Gå til innhold

Hvor mye har du sløst vekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På ‎22‎.‎09‎.‎2014 den 0.35, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg satt og så igjennom kontoutskrifter for de siste årene,, ryddet opp i skuffer og skap hjemme. Fant ut at jeg har sløst vekk 25 000kr på tull og tøys, og det kun i løpet av de siste 3 årene. Jeg er 23 år gammel, hvis det er av betydning.

Med sløst vekk mener jeg å bruke penger på ting som absolutt ikke har kommet til noen nytte. Hos meg er det snakk om kjoler som enda er ubrukt, ting og tang bestilt fra nettet/ kjøpt i butikk som er ubrukt/ ubrukelig/ nytteløst, støttemedlem i et dyrt treningssenter, impuls kjøpte klær, sko og vesker; brukt maks 1 gang eller ubrukt. En del av tingene har enda prislapp på, det er slik jeg klarte å regne sammen beløpet.

Jeg føler meg helt ELENDIG nå! Dette er snakk om mye penger på ting som ikke har vært til noen nytte, jeg kunne like gjerne ha kastet disse 25 000 kr ut av vinduet.

Har noen av dere oversikt over hvor mye og hva dere sløser på? Jeg råder alle til å se igjennom alle skuffer og skap, kjeller og loft, kontoutskrifter. Mye av det vi kjøper blir aldri brukt og er helt unyttig, selv om det er snakk om småbeløp på impuls shopping utgjør det ganske mye penger i lengden.

Skammer meg, men jeg har ikke tenkt å ladette ggjenta seg! Nå er det kjøpe stopp frem til jul, jeg trenger ikke flere ting. Nok er nok!

Anonymous poster hash: ac7fd...d2b

Vær glad du oppdaget det nå som du er 23 og ikke når du er 45, 25.000 er ikke mye i det store og hele.

Jeg har også noen ubrukte plagg, ikke så dyre, men til sammen blir det jo litt. Mat har jeg vært flink til å ikke sløse, også har jeg hatt shoppestopp i lange perioder. Så alt i alt er det vel ikke så ille. Det er vanskelig og ALDRI sløse noe :) 

Anonymkode: 77eb4...b36

• Liker 1
Skrevet
On 9/22/2014 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

Jeg har ikke fått noe igjen for disse pengene, en del av tingene har jeg aldri brukt. Jeg bruker også litt penger på kafébesøk og pils med venner i blant, men regner ikke dette som sløsing ettersom jeg får så mye igjen for dette i form av sosialt samvær med venner og hygge. Men klær, treningssenter og andre ting som jeg ALDRI har benyttet meg av, men likevel betalt for, har jeg ikke fått noe igjen for.

Det er rett og slett penger ut av vinduet. Jeg har selvfølgelig lært en fin lekse og vet hva jeg IKKE skal bruke penger på fremover, men ikke noe utover det.

TS

Anonymous poster hash: ac7fd...d2b

Jo, du sitter igjen med lærdom og økt innsikt rundt eget pengeforbruk. Vær glad den lærdommen er så billig som 25k, for noen koster den flere hundretusen og gjeld. 

Ikke alt som er verdt å ha kommer i form av penger eller fysiske gjenstander, noen ganger kommer det i form av en endring på innsiden som du har med deg resten av livet

• Liker 1
Skrevet

Tråden er fra 2014....

Skrevet

Sløser bort mest penger på mat som ikke blir spist og interiørting som ikke var så fine som jeg trodde likevel. Har eskevis med pynteting.

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Million skrev:

Tråden er fra 2014....

Jeg vet det, men den er fortsatt aktuell for mange.

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

35.000 på lappen som jeg aldri fullførte :(

Skrevet

900.000 som jeg fikk i arv. 

Har gode minner fra noen ferier, men sitter ikke igjen med noe av verdi. 

I dag går jeg på sosialstønad. 

Anonymkode: d0fd0...3d6

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

900.000 som jeg fikk i arv. 

Har gode minner fra noen ferier, men sitter ikke igjen med noe av verdi. 

I dag går jeg på sosialstønad. 

Hvorfor sparte du ikke?

Anonymkode: ee078...d85

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sparte du ikke?

Fordi jeg var ung og dum. Målet var å spare men så kom det stadig noe jeg ville bruke penger på så sparekontoen ble tappet daglig. Det tok meg 2 år. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg var ung og dum. Målet var å spare men så kom det stadig noe jeg ville bruke penger på så sparekontoen ble tappet daglig. Det tok meg 2 år. 

Hva brukte du pengene på? Noen opplevelser du kan minnes iallefall? Reiser? Bil som du fortsatt har og kan ha glede av?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva brukte du pengene på? Noen opplevelser du kan minnes iallefall? Reiser? Bil som du fortsatt har og kan ha glede av?

Har noen finne minner fra reiser og thats it. 

Skrevet

Jeg sløser veldig lite 👌🏻 liker ikke å bruke penger og setter alltid av til sparing 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...