Gå til innhold

Er dette opplagt? Svigerfar og nytt hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at svigerfar påpeker alle feil og mangler når han besøker svigersønnens nye hus.

leter etter skjevheter

leter systematisk etter trekk

påpeker dårlig vanntrykk

hopper på gulvet for å sjekke etter knirking

slår i veggene

røsker og river i rekkverk ol.

og komm. at dette må han fikse ellers er han ikke mann og bla bla.

Anonymous poster hash: d108d...246
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er min far å. Normalt og normalt, vi er vel forskjellige.

Anonymous poster hash: 14f10...f7b

• Liker 1
Skrevet

Idiot og besserwisser. Ikke normalt, nei, han mangler folkeskikk.

Anonymous poster hash: 94b07...233
  • Liker 7
Skrevet

Det er vel hans måte å hjelpe dere på, ved å finne ut om huset har mangler som trenger å fikses på. Tror det var mer normalt før enn nå. Dersom dere ikke liker det kan dere enten be han slutte, eller så jatter dere med og sier jaaada, mmmhm og nikker.

• Liker 5
Skrevet

Ganske vanlig. Guttungen må ikke tro han har gjort et godt kjøp. De gamle er eldst.

• Liker 2
Skrevet

Si til han at dere ikke synes noe om at han påpeker alt mulig.

Egentlig er han sikkert veldig tankeløs og tenker ikke over at dere blir lei dere av det han sier. Han tror han skal vise hvor flink og oppmerksom han er. Selv om det høres teit ut.

Skrevet

Mannen min kunne funnet på å gjøre noe liknende (mindre åpenlyst riktignok).

Men han er takstmann,da. :)

Anonymous poster hash: 62a00...9e1
  • Liker 2
Skrevet

Tror det er litt klønete formidla omsorg, jeg. I hvert fall ingenting å bli sur for.

• Liker 4
Skrevet

Vi flyttet inn i et kliss nytt hus, da svigerfar var på besøk første gang gikk han rundt med et vater og så etter skjevheter og jeg fant han liggende på alle fire inni dusjen for å sjekke fugene når jeg lette etter han for å si at nå var det kaffe.

Han tok seg sammen etterhvert etter en prat med sønnen sin.

Anonymous poster hash: d108d...246
  • Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er ikke SÅ lett å innse at ungene er blitt voksne og vet selv.

De eldste vil gjerne vite best,og det gjør de ofte også.

Det her ville jeg ikke tatt på vei for. Han mener bare å vise at han fremdelses har mer peiling enn sønnen fremdeles,og så vil han bare hjelpe.

Ikke vær så hårsår :-)

Skrevet

Dette kunne vært min far. Jeg trodde alltid at pappa var kjempeskuffet over meg i alt jeg gjorde, pga at han alltid kom med (det jeg oppfattet som) kritikk. Uansett hva det var jeg gjorde.

I ettertid vet jeg at det sannsynligvis er hans måte å "bry seg" på.

Hvis denne svigerfaren i TS sitt eksempel var som min far, ville han saumfart huset etter feil og mangler, og påpekt dem, klaget over hvor stort lån vi måtte ta opp for å få råd til boligen. Mens hvis han møtte kjenninger etterpå, alene, ville han fortalt masse om hvor flott det nye huset var, hvilket fint strøk det lå i, og hvor glad han er for at de unge i familien er så flinke og ordner seg med hus og hjem.

Anonymous poster hash: aed36...025
  • Liker 4
Skrevet

Han kunne da heller blitt med på visningen og funnet feil da. Og skal han holde på slik nå bør han tilby seg å hjelpe. Det er det som er normalt for meg. Ikke å si at han ikke er mann og han ikke fikser det.

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke dette er normalt. Min svigerfar klager på leiligheten vår støtt og stadig. Ikke én samtale kan gjennomføres uten at han spør om ikke vi skal selge snart. Ene og alene fordi den ikke er splitter ny. Skal bo her i årevis bare på trass.

Anonymous poster hash: b504b...cf5
  • Liker 3
Skrevet

Så snill han er som hjelper dere! Misunnelig...

Anonymous poster hash: c44e6...af2

• Liker 1
Skrevet

"Fiks det, ellers er du ikke mann" I fullt alvor? Hjelpes meg....

Ellers er det vel litt typisk mann å vise at man "har peil" ved å gå over en ny bil/ett nytt hus osv. og påpeke hva som er dårlig og bra.

Anonymous poster hash: 1f69a...a20
  • Liker 1
Skrevet

Mellom menn går det ofte sport i å finne noe å sette fingeren på når det gjelder andres bolig. Ser det blant mine bekjentskaper - de pleier å kommentere ting som ikke er som de burde hos hverandre, men som regel med glimt i øyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...