AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Jeg har to små gutter som henholdsvis er 2 og 4 år som kan plutselig begynne å tulle med hverandre på en slik måte at det blir flaut. Vi var på en lekeland her om dagen å da satte vi oss ned for å spise is. Mens vi holdt på å spise is så hadde jeg ikke lagt merke til at dem tullet fælt med hverandre på en dårlig måte (måten dem lo for meg så virket som de hadde det utrolig gøy, så jeg tenkte ikke noe over det jeg hørte), men da jeg la merke til HVA guttene holdt på med ble jeg veldig tatt på sengen og ba dem kutte det ut med en gang. De tungekysset med åpent munn og det var tydeligvis gøy for dem. HVA SKAL JEG GJØRE? Dette er en uakseptabel atferd imellom de to, så hvordan få dem til å kutte ut? Anonymous poster hash: e429b...64e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Barn er barn. De har sikkert sett på tv at menn og kvinner gjør liknende ting, og så vil de prøve det selv. Det du kan gjøre er å fortelle dem at slikt gjør man helst når man er alene, fordi andre kan bli falu over det. Men de gjør da vel ikke noe galt? Anonymous poster hash: 1af37...b57 1
Ciara Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Uakseptabel adferd? De synes sannsynligvis bare det er gøy å tulle med tungene sine, det er ingenting å fortvile over. Selv hadde jeg ikke gjort noe særlig med det, med mindre det viste seg at dette var noe de fikk fullstendig dilla på. Sjansen er stor for at de ikke gidder å gjøre det i morgen.
Gjest 3.gangsgravid Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 (endret) tenk det. Endret 22. september 2014 av 3.gangsgravid
Gjest Evans Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 (endret) Slå dem! Ærligtalt, har du strekt hjernen også? Edit: Endret skriftstørrelsen. Endret 22. september 2014 av Evans
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 Ærligtalt, har du strekt hjernen også? Edit: Endret skriftstørrelsen. Det har han, for mange år siden. Anonymous poster hash: ab182...80b
Zend Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Ærligtalt, har du strekt hjernen også? Edit: Endret skriftstørrelsen. Synes nå svaret mitt var like godt og gammeldags som ts sin frykt for to barnehageunger som som kun er barn:)
Zend Skrevet 22. september 2014 #9 Skrevet 22. september 2014 Det har han, for mange år siden.Anonymous poster hash: ab182...80b Jadaa, og elsker deg også
Gjest Evans Skrevet 22. september 2014 #10 Skrevet 22. september 2014 Synes nå svaret mitt var like godt og gammeldags som ts sin frykt for to barnehageunger som som kun er barn:) Så det var ment ironisk/som et like dumt svar som ts sin mening om at det var uakseptabel oppførsel av to små barn?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #11 Skrevet 22. september 2014 Så det var ment ironisk/som et like dumt svar som ts sin mening om at det var uakseptabel oppførsel av to små barn? er det så normalt? dumt spm... ts Anonymous poster hash: e429b...64e
Zend Skrevet 22. september 2014 #12 Skrevet 22. september 2014 Så det var ment ironisk/som et like dumt svar som ts sin mening om at det var uakseptabel oppførsel av to små barn? Dumhet, for jeg velger kalle det det, når man trekker inn ord som uakseptabelt i en slik sammenheng. Helt ok å undre over slike ting med barn, men uakseptabelt er det ikke. Grunnene er enkle, barn i den alderen er utforskende, lekne og hermer. Om ts hadde spurt om råd på basis av ren undring hadde hun selvfølgelig fått svar deretter, men å stemple dette som uakseptabelt hører hjemme i gammeldagse holdninger til temaet barn. Man trekker inn motiver som ikke har hjemmel i slik utforsking disse små barna bedrev.
Gjest Evans Skrevet 22. september 2014 #13 Skrevet 22. september 2014 (endret) er det så normalt? dumt spm... ts Anonymous poster hash: e429b...64e Hvor normalt det er vet jeg ikke, men det tenker jeg ikke er så relevant. Det er snakk om to små barn som gjør noe de syns er spennende og gøy, og langt, langt fra hva jeg vil kalle uakseptabel oppførsel. Og løsningen er i hvert fall ikke å slå barna som ble foreslått (!!), men det var forhåpentligvis en spøk som jeg ikke tok. Edit: Det var det Endret 22. september 2014 av Evans
Gjest Evans Skrevet 22. september 2014 #14 Skrevet 22. september 2014 Dumhet, for jeg velger kalle det det, når man trekker inn ord som uakseptabelt i en slik sammenheng. Helt ok å undre over slike ting med barn, men uakseptabelt er det ikke. Grunnene er enkle, barn i den alderen er utforskende, lekne og hermer. Om ts hadde spurt om råd på basis av ren undring hadde hun selvfølgelig fått svar deretter, men å stemple dette som uakseptabelt hører hjemme i gammeldagse holdninger til temaet barn. Man trekker inn motiver som ikke har hjemmel i slik utforsking disse små barna bedrev. Enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #15 Skrevet 22. september 2014 Dumhet, for jeg velger kalle det det, når man trekker inn ord som uakseptabelt i en slik sammenheng. Helt ok å undre over slike ting med barn, men uakseptabelt er det ikke. Grunnene er enkle, barn i den alderen er utforskende, lekne og hermer. Om ts hadde spurt om råd på basis av ren undring hadde hun selvfølgelig fått svar deretter, men å stemple dette som uakseptabelt hører hjemme i gammeldagse holdninger til temaet barn. Man trekker inn motiver som ikke har hjemmel i slik utforsking disse små barna bedrev. Vel jeg er vel gammeldags.. Men det er jo en grunn til at jeg også spør, og det er for å lære. Anonymous poster hash: e429b...64e
Zend Skrevet 22. september 2014 #16 Skrevet 22. september 2014 (endret) Vel jeg er vel gammeldags.. Men det er jo en grunn til at jeg også spør, og det er for å lære. Anonymous poster hash: e429b...64e Hei, Ts! Helt i orden,egentlig ikke noe i veien med å være litt gammeldags;) og jeg skal da nå forsøke svare mer helhetlig på spørsmålene dine. Den libido et barn kjenner til er tilknyttet i den alderen kroppsfunksjonene. Munnen er et av dem. Kroppsfunskjonen slik sett kan sies å tjene jeg-driften- altså selvoppholdelsen, og de innebærer alltid et sosialt regulert samspill med an seg selv og andre barn/mennesker. Begynner med at det å gå fra å suge på tommelen siden blir til et instrument for nytelse. Men tidlig i barndommen opplever ikke barnet noen klar forskjell på seg selv og sin omverden. Disse barna er i det man kaller den fallisk-ødipuse fasen, dvs at de begynner å se seg selv i forhold til mor og far, at sønnen vil at pappa skal gå vekk, så han kan få sitt av mor. Ambivalente følelser, da han også er glad i far. De forstår ikke sammenhengen. Småforvirrende alder altså Barn i denne alderen søker også speil at det de føler de gjør som gjør dem godt, vises i mor og fars ansikter, samt instant utløp for det som er bra. Klem, kos, sinne, glede osv. Når du ser disse to kysse, og tungekysse, kan du trygt smile. Jada, moralen tilsier at dette er litt flaut. Men hadde du, om dette var en gutt og ei jente, sett på det som søtt? Uansett, ved å smile, le litt av dette, og heller ta en av dem på fanget, snakke om noe annet, fokusere på feks å kjøpe is, ville du kunne avskaffe det at de sitter igjen med et utilfredstilt behov, et slags lite traume, og heller fått over behovet for denne orale stimulering på noe annet de kunne forbinde med dette, nemlig is.Du skiller dem, altså på en infløkt måte, og gir dem is for så finne på andre ting., Viktigste for et barn er å bli sett. At ditt ansikt speiler det de tenker og hvordan de har det. Slik at de kan føle den ultimate trygghet ved å være seg selv, som barn. Ved å gjøre det først, smile,, avdramatiserer du dette, og flytter fokus til positive ting du kan føle deg mer komfortabel med, som en iskrem eller to:) Du behøver heller ikke være redd, slike ting går over av seg selv, når de blir litt eldre og mer bevisste på hvem de er i forhold til omgivelsene og setter dette i sammenheng med hvem de vil gjøre slikt med. Nå er det bare slappe helt av, slike ting er faser, og barn er forskjellige, men akk så ufarlige:-) Vil legge til, at du kan også si at dette er privat, lære dem at man gjør sånn hjemme, andre steder. Kan alliere deg med at "det er så mange sure folk her altså. Ordet privat gjør dette til noe de kan forstå, da også barn i den alderen liker å ha ting for seg selv, leker blant annet. Endret 22. september 2014 av Zend
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå