AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Må blåse ut litt her... Kjæresten min er av den snille typen, som selvfølgelig har passet på å skille seg på godfot med de kjære ekskjærestene. Det er for så vidt helt fint, så lenge jeg slipper å forholde meg til de i livet vårt. For en stund siden begynte den ene eksen å snappe og invitere på lunsj osv. Jeg reagerte med å spørre litt snurt om hvorfor han snapper med eksen sin, men han bare lo det bort å sa at det var evigheter siden det ble slutt og at de hadde hatt sporadisk kontakt siden da. Jeg synes det er dårlig stil samme hvor lenge siden det er det ble slutt. De har vært sammen før og jeg som ikke kjenner personen aner ikke hva hennes baktanker er. Jeg forstår at han svarer henne på lik linje som de andre vennene, men synes uansett det er provoserende da jeg forholder meg til regelen om at ekser hører fortiden til. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 24f2c...6dc 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Er kjipt når du ikke vet baktankene, men hva om de bare er venner? Kan de ikke være venner selv om de er ekser? Det verste jeg vet er når noen får en ny kjæreste som skal kontrollere personen til å ditche sine venner. Anonymous poster hash: b44e7...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Hvis typen min hadde hatt kontakt med sin eks hadde jeg forlatt han. Enkelt og greit. Med mindre de har barn sammen selvsagt, ellers er det uaktuelt. Hvorfor skal de ha kontakt???? Anonymous poster hash: 92aee...6ad 4
umwar Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 (endret) . Endret 22. september 2014 av Talbot
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 De har vært sammen før og jeg som ikke kjenner personen aner ikke hva hennes baktanker er. ...........det er provoserende da jeg forholder meg til regelen om at ekser hører fortiden til. Det er da ikke sikkert at hun har noen baktanker... Du bør ikke bare anta at hun har... Har du og typen blitt enig om denne regelen om at ekser hører fortiden til..? Det er slett ikke alle som synes det er en fornuftig regel, hvis de er venner med ekser og alle kjærestefølelser er borte fra begges side. Anonymous poster hash: 3f50c...657 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 TS her. Nå har vi vært sammen i over ett år, og jeg har ganske grei oversikt over alle i hans omgangskrets. De er ikke venner, men enkelt og greit ekskjærester som holder kontakt. Anonymous poster hash: 24f2c...6dc
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 Hvis typen min hadde hatt kontakt med sin eks hadde jeg forlatt han. Enkelt og greit. Med mindre de har barn sammen selvsagt, ellers er det uaktuelt. Hvorfor skal de ha kontakt????Anonymous poster hash: 92aee...6ad Ta deg en bolle!! Jeg har blitt god venn med to ekser av ekser av meg. Siden vi likte samme person, så må vi jo ha noe felles hun ene har jeg mer kontakt med nå enn jeg har med eksen, selv om jeg anser eksen som en venn. Ser ikke problemer. Eks er eks av en grunn. Anonymous poster hash: 2cf09...7b1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Nå er det endog sånn at du ikke kan bestemme over kjæresten din. Noen av oss har faktisk en god tone med xne våre og har sporadisk kontakt med de. Tross alt var de engang en stor del av livet vårt så det er viktig for oss at de har det bra. Vi bryr oss nemlig fremdeles om noen av eksene våres og deres velvære. Det høres kanskje litt rart ut for deg, men det er fullt mulig å ha god tone med det andre kjønn uten å være interessert i dem på noen som helst annen måte enn som en venn og som ett viktig menneske fra fortiden. Anonymous poster hash: c55da...cf7 3
Noope Skrevet 22. september 2014 #9 Skrevet 22. september 2014 (endret) TS her. Nå har vi vært sammen i over ett år, og jeg har ganske grei oversikt over alle i hans omgangskrets. De er ikke venner, men enkelt og greit ekskjærester som holder kontakt. Anonymous poster hash: 24f2c...6dc Så du mener at to personer som har kontakt etter å ha vært sammen ikke er venner? Selvsagt er de venner. Kan jo hende hun har noen baktanker i tillegg, men det må du isåfall finne ut før du splitter opp vennskapet deres. Ellers er du meget kontrollerende. Hvis du splitter vennskapet deres uten grunn kommer hun sannsynligvis til å mislike deg sterkt, og det tjener du ingenting på. Endret 22. september 2014 av Noope
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2014 #10 Skrevet 22. september 2014 Er kjipt når du ikke vet baktankene, men hva om de bare er venner? Kan de ikke være venner selv om de er ekser?Det verste jeg vet er når noen får en ny kjæreste som skal kontrollere personen til å ditche sine venner. Anonymous poster hash: b44e7...2ad Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #11 Skrevet 22. september 2014 Jeg var venner med en fyr i mange år. Vi var ikke kjærester, men hadde sex iblant. Vi snakket om mange private ting ved livene våre, og han var den som besøkte meg mest. Men da han fikk kjæreste nektet hun ham å ha kontakt med noen han hadde hatt sex med. Selv om jeg bare ville være venner, og tilbød meg å være venn med henne og tilogmed. Han måtte blokkere meg fra alle mulig steder, akkurat som jeg ikke fantes. Jeg ble utrolig såret og lei meg, og hvis jeg noengang får en sjanse til å hevne meg på henne så gjett om jeg skal. Anonymous poster hash: b44e7...2ad
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #12 Skrevet 22. september 2014 Skjønner at jeg ikke kommer noen vei her, men må bare oppklare. Hun er ikke i omgangskretsen, og er heller aldri nevnt. Derfor ser jeg ikke på de som venner. Jeg er også "venn" med mine ekser, men ville aldri hatt de på snapchat eller andre sånne apper. Derfor vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til at kontakten er gjenopprettet. Og jeg har ikke tenkt å kommentere det noe mer for han, så det er overhode ikke snakk om å splitte noen vennskap. TS. Anonymous poster hash: 24f2c...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #13 Skrevet 22. september 2014 Men da han fikk kjæreste nektet hun ham å ha kontakt med noen han hadde hatt sex med. Selv om jeg bare ville være venner, og tilbød meg å være venn med henne og tilogmed. Han måtte blokkere meg fra alle mulig steder, akkurat som jeg ikke fantes. Jeg ble utrolig såret og lei meg, og hvis jeg noengang får en sjanse til å hevne meg på henne så gjett om jeg skal. Hun "nektet" han... Han "måtte"... Det er såå mange som skylder på dama når sånt skjer. Men jeg synes at fyren som er sammen med denne dama, har det største ansvaret. Hvorfor oppfører han seg som en tøflete dust, og dropper venner bare fordi dama mener han skal gjøre det? Anonymous poster hash: 3f50c...657 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #14 Skrevet 22. september 2014 Jeg er også "venn" med mine ekser Hvordan forklarer du da at du forholder deg til regelen om at ekser tilhører fortiden? Man er ikke venn med en man aldri har kontakt med. Anonymous poster hash: 3f50c...657
Gjest Haaploes Skrevet 22. september 2014 #15 Skrevet 22. september 2014 Jeg skjønner ikke helt den "ha kontakt med eksen"-greia utover å slå av en prat når man treffes på gata eller når man ser dødsannonsen til et familiemedlem i avisen.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2014 #16 Skrevet 22. september 2014 Jeg lager en sinnsyk Butterchicken og den serverer jeg til eksen når han kommer innom, det er ikke noe den nye damen hans skal blande seg opp i.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #17 Skrevet 22. september 2014 Jeg var venner med en fyr i mange år. Vi var ikke kjærester, men hadde sex iblant. Vi snakket om mange private ting ved livene våre, og han var den som besøkte meg mest. Men da han fikk kjæreste nektet hun ham å ha kontakt med noen han hadde hatt sex med. Selv om jeg bare ville være venner, og tilbød meg å være venn med henne og tilogmed. Han måtte blokkere meg fra alle mulig steder, akkurat som jeg ikke fantes. Jeg ble utrolig såret og lei meg, og hvis jeg noengang får en sjanse til å hevne meg på henne så gjett om jeg skal. Anonymous poster hash: b44e7...2ad Slutt å ha sex med vennene dine om du er så redd for å miste de. Ikke alle er komfortable med at kjæresten skal henge med tidligere pulevenner, og det var tydeligvis alt du var ettersom han har kuttet kontakten med deg. Jeg syns ikke at det er naturlig å forvente at kjæresten skal være komfortabel med at en henger med jenter/gutter en har pult på før. Anonymous poster hash: af4cf...da9 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #18 Skrevet 22. september 2014 Jeg forstår ikke helt greia med at folk har seg i hytt og pine med venner "det betyr ingenting, det er bare sex"... Men så er det helt krise om man vil fortsette å være venner senere. Hvorfor det, hvis det helt sikkert ikke var noen følelser der fra starten, og sexen stoppet for lenge siden..? Anonymous poster hash: 3f50c...657
Longgone Skrevet 22. september 2014 #19 Skrevet 22. september 2014 Jeg ser ikke problemet med å ha kontakt med eksen så lenge det er vennskapelig fra begge parters side. Har nettopp gjenopptatt kontakten med min eks etter et stygt brudd og synes det er hyggelig at vi kan prate igjen, bare over meldinger da. Samboeren min har også kontakt med sin eks og synes det er helt ok.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #20 Skrevet 22. september 2014 Jeg skjønner deg TS. Jeg hadde kontakt med en eks av meg selv om hadde ny dame. Han sa til meg flere ganger at det var meg han egentlig ville ha (det var jeg som gjorde det slutt), gikk inn på seksuelle detaljer og andre upassende ting. Da kuttet jeg han ut, av respekt til den nye dama. Selv om han var en god venn. Ja, det kan bli trøbbel med ekser som venner, og kjæresten din burde ta dine følelser rundt dette på alvor. Eventuelt inkludere deg i vennskapet med eksen. Min samboer har to ekser i vennekretsen, og det gjør meg ingenting da jeg også har blitt kjent med dem.Anonymous poster hash: 64793...c2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå