AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Slitt og tørt hår. Har prøvd en rekke ulike kurer som visstnok skal være fantastiske. Ingen har vært fantastiske. Har hatt glansfullt og vakkert hår tidligere. MEN, de siste 5 årene har håret blitt mer slitt og mer tørt for hvert år. Enda jeg unngår rettetangen, hårføner, spray osv. Ikke tuperer jeg heller. What to do? Savner ha mykt og deilig hår....... Noen flotter kvinner her som vet å ta vare på hår som har noen tips? Eventuelt andre tips utover en god kur? Har forøvring mørkt hår, halvt asiatisk/norsk. Skal sies at det var HELT rett før (da det var glansfult) fått en del krøller og mer "krus" de siste årene som kan forklare at det er tørt. Krøller trenger som oftest mer fuktighet og næring. Det er typ korketrekker krøller, men jo mer jeg steller med det jo mer retter det seg ut. Mistenker at det kan bli rett igjen hvis jeg får bukt med det tørre og slitte håret. (Hjelper ikke klippe nei, har gjort det mange ganger, men like tørt å ta i.) Anonymous poster hash: 6dfa6...28b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Joico K-pac!!Anonymous poster hash: 838ab...5d1 2
Gjest alegria Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Synes den til kerastase, i grønn krukke, hjelper litt
Professor Orm Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Kokosolje i natta før du vasker det. 2
Gjest Solstråla88 Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Av erfaring hjelper ikke bare kuren. Jeg har selv forsøkt Joico sin K-pac, og synes ikke den hjalp noe særlig. Den som har hjulpet meg er Sebastian Penetrait Shampo og kur. Kuren fungerer som balsam. Har brukt den i 3 mnder nå, og håret har blitt veldig fint. 1
misstealover Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 Det eneste som hjalp meg var å klippe håret. Jeg fikk tørt hår pga. bleking av håret (gjør det aldri igjen) så jeg vet ikke om det vil fungere hos deg... Ellers vet jeg ikke om noe kurer. Har hørt at kokosolje eller noe skal være bra mot håret.
mianova Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 Dersom du har slitte tupper ville jeg klippet de bort. Dersom budsjettet ikke er stramt en mnd., ville jeg tatt hårkur/behandling hos frisøren. Folk kan si mye om at det er bortkasta penger og like greit å gjøre hjemme, men jeg merker vertfall stor forskjell på håret mitt! Redken smooth lock er den beste hjemmekuren jeg har vært borti. K-Pak synes jeg er fryktelig oppskrytt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Begynn å drikk ølgjær. Det er en vidunderkur uten like, og hjelper deg mye mer enn hva hårkurer gjør. Anonymous poster hash: 9878e...653
toppris123 Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Å klippe tuppene, + å bruke balsam i tuppene bør hjelpe litt. Vil også anbefale aloe vera produkter. F.eks ved å drikke aloe vera gel vil du styrke håret innenfra. Vi har også et par shampooer som er basert på aloe vera: gir fuktighet og pleier både hår og hodebunn. Ellers vet jeg mange bruker aloe gelly som hårkur, med godt resultat. Ta kontakt, så kan vi finne de produktene som passer for deg
^^Belle^^ Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 (endret) Hydrate- serien til Pureology har hjulpet mitt ekstremt tørre hår enormt mye! Jeg har stripet det, i tillegg til at jeg vasker det (for) ofte pga. trening, så det er virkelig krevende. Men ja, sjampo og balsam fra Pureology fikset mitt hår. Bruker Redken All Soft hårmaske en gang i uken, men helt ærlig synes jeg Hydrate-balsamen gjør håret akkurat like mykt og fint. Endret 25. september 2014 av ^^Belle^^
Infinite Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Dersom du har slitte tupper ville jeg klippet de bort. Dersom budsjettet ikke er stramt en mnd., ville jeg tatt hårkur/behandling hos frisøren. Folk kan si mye om at det er bortkasta penger og like greit å gjøre hjemme, men jeg merker vertfall stor forskjell på håret mitt! Redken smooth lock er den beste hjemmekuren jeg har vært borti. K-Pak synes jeg er fryktelig oppskrytt. Hva er forskjellen på å ta en hårkur hos frisøren og å ta en hårkur hjemme? Med mindre det er snakk om en hårkur som ikke er til salgs, selvfølgelig. Har tatt kur hos frisøren et par ganger tidligere, men jeg har aldri fått mer merkbar effekt der enn hjemme i min egen dusj. Produktet er jo det samme. Ellers enig med deg i at K-Pak er oppskrytt. Gjelder egentlig Joico generelt. Dårligste frisør-merket jeg har prøvd.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Tusen takk for tips, skal absolutt prøve! Anonymous poster hash: 6dfa6...28b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Ingen kur fikser slitt hår. Det slitte må klippes bort. Kutt ut føner, rettetang, krølltang og alt annet håret utsettes for etter klipp. Anonymous poster hash: b807c...fe5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Noe som virkelig har hjulpet mitt hår er Pureology Precious Oil Shampo og balsam kombinert med Joico K Pak Intense Hydrator Treatment. Disse er fantastiske på å gi fukt. Er håret ekstremt slitt, porøst, som f.eks etter bleking kan det også være at du trenger proteiner, da anbefaler jeg virkelig Redken Extreme Cat Protein Treatment, en spray med proteiner som du bruker 1 g pr uke, eller 1 g annenhver uke, spray i og masser inn, la virke 5 minutter, gjenta dette 3 ganger, 15 min totalt og ta en god fuktkur etterpå. Håret blir sterkere, og jeg kjenner forskjellen før og etter behandling. Man kan også kjøpe en proteinkur. Anonymous poster hash: d19ea...77e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #15 Skrevet 26. september 2014 Castor oil (lakserolje) gjerne kombinert med kokosolje (så det ikke blir så tykt) kan smøres ihår og hodebunn. ha i minst 2 t. det gir fantastisk mykt hår OG castor oljen gjør at håret skal vokse mye raskere enn normalt samt at man får mye sunnere hodebunn!! bare sjekk div tråder her på forumet og google castor oil challenge Anonymous poster hash: ce760...c13
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #16 Skrevet 26. september 2014 Castor oil (lakserolje) gjerne kombinert med kokosolje (så det ikke blir så tykt) kan smøres ihår og hodebunn. ha i minst 2 t. det gir fantastisk mykt hår OG castor oljen gjør at håret skal vokse mye raskere enn normalt samt at man får mye sunnere hodebunn!! bare sjekk div tråder her på forumet og google castor oil challenge Anonymous poster hash: ce760...c13 så oljen ikke blir så tykk, skulle det stå i sted. castor oil er ganske seig så lurt å blande med litt oppvarmet kokosolje Anonymous poster hash: ce760...c13
Adhara Skrevet 26. september 2014 #17 Skrevet 26. september 2014 Jeg har veldig god erfaring med Moroccanoil sin serie som heter Hydrating, har aldri hatt så mykt hår som etter at jeg begynte å bruke de produktene. Har ikke prøvd hårmasken, men regner med du kanskje bør prøve den også Moroccanoil har også en hårolje, verdt å prøve. Min frisør hadde sånne reisestørrelser i de 3 produktene, verdt å kjøpe for å prøve det ut før du går for en stor størrelse av de produktene.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #18 Skrevet 27. september 2014 Av erfaring hjelper ikke bare kuren. Jeg har selv forsøkt Joico sin K-pac, og synes ikke den hjalp noe særlig. Den som har hjulpet meg er Sebastian Penetrait Shampo og kur. Kuren fungerer som balsam. Har brukt den i 3 mnder nå, og håret har blitt veldig fint. Jeg er enig med deg, jeg synes heller ikke at Joico K-Pac gjør noe for mitt tørre hår, og som deg er jeg også fornøyd med Sebastian Professional Penetraitt - produktene. Jeg liker også Kerastase Nutritive - produktene (for tørt hår), og også Tigi S-Factor Serious Conditioner. Etter vask har jeg noen dråper olje i håret (f.eks. ren arganolje). Anonymous poster hash: 429cc...3c6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #19 Skrevet 27. september 2014 Ser det er mange som ikke leser hovedinnlegget. Jeg klipper håret ofte, og tuppene er ikke slitt i den forstand. Poenget er heller at det er tørt og blir fort slitt, selv med jevnlig klipp og gode kurer. Jeg sover med håret i flette, jeg bruker aldri rettetang/hårføner og jeg er opptatt av et sunt kosthold og tar vitamintilskudd. Forstår bare ikke hvorfor det ikke blir mykere og bedre? Enda jeg prøver forskjellige kurer, balsam og shampoer og behandler det godt. Jeg har også håret sjeldent i strikk, og om jeg har ikke stramt. Ønsker bare finne ut hvordan håret kan bli mykere, eller om det rett og slett ikke er mulig? At håret mitt bare har forandret seg? Fra å være stritt og glansfult, til tørt, krusete og krøllete? Anonymous poster hash: 6dfa6...28b
Gjest MiezeKatze Skrevet 27. september 2014 #20 Skrevet 27. september 2014 Det er ikke bare viktig å ha en god kur, men også shampoo og balsam. Jeg har slitt med tørrt hår tidligere, men ettter at jeg begynnte med Redken sin serie (husker ikke hva den heter, men flaskene er blå) har håret mitt blitt mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå