AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Det er en tråd på singelforumet nå om menn velger bort intelligente kvinner Jeg har et spørsmål til dere som har eller har hatt kjærester; er dere like intelligente? Det fins mange former for intelligens da men har dere omtrent samme iq? Er forhold enklere eller vanskeligere med to smartinger under samme tak? Anonymous poster hash: 89475...60e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Jeg og min kjære er ca like intelligente, vil jeg anslå. Vi er godt over snittet begge to. Jeg har forsøkt å date menn som var tydelig mindre intelligente, og syntes det fungerte dårlig. Jeg ble lett overbærende overfor dem, og klarte ikke å kjenne beundring for dem. To intelligente mennesker i et hjem fungere veldig fint. Vi har fått intelligente barn, og er opptatt av å følge dem opp (bla gi dem teoretiske utfordringer, siden skolen overhodet ikke er tilstrekkelig på området). Anonymous poster hash: 58016...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Mye enklere, men det har sikkert en del å gjøre med at jeg selv har så liten tålmodighet med folk som ikke henger med i svingene på et resonnement. Jeg ble veldig fort irritert på et par kjærester som var en del tregere i tanken enn jeg selv er, og det var ikke alltid jeg klarte å holde irritasjonen for meg selv. Han jeg er gift med gir meg ikke den grunnen til å bli irritert, i hvert fall! Det er også veldig behagelig at vi begge er opptatt av kritisk tenkning, analyse og å tilegne oss kunnskap. Jeg holdt ikke ut lenge med den kjæresten min som gjenga VG-overskrifter som om det var hel og full sannhet, uten engang å tenke tanken at verden sjelden er sort/hvit og enkel. Anonymous poster hash: 5d618...82e 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Omtrent like intelligente, med kompetanse og ferdigheter på ulike områder. Vi kommuniserer utrolig bra, og trives veldig godt sammen Anonymous poster hash: 9575d...51a
Athene Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 (endret) Vi har litt ulik intelligens, og utfyller hverandre godt. Jeg har klisterhukommelse, husker alt jeg leser og kan gjengi ethvert årstall jeg lærte på skolen for 15 år siden. Husker alle vi har møtt og alt vi har gjort. Han har en imponerende praktisk intelligens, er ikke snakk om å lese en bruksanvisning eller ringe en handverker. Samtidig har vi begge stor kunnskap innenfor våre fagfelt, og har fått lederstillinger i ung alder. Vi har begge en ganske god sosial intelligens, og er opptatt av å omgi oss med andre mennesker og nettverksbygging. Jeg trur vi klaffer så utrolig bra sammen fordi vi møter hverandre på samme plan intellektuelt, uten å være i direkte konkurranse med hverandre. Hvis det er en oppgave som skal løses vet vi alltid hvem som er mest egnet. Samtidig har vi veldig gode diskusjoner og har stor respekt for hverandre. Han har også fått med seg et utrolig fint kvinnesyn hjemmefra. Han vet når jeg er flinkest og når jeg har rett, og det kunne aldri falt han inn å trumfe gjennom på grunn av at han er "mann". Endret 22. september 2014 av Athene 3
anybody Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 (endret) hehe vi er intelligente på hver vår måte. Han vet veldig mye, og kan mye fakta om kulturer, krig og land. Han er typen som snakker med alle og alt, dessuten er han bereist, men er veldig dårlig på språk. Jeg er mer logisk og strukturert av meg, jeg er god i matte. Jeg liker å konsentrere meg og å analysere. Dessuten er jeg dritdårlig på å være sosial. Jeg er veldig god i språk, men har reist veldig lite. Det er noe av det jeg liker med oss, at vi alltid har noe å lære av hverandre. Det kan skape noe frustrasjon mellom oss når det kommer til viktige ting, som det å pusse opp, det å kjøpe bil sammen, felles økonomi osv.. Men det løser seg gjerne med kompromiss Endret 22. september 2014 av anybody 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 Hatt en kjæreste med lik intelligens, en med mye lavere. Den siste gikk det ikke bra med, jeg irriterte meg over å måtte forklare ting, og måtte alltid fordumme det jeg sa siden han ikke kjente til andre ord enn de som brukes i hverdagspraten. (Ord som illustrere, prestisje, arroganse, initiativ osv brukte han ikke og glemte betydningen av....) Første fikk jeg barn med, heldigvis han og ikke den andre. Har i tillegg hatt en god mannlig ff som jeg føler er smartere enn meg, veldig moro å diskutere med han. Har ikke møtt flere enn eksen og kompisen som jeg føler meg utfordret av intellektuelt, og det er frustrerende. Nå har jeg veldig mange fordommer mot kunnskapsløshet og dumhet, så jeg må ha et visst nivå for å respektere en person på den måten. Mennesker som ikke gidder å sette seg inn i hvordan samfunnet fungerer og hva som skjer i verden ser jeg faktisk litt ned på. Anonymous poster hash: 95293...c1c 1
Lollipops Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Kjæresten min er ikke typisk "skoleflink", men han har mye kunnskap om ting han interesserer seg for, og er utrolig flink på å formulere seg. Han veldig praktiskt anlagt, noe ikke jeg er. Syns vi utfyller hverandre veldig bra.
Gjest Blomsterert Skrevet 22. september 2014 #9 Skrevet 22. september 2014 Vi har litt ulik intelligens, og utfyller hverandre godt. Jeg har klisterhukommelse, husker alt jeg leser og kan gjengi ethvert årstall jeg lærte på skolen for 15 år siden. Husker alle vi har møtt og alt vi har gjort. Han har en imponerende praktisk intelligens, er ikke snakk om å lese en bruksanvisning eller ringe en handverker. Samtidig har vi begge stor kunnskap innenfor våre fagfelt, og har fått lederstillinger i ung alder. Vi har begge en ganske god sosial intelligens, og er opptatt av å omgi oss med andre mennesker og nettverksbygging. Jeg trur vi klaffer så utrolig bra sammen fordi vi møter hverandre på samme plan intellektuelt, uten å være i direkte konkurranse med hverandre. Hvis det er en oppgave som skal løses vet vi alltid hvem som er mest egnet. Samtidig har vi veldig gode diskusjoner og har stor respekt for hverandre. Han har også fått med seg et utrolig fint kvinnesyn hjemmefra. Han vet når jeg er flinkest og når jeg har rett, og det kunne aldri falt han inn å trumfe gjennom på grunn av at han er "mann". Her skrev du flere vesentlige ting som tyder på at dere samarbeider bra. Det er så utrolig viktig. Lykke til videre
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #10 Skrevet 22. september 2014 Jeg er mer intelligent enn samboeren min, men jeg traff han i en periode hvor jeg latet som jeg var dum (og deilig jubajuba!). Det er en tråd på singelforumet nå om menn velger bort intelligente kvinner Jeg har et spørsmål til dere som har eller har hatt kjærester; er dere like intelligente? Det fins mange former for intelligens da men har dere omtrent samme iq? Er forhold enklere eller vanskeligere med to smartinger under samme tak? Anonymous poster hash: 89475...60e Anonymous poster hash: ba271...cd6
Okapi Skrevet 22. september 2014 #11 Skrevet 22. september 2014 Jeg har aldri valgt bort en mer intelligent jente, men har styrt unna mange mindre lure. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #12 Skrevet 22. september 2014 Hvis du tenker på IQ så ligger vi noenlunde likt, jeg på 140-ish og han ca. 130. Men vi er veldig ulikt intelligente, jeg er god på tall og logikk, mens han er mye flinkere språkmessig. Han syns også krig og historie er superspennende, og kan utrolig mye om disse temaene. Mens jeg som egentlig har klisterhjerne må lese meg opp på nytt hver gang det blir uroligheter et sted i verden, da disse tingene gjerne ikke er det mest interessante for meg. Anonymous poster hash: 716a2...8f3
Surriball Skrevet 22. september 2014 #13 Skrevet 22. september 2014 Vi er nok omtrent like intelligente, men vi har litt forskjellig tilnærming til stoff og ulike interesser. Han har mye mer klisterhjerne på alt, og er skikkelig god i quiz og på funfacts. Han får med seg veldig mye rart. Jeg sorterer mye mer infoen jeg tar inn, tror jeg, liker også å dykke mer ned i materien. Men vi har mange interessante samtaler og mye god humor oss imellom, det funker bra! Tror ikke jeg kunne vært sammen med noen som er mindre intelligent enn meg, jeg hadde nok framstått som belærende og snusfornuftig. Tror også jeg er såpass ambisiøs/konkurransemenneske at jeg kanskje hadde følt meg litt liten og dum hvis kjæresten min var veldig mye smartere enn meg. 1
Gjest Nesevisa Skrevet 22. september 2014 #14 Skrevet 22. september 2014 Jeg trur vi klaffer så utrolig bra sammen fordi vi møter hverandre på samme plan intellektuelt, uten å være i direkte konkurranse med hverandre. Hvis det er en oppgave som skal løses vet vi alltid hvem som er mest egnet. Samtidig har vi veldig gode diskusjoner og har stor respekt for hverandre. Signerer dette 110 prosent! Alt Athene skrev var klokt, men det jeg siterer her kjenner jeg meg utrolig godt igjen i.
Puny Skrevet 22. september 2014 #15 Skrevet 22. september 2014 Vil si jeg og samboeren er ca like smarte, men vi har jo forskjellige områder vi utmerker oss på...
Mango Skrevet 22. september 2014 #16 Skrevet 22. september 2014 Vi ligger nok på samme nivå, men innenfor forskjellige områder. Han er veldig praktisk av seg, jeg mer teoretisk etc.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #17 Skrevet 22. september 2014 Vi er totalt ulike. Hun en nerd som interesserer seg for naturfag, fysikk, histore, åndelige ting, meditasjon og så leser hun tjukke bøker og har klister hjerne. Jeg interesserer meg for musikk, trening, sykkelkultur, film og serier, mat, debatt og samfunn. Hun er det smarteste av oss. Anonymous poster hash: 7b551...98b 1
sjøhest Skrevet 22. september 2014 #18 Skrevet 22. september 2014 Jeg er helt gjennomsnittlig tror jeg, mannen er litt over gjennomsnittet. Men jeg er flinkere sosialt. Funker greit det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #19 Skrevet 22. september 2014 Sykt mange smarte folk her, ass!! 😁 Samboeren min og jeg er dumme som brød.... Men gode i det vi jobber med.Anonymous poster hash: cbbcf...9aa 2
Okapi Skrevet 22. september 2014 #20 Skrevet 22. september 2014 Sykt mange smarte folk her, ass!! Samboeren min og jeg er dumme som brød.... Men gode i det vi jobber med.Anonymous poster hash: cbbcf...9aa E-IQ er stort sett kjempehøy da, på samme måte som E-peniser gjerne er et par hakk lengre enn snittet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå