AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Ja da er det bestemt, vi skal starte prøvingen på nr 3 Har gutter på ett og tre år fra før av. Jeg føler at vi går en særdeles spennende tid i møte, og at tre barn på en måte blir vippepunktet til den nye tankegangen - "det ordner seg"! Jeg kan vel ikke påstå at ting er helt på plass, huset er nok litt for lite og vi trenger større bil. Og vil jeg fortsette å orke å ha begge guttene mine hjemme hver onsdag når jeg er gravid og når jeg har spedbarn hjemme? Mange tanker, men jeg tenker at det ordner seg Hvordan følte dere at overgangen var fra to til tre? Var det mye i hverdagen som måtte endres? Og til dere med barn i skolealder, er det ting barna ikke kan være med på rett og slett fordi dere voksne ikke har tid? Anonymous poster hash: afbf2...e14
Chiquita Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Den tredje 'blir bare med på lasset' i hverdagen Den største (og dyreste) forskjellen for oss var ifht transport/reise. Større bil, større hus, større/to hotellrom... 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Vi har 6 Anonymous poster hash: fffbc...5ef 2
Mayami Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Vi trengte større bil, ellers gikk det fint. Blir jo litt mindre mammatid på de største den første tiden, men være var såpass store da lille kom (6 og 8år) at det ikke var noe problem. Tok det igjen da han sov. De to store går på skolen nå (3.og5.klasse) og er med på alt de vil/får lov til. Ingen restriksjoner pga for mange barn! Men så er de heller ikke interessert i fotball og slike mer tidkrevende aktiviteter, og mye av det de er med på foregår i gang/sykkelavstand på den lokale skolen. Jeg synes overgangen gikk utrolig glatt, og lurer på om jeg har et aldri så lite sjokk i vente nå som nummer 4 er på vei...! Men som TS sier - alt ordner seg! 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Som andreChiquita, on 21 Sept 2014 - 21:37, said: Den tredje 'blir bare med på lasset' i hverdagen Den største (og dyreste) forskjellen for oss var ifht transport/reise. Større bil, større hus, større/to hotellrom... Enig med deg. Merker det aller mest når vi skal på ferie. Det meste er tilrettelagt for to foreldre og to barn. Det koster å ha unger. Anonymous poster hash: 577fd...cc5
Kasier Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 Den tredje ungen er ganske dyr... Men for all del, absolutt verdt det! Mange tilbud til to voksne og to barn, og så kommer den tredje "attpå" og blir kostende en del. Vi har tre unger med tre år mellom hver, og nå når alle tre er i skolealder, så har vi helt klart begrenset aktiviteter til maks to kvelder i uken hver. Vi rekker rett og slett ikke noe mer. Men jeg syns vel heller ikke at unger i skolealder behøver å være med på mer organiserte aktiviteter enn to kvelder i uken, så jeg mener ikke de går glipp av noe. Vi merket overgangen godt, da vi ikke "merket" de to eldste før minstemann kom brasende inn med kolikk og de to største fant ut hvordan de skulle krangle... Også er man en voksen for lite/to armer for lite stadig vekk. Men som sagt, det er verdt det!
asterix Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 For min del synes jeg overgangen var fra 0 til 1. Har man først barn spiller ikke egentlig antallet noen særlig rolle. Merker egentlig forskjellen bedre nå når de flytter ut en etter en. Tror det blir merkelig om noen år når enda noen flere er flyttet ut og jeg bare har 2-3 igjen hjemme.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Å få 3dje mann var fantastisk faktisk! Han var en rolig og fornøyd baby, og jeg var mye mer sikker på meg selv og at jeg gjorde ting riktig enn hva jeg var med de to andre. Klart at det er travelt i hverdagen, men man må begrense aktiviteter litt, men etterhvert blir barna store nok til å sykle/gå til aktiviteter. Vi har også passet på at ungene kan arve brukbare klær og ting etter hverandre, og dermed blir jo den økonomiske biten litt enklere ihvertfall. Travelt, ja, men absolutt verdt det!! Anonymous poster hash: c8d17...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå