikke det beklager, er ny her 😅

Men hvis det kun er en navnetråd hvordan i alle dager skal jeg få noe nyttig svar der? Blir vel rota opp i alle andres innlegg. Jeg synes ikke det er så irriterende der folk spesifikt spør om noen få navn og lurer på negativt og positivt om de. Jeg skjønner dog at det er slitsomt med masse navneinnlegg, og at de har det samlet for en grunn da! 

Anonymkode: 50f9f...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med noe norsk? hvorfor skal alt være så internationalt nå om dagen?

Anonymkode: 84525...53c

Er ikke det ganske norskt da? Jeg har ikke innstilt meg på internasjonale navn engang, vil helst ha noe på «norskt». 

Anonymkode: 50f9f...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det ganske norskt da? Jeg har ikke innstilt meg på internasjonale navn engang, vil helst ha noe på «norskt». 

Anonymkode: 50f9f...544

Jeg tror personen mente et navn som kan spores tilbake til norrønt. Som Eirik.

Anonymkode: ee3ab...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ det bli ett av de to navnene så går vi for Kolera..eller Gabriel..men seriøst. Begge navnene har bølle-stempel, eller hvertfall «foreldre som ikke evner å se barnet sitt utenfra»😂🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser folk argumenterer for at Leon ikke er et «voksent navn». Kjenner en på 40 som heter det, og siden jeg er vant til det har jeg aldri reagert på navnet. Synes forøvrig at det er et fint navn :)

Anonymkode: 7f490...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon er megaharry. White trash. 
 

Gabriel er hakket bedre, men ville aldri valgt det selv. Det gir meg assosiasjoner til bibelen, og jeg hadde antatt at foreldrene var veldig religiøse. 
 

Jeg håper dere lar barnet slippe å hete både Leon og Gabriel. Da mener jeg Gustav er mye bedre. 

Anonymkode: aabf7...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2019 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har det så vondt inni meg at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er helt grusomt! Har mistet helt troen på at dette skal gå over, selv om jeg har prøvd alt av behandling. Prøvde å ta livet mitt, men gikk dessverre ikke, og nå er jeg innlagt. 

Anonymkode: cf5a8...f64

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dere, det er da ingen hjelp i når dere svarer «det høres helt idiotisk ut», «er stygt». Kunne spurt et barn og få samme svar som noen av dere 😂 Kom med noe konstruktivt.
 
ts

Anonymkode: 50f9f...544

Leon, kjenner to gamle menn som heter Leon og Leo (med andre dobbeltnavn). Ingenting galt i navnene, de er fra olde-tippoldegenerasjon og mange tror det er «nymotens harrynavn». Jeg blir veldig oppgitt på folk som kommer med så useriøse oppgulp, for å si det rett ut så vil ikke familie og venner være så bedriten. Leonard er kjempestilig og også et veldig fint alternativ. Forøvrig er det bra at det også kommer nye navn til, jeg er ikke tilhenger av alle men alle navn har et opphav et sted. Ser flere kommenterer «white trash», jeg tror ikke de helt vet hva uttrykket betyr og hvor det kommer fra. 

Jeg ville ikke valgt Gabriel, men at dere vurderer det betyr at dere liker det godt- så hvorfor ikke? Men er enig med mannen om at det høres litt slibrig eller veldig religiøst ut. Ser for meg en blond gutt med blondt hår, sleik og solbrunt hud med et antrekk til 40.000kr på seg, som kun bryr seg om «pupper, drinker og pappa spanderer». Ja nå er jeg ikke særlig åpen, men det handler om mine assosiasjoner :) 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står mellom Annie og Ylva. Hvilket synes dere er finest?

Anonymkode: 5136e...10a

Annie. Jeg kjenner ei nordnorsk dame som presenterte seg som [anniee] og fikk ny sans for navnet, nydelig uttale 😊 Ylva er også veldig fint. Mulig å møte datteren deres først før dere bestemmer dere, så ser dere om hun er en Annie eller Ylva? 😊

Anonymkode: d7c11...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei😊😊 Dette er en uhøytidelig spørreundersøkelse på 7 jente- og guttenavn:

Olivie

Vilde

Anita

Lotte

Alette

Eline

Kitty

 

Theodor

Leonard

Wilhelm

Holger

Vebjørn

Lauritz

Eldvar

Anonymkode: 4e7a5...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vebjørn og Lotte er de eneste jeg syns er greie. Men altså ingen andre bestemmer hvilke navn du liker

Anonymkode: 1135e...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker alle unntatt Olivie, Kitty, Lauritz, Leonard, Eldvar

Liker egentlig ikke Wilhelm heller, men siden oldefaren min het det føler jeg at jeg bør si at det er ok

Anonymkode: b9b64...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vebjørn og Lotte er de eneste jeg syns er greie. Men altså ingen andre bestemmer hvilke navn du liker

Anonymkode: 1135e...3a7

Bondenavn

Anonymkode: ae830...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vilde, Eline og Wilhelm💗

Anonymkode: 61b07...f00

😍

Anonymkode: ae830...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...