Gå til innhold

26 år og uerfaren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 26 år gammel jente.

Lang historie kort så har jeg hatt dårlig selvtillit hele livet og slitt med depresjoner.

Nå begynner heldigvis ting å gå i den andre retningen og jeg opplever for første gang at jeg begynner å få et snev av selvtillit.

Jeg er også ute mer og har et godt øye til en gutt. Vi har flørtet litt uskyldig, men tror på en måte at vi begge vil mer.

Problemet mitt er at jeg har null erfaring. Sånn overhodet. Jeg har klint med én gutt. Og det var for 10 år siden.

Jeg tør ikke ta initativ til et kyss. Eller noe mer. Tenk om han merker hvor uerfaren jeg er? Det var greit å være en uerfaren 16-åring, men som 26-åring tror jeg at jeg vil få helt andre reaksjoner.

Å fortelle han dette er helt uaktuelt. Jeg kjenner altfor mange som avslører intime detaljer om sine ekser i hytt og pine. Et slikt samtaleemne har jeg ingen planer om å bli.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: a7ad5...ea8
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på ganske samme måte, bare at jeg er 19. Jeg har ikke aning hva vi skal gjøre, men jeg kjenner meg veldig igjen i den situasjonen som du beskriver. Jeg har også slitt veldig med lav selvtillit, og har blitt såret når jeg faktisk har åpnet meg for noen. Jeg trekker meg derfor veldig unna fordi jeg tror at det er en spøk når noen prøver seg på meg.

Men er dette en gutt som virkelig liker deg, og om han er noe å satse på, så bør han heller ikke bry seg i at du er uerfaren!

Anonymous poster hash: 90e20...cb4
Skrevet

Jeg er betatt av en gutt som jeg er ganske sikker på at er rimelig uerfaren. Jeg har selv flere forhold bak meg og tenker at dersom man faller for hverandre, er ikke dette noe man bryr seg om i det hele tatt. Vi er for øvrig i slutten av 20-årene.

Jeg synes ikke du skal bekymre deg, men heller bare ta ting som det kommer. Du får evt vente til han tar initiativ om du ikke tør selv. Og jeg er sikker på at dersom det blir dere to, kommer det til å gå helt fint å fortelle han det når du først er blitt trygg på han :)

Anonymous poster hash: ed8b6...98c
Skrevet

Hva er det du er redd for å gjøre dårlig? Kyssing, sex og slike ting, er jo noe man tilpasser sammen med den personen man er sammen med, over tid. Selv en erfaren person kan virke "dårlig" på ting, når han eller hun gjør det sammen med en person som kanskje er vandt til å gjøre det på en helt annen måte. Skjønner du hva jeg mener? Sex med en ny person for første gang f eks, er jo ofte litt klønete og rart. Men gøy, da ;) Så etter min mening trenger du ikke si noe som helst om fortiden din enda. Men lær deg å kjenne kroppen din, og vær bevisst dine grenser, så går dette kjempefint :)

Skrevet

Trikset er å ikke tenke over det... Selv jeg blir nervøs om jeg setter mølla igang :)

Anonymous poster hash: 97d03...145
Skrevet

Tusen takk for alle svar! Litt mindre redd nå :)

Anonymous poster hash: a7ad5...ea8
Skrevet

Hva så om du er uerfaren? Ikke noe å være flau over. Det er noe man lærer for uansett :) De fleste gutter/menn bryr seg ikke om det. Sånn jeg oppfatter det så er det verre når menn er uerfaren.

Skrevet

Ryddet for spam.

Stjernesol, mod.

Skrevet

Jeg er betatt av en gutt som jeg er ganske sikker på at er rimelig uerfaren. Jeg har selv flere forhold bak meg og tenker at dersom man faller for hverandre, er ikke dette noe man bryr seg om i det hele tatt. Vi er for øvrig i slutten av 20-årene.

Jeg synes ikke du skal bekymre deg, men heller bare ta ting som det kommer. Du får evt vente til han tar initiativ om du ikke tør selv. Og jeg er sikker på at dersom det blir dere to, kommer det til å gå helt fint å fortelle han det når du først er blitt trygg på han :)

Hvordan kan du være sikker på at han har lite erfaring? Personligheten? Synes det er litt skummelt at folk kan merke sånt :P Eller tro de merker!

Anonymous poster hash: 2e3ef...bc8

Skrevet

Hvordan kan du være sikker på at han har lite erfaring? Personligheten? Synes det er litt skummelt at folk kan merke sånt :P Eller tro de merker!

Anonymous poster hash: 2e3ef...bc8

Det er først og fremst basert på ting han har fortalt selv om hvordan han var før sammenholdt med væremåten hans i dag. Men det kan selvfølgelig være mye jeg ikke vet :)

Skrevet (endret)

Ingenting å være flau for dette! Personlig tror jeg langt flere ville reagert dersom du hadde "alt for mye" erfaring, hvis du skjønner hva jeg mener ... Du er flott som du er, og det virker som om denne gutten har fått et øye for deg. Prøv å spill innenfor din egen komfortsone, men se også etter muligheter for å utfordre den litt, dersom du føler deg modig nok. Det er veldig forståelig at det kan være skummelt å ta initiativet med å kysse ham. Jeg hadde det veldig på samme måte selv. Men dette betyr jo ikke at det er like skummelt å gi han signaler om at du ønsker at han skal kysse deg. Du kan for eksempel prøve å være alene med ham i en situasjon der du vet dere ikke blir forstyrret av andre, og prøve å vise med kroppsspråk at du vil at han skal ta initiativet.

Og prøv så godt du klarer å vise at du virkelig setter pris på hans selskap (le av vitsene hans, se han i øynene når du snakker til ham, smil til ham osv.) Dersom han virkelig liker deg, kommer han nok til å ta initiativ.

Og til slutt, husk: Veldig få ting er som på film. Det gjør ingenting om det første kysset er litt klumsete for eksempel og ting generelt ikke går helt slik du hadde planlagt. Dersom han har følelser for deg, er dette bare del av sjarmen.

Endret av Flibidy Flæbidy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...