Gjest Hillary.. Skrevet 11. juli 2004 #1 Skrevet 11. juli 2004 Jeg kommer aldri mer til å belaste kroppen min med p-sprøyte (sluttet for et halvt år siden og kroppen er begynt å bli seg selv igjen!!!). Jeg er også skeptisk til p-piller. Brukte to forskjellige typer p-piller for ti år siden - kanskje mengden hormoner er mindre i dag? Hvordan er hormonmengden i hormonspiral? Jeg er klar over at kvinner som ikke har vært gravide ikke får spiral. (Hvorfor ikke? Kan man mase?) Jeg synes det er håpløst at kondom og pessar ser ut til å være eneste hormonfrie alternativer for kvinner uten barn. Tviler på at jeg tør å bruke Ladycomp eller lignende i begynnelsen av et forhold... Tips mottas gjerne om hormonfrie prevensjonsmidler når man ikke bør bli gravid med en gang...
Gjest 1111 Skrevet 11. juli 2004 #2 Skrevet 11. juli 2004 Jeg går på yasmin, og de pillene skal visstnok inneholde mindre hormoner enn andre p-piller. det var i alle fall det jeg ble fortalt da jeg fikk dem. derimot er jeg ikke helt sikker om de blir gitt ut lenger, i og med at det var en litt større sjanse for blodpropp de første ukene på yasmin enn andre piller. du kan vel høre med en lege?
Arkana Skrevet 11. juli 2004 #3 Skrevet 11. juli 2004 Det er helt trygt å bruke p-piller, hormonmengden er liten. Faktisk er faren for blodpropp større ved graviditet enn ved bruk av p-piller.
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2004 #4 Skrevet 11. juli 2004 Minipiller, p-ring og p-plaster har mye mindre hormondoser enn p-piller. (Ikke så rart at det ikke finnes så mange andre alternativer, er jo visse ting som skal hindre en graviditet. Enten må man hindre fysisk, eller man må tukle med kroppens egen produksjon = hormonpreparater)
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 11. juli 2004 #5 Skrevet 11. juli 2004 Jeg har store mensblødninger og bruker prevensjon av den grunn. I flg legen min var det ikke noe problem å få spiral selv om jeg ikke har født barn.
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2004 #6 Skrevet 14. juli 2004 I tillegg til pessar og kondom, så er kobberspiral et hormonfritt alternativ. Enesten ulempen er at du kan få større blødninger. Angående barnløse og spiral: det er en tommelfingerregel at man ikke skal bruke spiral uten å ha fått barn, men hvis du har prøvd alle prevensjonsmetoder uten å ønsket resultat, så vil de fleste leger være villige til å sette inn spiral. Selv skal jeg begynne med pessar, synes det virker som et kjekt alternativ. Har lest at mange setter det inn hver kveld, slik at spontan sex fortsatt er mulig. Slutte med p-piller er nok det lureste jeg har gjort. Hadde ikke trodd det skulle bli SÅ stor forskjell. Det er så deilig at jeg nesten ikke kan beskrive det engang. Tips: hvis du søker på kvinneguiden, vil du finne mange informative tråder om ulike prevensjonsmidler, det var slik jeg bestemte meg for hva jeg skal velge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå