Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og søsteren min tenker å kjøpe leilighet sammen. Vi har 350 000,- i egenkapital. Men tjener bare 380 00,- til sammen i året. Jeg har i tillegg til dette en jobb hvor jeg tjener i gjennomsnitt 10 000 i måneden, men her er jeg bare ringehjelp, så har ikke noe kontrakt. Men er det noe som helst mulig at banken kan se på denne lønnen også?

Noen som vet noe om hva sjansen er for st vi i det hele tatt får lån, og eventuel ca hvor mye?

Skal selvfølgelig høre med banken, men vil forhøre oss om det i det hele tatt er mulighet for lån først.

Anonymous poster hash: a5f68...826

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke mulighet til å gjøre den jobben din fast? Evt. Noe av den fast? Hva er deres framtidsutsikter studerer du? Får du mer i fremtiden? Hvis dere skulle fått lån på dette ville jeg tippet rundt 2 mil, men er litt skeptisk til om dere får det Pga inntekt...

Skrevet

Har du ikke mulighet til å gjøre den jobben din fast? Evt. Noe av den fast? Hva er deres framtidsutsikter studerer du? Får du mer i fremtiden? Hvis dere skulle fått lån på dette ville jeg tippet rundt 2 mil, men er litt skeptisk til om dere får det Pga inntekt...

Gode spørsmål som bør besvares! 2.3 millioner i lån er innen rekkevidde.

Her er noen fler råd:

• Skaff deg kontrakt skriftlig fra arbeidsgiver. (Folk skjønner faen meg ikke dette!)
  • Ta studielån hvis du studerer.
  • Foreslå å bli totalkunde hvis du søker lån hos en annen bank enn din vanlige.
  • Søk hos husbanken (var en kar som fikk selvom han tjente 400000 i året)

Hell og lukke!

Skrevet

Har av ulike grunner ikke mulighet til å ta det fast.

Vurderer å studere. Men det er jo mange år til jeg eventuelt er ferdig, så det kan jo ikke banken ta hensyn til.

Skrevet

Har av ulike grunner ikke mulighet til å ta det fast.

Vurderer å studere. Men det er jo mange år til jeg eventuelt er ferdig, så det kan jo ikke banken ta hensyn til.

Skrevet

Her er noen fler råd:

• Skaff deg kontrakt skriftlig fra arbeidsgiver. (Folk skjønner faen meg ikke dette!)
Hell og lukke!
Der har ingenting med at jeg ikke skjønner det med kontrakten. Men dette er en ekstrajobb som jeg ikke Kan ha fast. Ringehjelper får ikke kontrakter.

Tjener 20 000 i fast jobb og gjennomsnittlig 10 000 i ekatrajobben, men har som sagt ikke mulighet til å få det på papiret.

Skrevet

Her er noen fler råd:

Hell og lukke!

Tviler på at 2,3 mill er innen rekkevidde her. En leilighet til 2,3, med 350k i ek, vil si at de må låne 1 950 000,-

Når de tjener 380 000 til sammen, og de aller fleste banker ikke låner ut mer enn 3 x inntekta, vil det si at de kan låne ca 1 140 000. Det er tilsammen, medregnet all annen gjeld de måtte ha.

Å få lån på 1 950 000, som vil være mer enn 5 ganger inntekten, med den lave inntekten de har til sammen, er noe de ikke engang trenger å drømme om. Det får de rett og slett ikke hos noen norsk bank.

Anonymous poster hash: 3d7a6...884

• Liker 2
Skrevet

Hei :-)

De fleste banker krever å se selvangivelse, og på selvangivelsen din fremkommer all inntekt, også på denne ekstrajobben. I tillegg vil de sikkert se siste lønnslipper. Dette får du vel også på ekstrajobben? Du sier du får 20 000 + 10 000 på ekstrajobben, er dette brutto? Det har også noe å si hva din søster jobber med, og om hun har noe fast eller om studere feks. Med 350 000 i EK viser dere også god vilje til å spare, og har dere i tillegg en ryddig og ordnet økonomi, så tror jeg absolutt det er muligheter for lån her :-) Snakk med en rådgiver i banken, og mitt råd er å avtale møte med en rådgiver i bank og ikke søke på nett/nettmøter osv. Lykke til.

Skrevet

Der har ingenting med at jeg ikke skjønner det med kontrakten. Men dette er en ekstrajobb som jeg ikke Kan ha fast. Ringehjelper får ikke kontrakter.

Tjener 20 000 i fast jobb og gjennomsnittlig 10 000 i ekatrajobben, men har som sagt ikke mulighet til å få det på papiret.

Alle arbeidstakere skal ha kontrakter, også ringehjelp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er student, mens mannen min jobber 100% og det var ikke noe problem for oss å få lån til 5.5.

Vi har litt egenkapital, så det kan være derfor vi fikk lån. Vi søkte på nett.

Vi tenkte å avtale time med en rådgiver, før vi evt sier ja. Det hjelper kanskje å få møte dem.

Anonymous poster hash: 8972e...050
Skrevet

Alle arbeidstakere skal ha kontrakter, også ringehjelp.

Åja, det visste jeg ikke. Kan høre med de om det. Men så lenge jeg ikke har en fast stollingsprosent, så vil vel ikke det hjelpe noe?

Skrevet

De bankene vi var innom sa at inntekt teller ikke hvis man ikke har det fast, uavhengig om hvor mye man har. Vi prøvde å søke og samlet har vi 600 k i året, mannen tjener 350 av dette men det er ikke en fast stilling. Hannes inntekt ble derfor 0,- til tross for hva det står på lønnslippen, så må banken ha sikkerheten med fast inntekt.

Anonymous poster hash: d4ee2...3b9
Skrevet

De bankene vi var innom sa at inntekt teller ikke hvis man ikke har det fast, uavhengig om hvor mye man har. Vi prøvde å søke og samlet har vi 600 k i året, mannen tjener 350 av dette men det er ikke en fast stilling. Hannes inntekt ble derfor 0,- til tross for hva det står på lønnslippen, så må banken ha sikkerheten med fast inntekt.

Anonymous poster hash: d4ee2...3b9

Det er meget merkelig. Jeg har heller ikke fast jobb, siden jeg er student.

Vi sendte søknad via penger.no på mandag, og nå hagler det inn med tilbud om lån. Det høyeste lånet vi kunne få var 6,3millioner(fikk svar fra de idag). Vi ba om avdragsfrihet i 5år, selv om jeg er ferdig utdannet om 2år, og fikk samtidig forhandlet ned rente. Det var ingen problem.

Anonymous poster hash: 8972e...050

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...