Supermia Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Hei! Blir gal! Får ikke mensen, får ikke graviditet, får ikke baby, får det bare ikke til Har vært uten p-piller i 6 mnd(+) nå, og ikke fått mensen. Vært gravid før, men mistet dessverre. Så vet at det er mulig for meg å bli gravid. (Men er med ny mann nå, kan jo være han det er noe "galt" med også...) Alltid hatt kjemperar og kjip mens, bade da jeg gikk på piller og ikke gikk på pillen. Kunne ha mens i en dag, opphold 3 mnd, så mens i to dager, 1 mnd opphold, 5 dager mens, osv... Var uten pillen noen mnd da jeg var gravid. Men denne mistet jeg. Kanskje like greit da jeg ikke har noe til overs for denne "mannen" nå lengre. MEN - spørsmålet mitt - kan det være "lurt" å ta en mnd med p-piller for så og slutte og dette kan være det som setter kroppen i gang? Sånn at når den ene mnd med piller er over, så kommer "mensen" og deretter slutter som vanlig, og jeg slutter på piller også og så er kroppen klar for mens igjen? Noen som har prøvd dette? Har tatt all slags piller, bl.a. pyroksin, b-vitaminer, urter og "alt". Men tar gjerne imot tips og trix Har lagt inn innlegg her før, og alle sier "slap av" og slike ting og at jeg er ung osv (er 33, men mannen min er litt elder...40ish) Takker!
Biloba Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Du bør få deg en time til gynekolog. De kan sjekke om du har pco, som ofte forårsaker uregelmessig mens med sjelden eggløsning, og sette deg igang med behandling som kan kickstarte eggløsning. P-piller kan regulere blødninger mens man går på dem, når man går av igjen kan hva som helst skje syklusmessig, men det er lite sannsynlig at den får deg i rute med eggløsninger. Når du ikke har hatt mens på 6 mnd er det ikke slik at du trenger å vente 1 år for å bli henvist til konsultasjon hos gynekolog. Disse problemene kan ofte løses med enkel tablettbehandling.
Athene Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Ikke begynn med selvbehandling. Verken med p-piller eller andre "lure" triks du finner på nett. Det vil bare ødelegge mer enn det hjelper. Det første du må gjøre er å være tålmodig noen måneder til. Det kan ta et år før kroppen stabiliserer seg etter pilleslutt. Behandling før dette tidspunktet vil ofte gjøre vondt verre, da kroppen ikke får roen til å finne tilbake til vanlig hormonbalanse. Har dere ikke lykkes på ett år kontakter du fastlegen, og ber om henvisning til sædprøve for han og gynekologtime til deg. Gynekologen vil hjelpe deg videre med nødvendige henvisninger og prøver. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå