AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Bare for å ta det først så er "Kopperud" navnet på Jon Almaas sin karakter i NRK serien Side om Side. Han skal legge seg oppi alt enten det er hagearbeid, beplantning, hva folk har i inngangpartiet, solskjerming.... kort sagt alt som er i og utenpå huset. Han starter inngående diskusjoner som overhodet ikke er hans sak. I går (søndag) laget han en kjempesak av min nye utelykt og det faktum at han ikke skjønte vitsen med dem når det finnes elektrisk utelykt. Og når jeg måtte avbryte diskusjonen siden jeg hadde middagen i ovnen så var jeg SÅ uhøflig. Altså hva gjør man.... jeg er så lei og nå har vi bestilt oss en ny postkasse som snart skal skrus opp siden den gamle er så rusten og fæl. da er helvetet i gang igjen. Anonymous poster hash: 93ef4...035
Ciara Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Bare for å ta det først så er "Kopperud" navnet på Jon Almaas sin karakter i NRK serien Side om Side. Han skal legge seg oppi alt enten det er hagearbeid, beplantning, hva folk har i inngangpartiet, solskjerming.... kort sagt alt som er i og utenpå huset. Han starter inngående diskusjoner som overhodet ikke er hans sak. I går (søndag) laget han en kjempesak av min nye utelykt og det faktum at han ikke skjønte vitsen med dem når det finnes elektrisk utelykt. Og når jeg måtte avbryte diskusjonen siden jeg hadde middagen i ovnen så var jeg SÅ uhøflig. Altså hva gjør man.... jeg er så lei og nå har vi bestilt oss en ny postkasse som snart skal skrus opp siden den gamle er så rusten og fæl. da er helvetet i gang igjen. Anonymous poster hash: 93ef4...035 Man sier "Pass dine egne saker!" Sånne mennesker må bare settes på plass først som sist, tror jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Om de heter Kopperud, eller Narvestad, alle boområder har vel en eller flere slike?Anonymous poster hash: c2564...4da
helenaa Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Trenger du å ha en god tone med ham? Altså; har han makt til å gjøre livet surt for deg hvis dere blir "uvenner"? Hvis ikke, ville jeg bare sagt vennlig og bestemt at "dette er vår avgjørelse, og jeg er ikke interessert i å høre din mening om det" - eller noe sånn - hvis han begynte på neste "sak". Et annet triks kan være å spørre ham: "hvorfor bryr du deg om hvordan vi har det?" eller "er det vanskelig for deg at vi kjøper ting uten å spørre deg først?" Ondskapsfulle spørsmål som kanskje kan få fokus over på noe annet...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Vi har en Narvestad i borettslaget, som man kan le litt av, sukke over, blir irritert av og riste på hodet når man ser. Men faktum er at etter å ha sett alt han har gjort i sommer som ingen har lagt merke til (jeg har vært hjemme og sykemeldt) så tenker jeg at uten han hadde mye vært verre her. Greit nok at det føles irriterende når han blander seg i det man føler han ikke har noe med, men av og til hadde det sett værre ut eller ikke fungert hvis ikke han blander seg, og innimellom er det faktisk til felles beste. Jeg syns den greieste måten å avslutte slike diskusjoner på er å si at "kjempeflott at du bryr deg om nabolaget, men så lenge det jeg gjør ikke forsøpler eller sjenere andre, så blir det slik. Har du forresten sett at ingen har kostet lekeplassen/det er knust en lampe i bossrommet/planten din er vissen? det må du ta en kikke på, hadet!" Skryte, avvise og finne et annet fokuspunkt. Anonymous poster hash: 2bdcb...8ab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå