Gå til innhold

Må skru sikringen av og på for å få komfyren til å virke i 24 timer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er galt med komfyren og hvordan kan jeg fikse det?
ingenting skjer når jeg vrir om knottene på komfyren og jeg er nødt til å skru sikringen i sikringsskapet av og på og da fungerer komfyren i 24 timer, så er det på samme viset igjen...

jeg har en Miele komfyr med keramisk koketopp hvis det har noe å si...

Skrevet

noen som vet?

Skrevet

Få en elektriker til å se på strømnettet ditt

Anonymous poster hash: d5b44...24b

• Liker 2
Skrevet

Kan det være noen slags komfyrvakt på komfyren?

Eller sikringer på selve komfyren?

Anonymous poster hash: caa6f...21f

• Liker 1
Skrevet

Hva er galt med komfyren og hvordan kan jeg fikse det?

ingenting skjer når jeg vrir om knottene på komfyren og jeg er nødt til å skru sikringen i sikringsskapet av og på og da fungerer komfyren i 24 timer, så er det på samme viset igjen...

jeg har en Miele komfyr med keramisk koketopp hvis det har noe å si...

Enig med ab lenger opp, høres ut som en form for komfyrvakt. Er det forresten to kurser på den? En til platetopp og en til selve komfyren? Ta begge, kanskje det resetter det som trøbler.

Skrevet

Har nettopp kjøpt denne leiligheten og flyttet inn for to uker siden og den er helt nybygd så skjønner meg ikke på halvparten her inne... Det var en liten hvit boks på veggen rett over komfyren.. jeg skiftet batteri i denne og funket plutselig komfyren... hva har den lille hvite boksen på veggen å gjøre med funksjonene på komfyren??

Skrevet

Enig med ab lenger opp, høres ut som en form for komfyrvakt. Er det forresten to kurser på den? En til platetopp og en til selve komfyren? Ta begge, kanskje det resetter det som trøbler.

Skrevet

Har dessverre ingen svar til deg, men følger denne tråden med stor interesse. Har akkurat samme problemet på min helt nye hytte og forstår ikke hvorfor jeg må ta sikringen av/på for å få stekeplatene til å virke. Har også en liten hvit boks på veggen rett over komfyren uten å ha funnet ut hva denne gjør. Har lest bruksanvisningen på kryss og tvers uten å bli klokere. Alt annet elektrisk virker helt som normalt, det er kun komfyren som er problemet. Eneste forskjellen er at min ikke holder seg innenfor 24 timer, den kan virke på kvelden og plutselig ikke virke igjen på morgenen. Har også Miele med keramisk topp.

Anonymous poster hash: b7a7c...49e
Skrevet

Det dere har, er en komfyrvakt. Enkelte høyfrekvente lyder kan utløse den samt vanndamp og den slags. Den er koblet til kursen dere har til platetoppen. Dersom dere utløser vakten , kan dere slå av sikringen et par minutter før dere slår den på. Da skal alt være oppe og gå. At den går så ofte, tyder på at noe får den til å koble ut.

Anonymous poster hash: a0a3a...9a4

Skrevet

Har nettopp kjøpt denne leiligheten og flyttet inn for to uker siden og den er helt nybygd så skjønner meg ikke på halvparten her inne... Det var en liten hvit boks på veggen rett over komfyren.. jeg skiftet batteri i denne og funket plutselig komfyren... hva har den lille hvite boksen på veggen å gjøre med funksjonene på komfyren??

Har du ikke fått en perm med info materiale om alle finnesser i leil?

Hvis nei, henvend deg til de du fikk nøkler hos, og spør etter permen.

I de permene står det og navn på malingen som er brukt m.m.

Skrevet

Har du ikke fått en perm med info materiale om alle finnesser i leil?

Hvis nei, henvend deg til de du fikk nøkler hos, og spør etter permen.

I de permene står det og navn på malingen som er brukt m.m.

FDV-dokumentasjon kalles denne permen som du bør spørre etter om du ikke har fått den.

Anonymous poster hash: bca6f...774

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2014 den 22.29):

Det dere har, er en komfyrvakt. Enkelte høyfrekvente lyder kan utløse den samt vanndamp og den slags. Den er koblet til kursen dere har til platetoppen. Dersom dere utløser vakten , kan dere slå av sikringen et par minutter før dere slår den på. Da skal alt være oppe og gå. At den går så ofte, tyder på at noe får den til å koble ut.

Anonymous poster hash: a0a3a...9a4

Slår av sikringen, men komfyr virker fortsatt ikke. Så deilig når man er midt i matlagingen 🤬

Anonymkode: d4daf...c4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Slår av sikringen, men komfyr virker fortsatt ikke. Så deilig når man er midt i matlagingen 🤬

Du har hatt leiligheten i 6 år og ikke ringt elektriker ennå?

Anonymkode: 8cbd0...c18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du har hatt leiligheten i 6 år og ikke ringt elektriker ennå?

Jeg er ikke ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke ts 

Ok, hvorfor drar du opp en 6 år gammel tråd?

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Jeg har slått av og på komfyrvakt og skiftet batteri på den, men komfyren funker ikke.

Anonymkode: 5926c...c97

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har slått av og på komfyrvakt og skiftet batteri på den, men komfyren funker ikke.

Anonymkode: 5926c...c97

Har du sjekket bruksanvisningen? Det pleier å være en liste over ulike typer feil, og hva som evt. er årsaken.

Anonymkode: de408...c00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...