Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et problem som jeg kan se potensielt kan ødelegge meg og min kjæreste sitt forhold.

Jeg blir gretten og sur over ingenting og småting! Vi snakket om det og jeg har blitt bedre, men ikke bra nok ennå. Samtidig sier han at han skjønner at dette er meg og at han ikke tar seg nær av det lenger. '

Eksempler kan være at han kjører bilen min og bremser på giret så det høres ut som at girkassa detter ut, eller at han søler salsasaus på teppet som ikke kan vaskes, eller at han har gjort hele badegulvet vått uten å tørke opp og så går jeg inn på sokkene og blir våt. Ergo småting som man ikke trenger å bli sur for!

Er det noen som kan gi tips for hvordan arbeide med meg selv? eventuelt noen med litt innsikt som kan forklare hvorfor?

En grunn jeg kanskje kan tenke meg, er at det ble et vondt brudd i siste forhold og jeg prøver på en måte å teste hvor mye han "orker" av meg før det blir for seriøst?

Ah, kjenner jeg blir lei meg. Det er jo ikke sånn jeg vil være! Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 207ee...ece
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har et problem som jeg kan se potensielt kan ødelegge meg og min kjæreste sitt forhold.

Jeg blir gretten og sur over ingenting og småting! Vi snakket om det og jeg har blitt bedre, men ikke bra nok ennå. Samtidig sier han at han skjønner at dette er meg og at han ikke tar seg nær av det lenger. '

Eksempler kan være at han kjører bilen min og bremser på giret så det høres ut som at girkassa detter ut, eller at han søler salsasaus på teppet som ikke kan vaskes, eller at han har gjort hele badegulvet vått uten å tørke opp og så går jeg inn på sokkene og blir våt. Ergo småting som man ikke trenger å bli sur for!

Er det noen som kan gi tips for hvordan arbeide med meg selv? eventuelt noen med litt innsikt som kan forklare hvorfor?

En grunn jeg kanskje kan tenke meg, er at det ble et vondt brudd i siste forhold og jeg prøver på en måte å teste hvor mye han "orker" av meg før det blir for seriøst?

Ah, kjenner jeg blir lei meg. Det er jo ikke sånn jeg vil være! Noen erfaringer?

Du er egentlig drittlei hele fyren, men siden du har dårlig erfaring med menn så tror du at du må holde på han her fordi du aldri finner noen som er bedre uansett?

Anonymous poster hash: db397...d76

• Liker 2
Skrevet

Hmm tviler. Er hodestups forelsket. Derfor disse reaksjonene er så forvirrende.

TS

Skrevet

PMS?

Anonymous poster hash: 49244...f81
Skrevet

Bit tennene sammen og skjerp deg.

Anonymous poster hash: d9c20...67a
Skrevet

Slike reaksjoner kommer automatisk, og når man går oppå hverandre som man gjør når man bor sammen blir terskelen mye lavere for å la slike kommentarer slippe ut. Det gjelder spesielt om man er stresset eller sliten, rett og slett har en dårlig dag. Du kan prøve å bite deg i tunga når du får slike tanker, prøv å puste rolig. Her har vi vel innsett at slike ting vil det smelle for innimellom, men at det i utgangspunktet ikke er verdt å starte en krangel over. For det er sjelden akkurat det som er grunnen til at man smeller litt.

Skrevet

Hmm tviler. Er hodestups forelsket. Derfor disse reaksjonene er så forvirrende.

TS

Det er ingen som blir drittsur for småting uten at det er noe underliggende som gnager, i alle fall. Bevisst eller ikke. Du har ett eller annet problem med denne fyren, men siden du enten ikke ønsker å erkjenne det eller ikke vet om det, så tar du det ut ved å kjefte for vann på badegulvet.

Mitt råd er at du først og fremst fokuserer på å finne ut/erkjenne hva som egentlig er problemet.

Når det er gjort kan du se på hvordan du håndterer det som skjer når du opplever problemer/motgang i en situasjon som du sterkt ønsker at skal være "perfekt".

• Liker 2
Skrevet

PMS?

Det blir verre til tider, men er litt ugrei ellers også så det forklarer nok ikke alt :(

Skrevet

PMS?

Det blir verre til tider, men er litt ugrei ellers også så det forklarer nok ikke alt :(

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hadde blitt sur for de tinga jeg også. Men det er noe annet enn å kjefte ELLER furte i timesvis.

Skrevet

Det er ingen som blir drittsur for småting uten at det er noe underliggende som gnager, i alle fall. Bevisst eller ikke. Du har ett eller annet problem med denne fyren, men siden du enten ikke ønsker å erkjenne det eller ikke vet om det, så tar du det ut ved å kjefte for vann på badegulvet.

Mitt råd er at du først og fremst fokuserer på å finne ut/erkjenne hva som egentlig er problemet.

Når det er gjort kan du se på hvordan du håndterer det som skjer når du opplever problemer/motgang i en situasjon som du sterkt ønsker at skal være "perfekt".

Slike reaksjoner kommer automatisk, og når man går oppå hverandre som man gjør når man bor sammen blir terskelen mye lavere for å la slike kommentarer slippe ut. Det gjelder spesielt om man er stresset eller sliten, rett og slett har en dårlig dag. Du kan prøve å bite deg i tunga når du får slike tanker, prøv å puste rolig. Her har vi vel innsett at slike ting vil det smelle for innimellom, men at det i utgangspunktet ikke er verdt å starte en krangel over. For det er sjelden akkurat det som er grunnen til at man smeller litt.

Takk for feedback begge to. Det er dette jeg frykter. Får gå i meg selv da det er tre dager til jeg ser han igjen, så får jeg peile mot en løsning...

Skrevet

hmm.. Vann på badegulvet kan jo enkelt tørkes av den som søler. og mye av de tingene man gjør, kan rettes opp ved og rydde, tørke ordne opp i igjen av den som står for uhellet eller handlingen. Så man kan jo så klart snakke litt om det og legge til rette for og ikke provosere. Men du TS må jo også velge dine kamper såklart.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg gikk inn i mitt forhold med innstilling om at jeg er verdens heldigste, og at det siste jeg skal være er å være en sur kjæreste som irriterer meg over sånne ting som du skriver. Så lenge han ikke gjør ting som bevisst er for å irritere eller såre meg, så bare flirer jeg av det. Det funker kjempefint! :)

Alle må få lov å søle og grise litt. Da vasker vi det eller kjøpe i verste fall nytt. Så levde alle lykkelige :)

Anonymous poster hash: 5123c...84b
Gjest brutal_mann
Skrevet

Å bli sur for at han bremser på giret må du bare legge fra deg.

de andre tingene er jo irriterende, men en kan formidle budskapet med en positiv vinkling.

"Kjære? Jeg gikk inn på badet og tråkket rett på det våte gulvet. (Her legger du armene rundt han og klemmer han lett). Kan du være snill å tørke opp neste gang? Jeg blir våt på beina og når jeg blir våt på beina så kan jeg bli syk, blir jeg syk så kan jeg dø og dør jeg så går jeg glipp av et langt liv med deg. (Her smiler du ok kysser fyren). Alt fortalt med litt overdreven og ertende tone. Budskapet når frem, uten at det blir sur stemning. Med flaks blir det veldig god stemning ;)

Skrevet

Dere tre; veldig fine vinklinger, så enkelt kan det faktisk være! tusen takk :) Får ta meg litt i nakkeskinnet med disse rådene i bakhodet så skal nok dette gå bra :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om det gjelder ts, men det som ligger og gnager trenger overhode ikke ha med denne fyren å gjøre. Det kan like gjerne være noe annet som gnager - jobb, skole, dårlig selvtillitt, usikkerhet på om han "virkelig" vil være sammen med ts, andre mennesker utenfor forholdet,...

Det er ikke så uvanlig at frustrasjon blir tatt ut et annet sted enn den skapes. Enten man blir mobbet av sjefen, en kollega eller ikke føler seg godtatt, god nok,... "ute i verden" og kommer hjem og tar det ut på mann, kone, barn, foreldre.

Eller at man selv prøver å være flink eller "perfekt" og at partner eller barn blir en del av en enhet - og man føler (ubevisst) at man ikke er bra nok fordi en del av "enheten" gjør noe feil eller noe man blir flau for.

Så jeg er enig i at det er lurt å prøve å finne ut hva som gnager (om det er noe utenfor, om det i så fall kan endres på eller finne en måte å akseptere det på, om det er noe ts kan gå inn for å endre hos seg selv), og samtidig prøve å se intensjonen til den andre som AB over her skriver - så lenge det ikke er bevisst for å irritere eller såre (eller fordi man "driter" i den andre), så tar man det meste med et smil :) og prøver å gjøre hverandre og seg selv trygge.

Anonymous poster hash: 4bb45...755

• Liker 1
Gjest Jon blund
Skrevet

høres ut som exen min. Sur for vær minste lille ting og reagere på alt mulig rart. Mitt tips, enten gå til psykolog eller ta et sinne kurs. Må da være noe underliggende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...