Gå til innhold

Er det vanlig med fasttelefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det helt ut? Hvordan funker tlfkontakt mellom barb for tiden?

Anonymous poster hash: ea878...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barb?

Fasttelefon er fortsatt vanlig, men vi ser bruken og nyinstallasjoner har gått kraftig ned siste 5 årene.

Anonymous poster hash: 1e948...2ac
Skrevet

Færre og færre som har det nå for tiden....

Skrevet

Vi har fasttelefon, men det er kun fordi prisen på nettet vårt vil gå opp i pris dersom vi kvitter oss med den. :P

Skrevet (endret)

Vi har det. Men vet ikke om noen som har flyttet hjemmefra i vår generasjon som har det. Synes det er greit å ha en telefon som alltid er påslått og tilgjengelig. Vi har sånn med ledning. Hadde trådløs tidligere, men ungene la den fra seg på de utroligste steder, og så ladet den ut.

Endret av Jade
Skrevet

Vet om noen som bare har fasttelefon fremdeles.

Spørs jo hvor god dekning de har på mobil hjemme og om de pga. Jobb eller helse er avhengig av å ha en telefon som fungerer.

Det er ikke gøy å måtte sitte innefor vinduet med mobilen og blir brutt i tidemog utide pga. Dårlig dekning. Vurderer fortløpende å gjenanskaffe fast tlf. Pga. Dette.

Og noen er redd for stråling fra mobil og vil derfor ikke ha mobil.....

Anonymous poster hash: b78f1...62a

Skrevet

Vi har inte fasttelefon, utan en mobiltelefon som är "hemmets" och som även har hemnumret kopplat till sig. På så sätt kan barnens kompisar/föräldrar ringa HEM till oss om det är något.

Det blev billigare med ett 69 kr abonnemang till mobilen där vi betalar 49 kr för fasstnr, och kan ringa för ytterligare 20 kr - än att ha fasttelefon

Skrevet

Ja, det er det jo. Vet om mange som har det, særlig i utkantene.

Skrevet

Jeg har akkurat sagt opp mitt. Jeg fikk høyere hastighet på nettet ved å ha fasttelefon. Nå bor jeg alene så behovet er ikke det samme.

Anonymous poster hash: c01c1...b08

Skrevet

Spørs jo hvor god dekning de har på mobil hjemme og om de pga. Jobb eller helse er avhengig av å ha en telefon som fungerer.

Det er ikke gøy å måtte sitte innefor vinduet med mobilen og blir brutt i tidemog utide pga. Dårlig dekning. Vurderer fortløpende å gjenanskaffe fast tlf. Pga. Dette.

Og noen er redd for stråling fra mobil og vil derfor ikke ha mobil.....

Anonymous poster hash: b78f1...62a

Det er grunnen, faktisk.

Skrevet (endret)

Det er vel ikke like vanlig lengre nå, men jeg kjenner noen som har det enda. Blant annet noen som bor en plass uten mobildekning, noen eldre mennesker, samt bedrifter. Men ingen av mine yngre venner (20 til 35) som har flyttet hjemmefra har anskaffet seg hustelefon (bortsett fra de som bor der det ikke er dekning da). :)

Endret av Namine
Skrevet

Vi har det. Vi har mye slekt og venner i utlandet, og med ip-telefon (altså fasttelefon over internett) kan man ringe gratis eller til sterkt reduserte priser til de fleste land (i tillegg til at vi ringer gratis i Norge).

Anonymous poster hash: 31d56...0ba

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kjenner noen på min alder som har fasttelefon. Skal det ikke forsvinne nå uansett?

Skrevet

Jeg er 31, og jeg har fasttelefon. Jeg bruker den også, i tillegg til mobilen, og det er utmerket dekning her også.

Anonymous poster hash: 32819...fdf
Skrevet

Jeg er i begynnelsen av tyveårene, bor i Bærum og har akkurat skaffet meg fasttelefon. Var lei av å ikke ha dekning på mobilen. Vurderer å kvitte meg med mobilen.

Anonymous poster hash: 70ebd...c88

• Liker 2
Skrevet

Det er få igjen som har det, og de som har det kan like gjerne finne seg et annet alternativ. Telenor faser jo ut fasttelefonabonnement, med mål om at det ikke skal være flere abonnenter innen utgangen av 2017.

Anonymous poster hash: 77fdf...e0e

Skrevet

Vi har fremdeles fasttelefon (trådløs), men batteriet er nok ødelagt, for den funker ikke helt som den skal, så vi skal kjøpe ny. Men mobiltelefonene er det som blir brukt mest hos oss når folk vil ha kontakt med oss pga dette. Våre barns venner ringer dem på deres mobiltelefoner og omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...