Gå til innhold

Ville dere kjøpt norskproduserte klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer litt på om jeg skal starte en bedrift og så kan jeg sy og selge klær. Jeg kan å starte bedrift da jeg har studert fag som omhandler dette og har også startet bedrift som har gått bra tidligere, så dette er ikke noe problem. Men det ville da vært en liten bedrift siden jeg ikke ønsker å ansette noen i begynnelsen og dette er ikke noe jeg ønsker å vie livet mitt til da jeg tar utdanning. Men jeg elsker å sy, strikke og hekle så det hadde vært kjekt å få solgt noe :)

Men jeg lurer på om dere ville kjøpt norskproduserte klær om dere kom over en liten nettbutikk og det hadde vært OK priser? Eller hadde dere heller kjøpt fra f.eks Cubus og andre sånne klesbutikker?

Anonymous poster hash: 53bf8...197

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper omtrent alt brukt nå fordi jeg ikke liker å kjøpe klær jeg ikke vet hvor kommer fra.

Det har jo vært forskjellige norskproduserte merker opp gjennom. Ikke alt går like bra. Og om det går bra på sikt, har de lett for å flytte produksjonen utenlands.

Men jeg kunne godt kjøpt norskproduserte klær hvis det var fokus på hvordan det var produserte og hva slags materialer som var brukt. Og at det var klær som appellerte til meg selvfølgelig. Problemet er vel at det ville blitt temmelig dyrt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg kombinerer. - Kjøper noe norskprodusert fra små produsenter og en god del fra standard kjedebutikker.

Det jeg kjøper som er norskprodusert er: Nesnalobber, kjoler, barneklær og jakker/ kåper ( en sjelden gang). Kjøper sjeldent bukser over nett, så da ville jeg nok helst besøkt en butikk der jeg kunne prøve dem.

Og så kjøper jeg en del brukt - mindre nå enn før, fordi det er mye lengre til en bruktbutikk med klær.

Endret av absinthia
Skrevet

Tja, noe. Jeg kan betale litt ekstra for norskproduserte klær dersom de kan dokumentere at de er bedre på etikk, dyrevennlighet og miljøvennlighet enn de billige, masseproduserte klærne.

Anonymous poster hash: 90f6b...c01

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper omtrent alt brukt nå fordi jeg ikke liker å kjøpe klær jeg ikke vet hvor kommer fra.

Det har jo vært forskjellige norskproduserte merker opp gjennom. Ikke alt går like bra. Og om det går bra på sikt, har de lett for å flytte produksjonen utenlands.

Men jeg kunne godt kjøpt norskproduserte klær hvis det var fokus på hvordan det var produserte og hva slags materialer som var brukt. Og at det var klær som appellerte til meg selvfølgelig. Problemet er vel at det ville blitt temmelig dyrt.

Ja, det koster selvsagt med stoff osv. Men mitt mål er ikke å tjene så mye penger på det at jeg skal få noe å leve av siden jeg studerer, så derfor kan jeg da ha litt lavere priser enn en person som må leve av det. :)

Men vi får se. Det var bare en tanke :) takk

Skrevet

Jeg kombinerer. - Kjøper noe norskprodusert fra små produsenter og en god del fra standard kjedebutikker.

Det jeg kjøper som er norskprodusert er: Nesnalobber, kjoler, barneklær og jakker/ kåper ( en sjelden gang). Kjøper sjeldent bukser over nett, så da ville jeg nok helst besøkt en butikk der jeg kunne prøve dem.

Og så kjøper jeg en del brukt - mindre nå enn før, fordi det er mye lengre til en bruktbutikk med klær.

Tja, noe. Jeg kan betale litt ekstra for norskproduserte klær dersom de kan dokumentere at de er bedre på etikk, dyrevennlighet og miljøvennlighet enn de billige, masseproduserte klærne.Anonymous poster hash: 90f6b...c01

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...