Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger bare litt tips til en sak. Har en venninne som er god som gull, og kjempeherlig, men det er et problem, og det er at jeg klarer aldri å fullføre en setning uten at hun avbryter meg. Dette gjør at det er utrolig slitsomt å snakke med henne, rett og slett! Hun kan spørre hva jeg har gjort i helgen, og når jeg begynner å fortelle, kan hun avbryte og hoppe totalt bort fra temaet, og jeg føler meg rett og slett litt tråkket på. Det kan jo hende hun syns jeg er dritkjedelig og at avbrytingen er hennes måte å si det på, men altså.. Ja, nei jeg vet ikke.

Jeg er ganske sikker på at hun ikke mener å tråkke på noen tær, men jeg lurer bare på om det er noe jeg kan si (på en pen måte) som gjør at hun kanskje blir litt mer bevisst på det? Og at hun kanskje lar meg fullføre en setning en gang iblant?

Håper på noen konstruktive svar! :):blomst:

Anonymous poster hash: d235b...237
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må si veldig direkte til henne, at det ikke er særlig høflig som hun holder på. Hun kommer til å forstå deg.

Skrevet

Du må avbryte henne tilbake og ture frem med ditt til du får sagt det du skal si. Hun lytter for så vidt neppe til deg uansett, så jeg vet ikke hvor mye du skal gidde å jobbe med akkurat denne.

Anonymous poster hash: 0fecc...2c6
Skrevet

Har ingen råd å gi. Vil bare fortelle at jeg opplever det samme men det av daten min. Det er så utrolig irriterende når det skjer gang på gang. I dag bestemte jeg meg for at neste gang det skjer skal jeg bare kreve å få snakket ferdig før han får slippe til.

Anonymous poster hash: 239c7...86d
Skrevet

Når folk avbryter så sier jeg så fint "I'm sorry, did the middle of my sentence interrupt the beginning of yours?"

• Liker 10
Skrevet

Jeg pleier å smile og si " hei- jeg var ikke ferdig" eller noe sånt. Pleier å hjelpe.

Skrevet

Jeg sier rett ut: Jeg var ikke ferdig. Enkelt og greit.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Min egen far gjør dette med meg, og selv om jeg nå er voksen sier jeg alltid "JEG VAR IKKE FERDIG". Og av og til "Hallo, nå snakker jeg.". Har aldri fått noen negative konsekvenser, er jo de som blir flaue.

Endret av Glynis
Skrevet

Jeg sier rett ut: Jeg var ikke ferdig. Enkelt og greit.

Jeg har det på samme måte med et familiemedlem. Hun avbryter virkelig i ett kjør, men forsøker du på samme vis å fortsette der du var når hun avbrøt, så blir hun vanvittig irritert og sier "Nå avbryter du meg!"... Forstå det, den som kan.....

Anonymous poster hash: af784...5f6

Skrevet

Jeg har det på samme måte med et familiemedlem. Hun avbryter virkelig i ett kjør, men forsøker du på samme vis å fortsette der du var når hun avbrøt, så blir hun vanvittig irritert og sier "Nå avbryter du meg!"... Forstå det, den som kan.....

Det er faktisk lite som er så irriterende som folk som bare sitter og venter i spenning på at du snart må trekke pusten, slik at de kan si det de selv skal si.

Skrevet

Jeg pleier å begynne å gjøre noe annet. Hvis h*n ikke gidder å høre på det jeg har å si, så gidder jeg ikke å høre på hva h*n har å si. Bortkastet egentlig, for de er som regel så selvsentrerte at de ikke merker at jeg ikke hører etter.

Skrevet

Har en venninne som ofte gjør sånn med meg når vi er flere. Og da legger de andre merke til at hun gjør det og sier: la henne snakke ferdig for hun var ikke ferdig! Holder til jeg skal snakke neste gang. Er så innmari irriterende med sånne folk! Men hun er såpass stolt av seg at hun sier: hun snakket så lavt mot slutten at jeg trodde hun var ferdig. Da himler alle med øynene og sier; nei, hun gjorde ikke det og hun var uansett ikke ferdig. Godt med GODE venner :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ofte når mennesker gjør noe som er sårende mot deg, må du tenke hva som er bakgrunnen deres.

Her er det sikkert bare at de er veldig engasjert og vil fortelle noe selv, det er jo i og for seg positivt at de bare MÅ fortelle deg ting, fordi de verdsetter deg sikkert.

En annen ting det sier meg er at de er mindre interessert i det du har å si. Høres ut som om de bare venter på at du skal si ditt sånn at de kan skyve inn med noe av sitt eget, og det er egentlig ikke å lytte i det hele tatt.

Men siden jeg tror at handlingen er god, så burde det går ann å ta det opp.

Jeg føler det er verre med folk som gir fra seg vibber å bare være direkte uinteressert, sånne folk slutter jeg bare å ta kontakt med..

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en "avbryter", og jeg legger ikke merke til det selv. Det er som om noen trykker på en knapp på en fjernkontroll inni hodet mitt, også "ser jeg" plutselig på en helt annen kanal enn jeg nettopp gjorde. Jeg er altså ubevisst uhøflig :fnise: Det som hjelper her er dersom folk sier noe sånt som "jeg vet ikke om du er klar over det, men nå avbrøt du meg midt i en setning, så jeg vil gjerne snakke ferdig". Evt "hold kjeften litt da, jeg var faktisk midt i en setning!" dersom det er en veldig god venn :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en "avbryter", og jeg legger ikke merke til det selv. Det er som om noen trykker på en knapp på en fjernkontroll inni hodet mitt, også "ser jeg" plutselig på en helt annen kanal enn jeg nettopp gjorde. Jeg er altså ubevisst uhøflig :fnise: Det som hjelper her er dersom folk sier noe sånt som "jeg vet ikke om du er klar over det, men nå avbrøt du meg midt i en setning, så jeg vil gjerne snakke ferdig". Evt "hold kjeften litt da, jeg var faktisk midt i en setning!" dersom det er en veldig god venn :laugh:

Samme her.. Spesielt om vi diskuterer ett emne som engasjerer meg veldig. Er absolutt ikke for å være frekk. Er blitt mer bevisst på dette med årene så er blitt mye bedre

Anonymous poster hash: f1372...5c2

• Liker 2
Skrevet

Slik har jeg det også.. Jobber med saken!

Anonymous poster hash: 4750f...c7a

• Liker 2
Skrevet

Min venninne var slik hun også, sa egentlig ifra ganske raskt at det er ikke ok, og at det viser mangel på respekt. Hun har sluttet med meg men fortsetter med andre, desverre...

Skrevet

Takk for innspill! Ja, jeg får nesten bare si ifra neste gang hun gjør det, men jeg er så konfliktsky, så jeg kjenner at jeg gruer meg litt. Har jo ikke lyst til at hun skal bli forlegen heller, hehe. Krysser fingrene for at hun tar det pent. :)

Skrevet

Jeg er litt sånn men har skjerpet meg fordi jeg er nå bevisst over det. Min grunn tror jeg er fordi jeg før hadde sosial angst (fra ganske tidlig på barneskolen) og knapt pratet med folk så nå er det så fantastisk å endelig ha venner så jeg kan bli for ivrig. Og blir lett ivrig i diskusjoner. Er ikke vondt ment, jeg er bare ivrig. Som sagt jeg er klar over det og jobber veldig med saken, men jeg har også andre venner som er sånn så da ender jeg ofte opp med å ikke få si noe særlig selv og da lurer de på hvorfor jeg er stille :fnise: Men det kommer an på hvor mange vi er sammen. Er jeg med bare ei venninne så avbryter jeg ekstremt sjeldent, og blir sjeldent avbrutt selv.

Jeg ville tatt det opp med venninna di.

Anonymous poster hash: 4462a...cc4
Skrevet

Ja, jeg har egentlig ikke tenkt noe over hva som kan ligge bak det. Men det kan jo være mye forskjellig, som nevnt her. Jeg får bare spørre pent om hun kan slutte å avbryte meg, og så får vi ta det derfra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...