Gå til innhold

fordeling av barnet under permisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

min datter er 7 mnd. Jeg begynner på jobb igjen om en uke. Da skal pappaen ut i pappaperm.

Vi har gått fra hverandre nå.

Jeg gruer meg masse. Hun har sovet hos meg hele veien. Jeg ønsker helst at hun sover hos meg. Istedenfor at hun begynner å sove hos han i de 12 ukene mens han er i permisjon.

Jeg gruer meg så mye.

Er det egoistisk tenkt av meg? Hva hadde dere gjort i dette tilfelle?

Anonymous poster hash: c9331...8cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at du får fars uker når dere ikke er sammen? Og ja, det er galskap at den som har tatt vare på babyen siden fødsel plutselig ikke skal være tilstede, verken dag eller natt. Hva tenker dere på? Dere selv eller på babyen??

Nesten så jeg nekter å tro at dette er sant. Stakkars baby:(

Anonymous poster hash: bfbb3...3f4

• Liker 8
Skrevet

Dette høres helt horribelt ut!! Hvor gammelt var barnet da far flyttet ut?

Hvis det er lenger enn 3 uker siden, er jo fyren en ukjent mann for babyen, og det er overhode ikke akseptabelt å la barnet være hos en person hun ikke kjenner!!

Dette skal du ikke gjøre! Og det er IKKE egoistisk av deg i det hele tatt, du ivaretar barnets beste ved å la hun sove hos deg og ha en gradvis tilvenning ti å være hos faren.

• Liker 1
Skrevet

Hallo?? All pappaperm overføres til mor ved et samlivsbrudd, noe annet er svært skadelig for en liten baby! Ring NAV i morgen slik at de kan forklare deg hvilke skjemaer du må fylle ut!

Anonymous poster hash: 50fef...720
  • Liker 4
Skrevet

Dette er uheldig for barnet.

Ikke fordi faren ikke kan gi omsorg, men fordi barnet kun kjenner deg som primær omsorgsperson.

Kontakt NAV og evt familievernkontor.

Anonymous poster hash: 1d84d...1a7

• Liker 2
Skrevet

Du må jo ta fars permisjon selv, dette blir jo nesten omsorgssvikt hvis du velger å la far som har flyttet ut ha barnet alene.

Anonymous poster hash: 95ecb...54b
  • Liker 2
Skrevet

TS her.

Han flyttet tilbake til sine foreldre for tre dager siden. Han er 34 år. Jeg er 28.

Om jeg ville at dette skulle ende opp slikt. Da er svaret nei. Men han tålet ikke "trynet mitt" lengere. Vi tenker på hva som er best for henne og det er iallfall ikke far og mor som diskuterer mye. Vi har virkelig prøvd men det gikk ikke. Han ønsker ikke å være sammen med meg noe mer.

Han har vært mye med jenta vår. Så hun kjenner jo han. Det eneste hun sier er pappa gjentatte ganger i løpet av dagen 😕

Han har f eks hentet henne idag og var med henne i ca 5 timer.

men jeg synes det er så fælt å tenke på at han går snart i permisjon og vil ha henne på nettene. Jeg ønsker jo ikke å ta fra han permisjon. Han er tross alt faren og han elsker henne over alt.

Skrevet

Men må barnet være hos han om natten da??

Er det mulig at barnet er med sin far på dagen mens du jobber, for så å bli levert hos deg igjen når du kommer hjem?

Da blir det nesten som "normalt" når fedrene er hjemme i permisjon....

Han kan da vel ikke "stikke av" med babyen i 10 uker selv om han har persmisjon, hun trenger jo mamman sin også.

Hvis ikke dette går, så får du forsøke å få overført permisjonen til deg.

Anonymous poster hash: 764dd...6da
  • Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Kan ikke pappaen ha barnet på dagtid når du er på jobb da? Også kan han komme med henne når du kommer fra jobb? Også leverer du henne hos han når du drar på jobb?

• Liker 3
Skrevet

Ta kontakt med familieråd kontoret og spør hva de anbefaler i slikt tilfeller:

Jeg syns det høres ut som en dårlig løsning at far "skal" ha barnet i 12 uker!

Da i såfall burde far ha barnet hjemme hos dere mens du er på jobb.

Det beste for barnet er at du fortsetter permisjon og far har samvær i sin fritid etter avtale.

Anonymous poster hash: ddffd...170
  • Liker 1
Skrevet

Hun kan jo ikke være hos han så lenge. Han kan ha henne på dagtid som andre foreslår? Noe annet vil jo ikke være bra.

Anonymous poster hash: cdf67...531
Skrevet

Ts: fikk denne meldingen fra han nå.

elsker dere mye. Men vi må ha tid fra hverandre litt. Kan hente datteren min etter jobb imorgen.

Blir så lei meg. Det er jo ikke sånn jeg forestilte meg dette.

Hva hadde dere gjort/følt hvis dere var i denne situasjonen?

Skrevet

Ser du ikke svarene du har fått TS?

I denne situasjonen må du sørge for at baby sover over hos deg. Hvis ikke vil babyen gå inn i en sorgprosess og mulig få tilknytningsproblemer. Baby bør ikke være for mye adskilt fra mor i de første to leveår.

Anonymous poster hash: d5c8d...4a4

• Liker 1
Skrevet

Ved samlivsbrudd overføres permisjonen til mor, MEN dere må på mekling og få en attest fra mekler om at dere ikke er sammen mer og dette MÅ til Nav!!!! Uten dette får du ikke permisjon, ikke stønader, ingenting! Husk at alt av praktiske greier må søkes om, søknader tar tid så jo fortere du får hjulene rundt jo bedre!

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått ned på ditt lokale nav kontor nå og fått veiledning og alle søknadspapirer du trenger, ringt mekler og fått time.

Tror forresten at de første to årene eller noe sånt så skal far bare ha samvær noen timer på avtalte dager, ikke overnatting når det er babyer/småbarn det er snakk om.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Ved samlivsbrudd overføres permisjonen til mor, MEN dere må på mekling og få en attest fra mekler om at dere ikke er sammen mer og dette MÅ til Nav!!!! Uten dette får du ikke permisjon, ikke stønader, ingenting! Husk at alt av praktiske greier må søkes om, søknader tar tid så jo fortere du får hjulene rundt jo bedre!

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått ned på ditt lokale nav kontor nå og fått veiledning og alle søknadspapirer du trenger, ringt mekler og fått time.

Tror forresten at de første to årene eller noe sånt så skal far bare ha samvær noen timer på avtalte dager, ikke overnatting når det er babyer/småbarn det er snakk om.

Men det er jo ikke slik at far er ukjent her. De flyttet fra hverandre for noen dager siden.

Og hvorfor er det slik at barnet ikke kan overnatte hos far, før fylte to, men kan fint overnatte hos barnevakt?

Det beste er jo om barnet er hos far den tiden mor er på jobb, og kommer hjem når mor kommer fra jobb.

• Liker 3
Skrevet

elsker dere mye. Men vi må ha tid fra hverandre litt. Kan hente datteren min etter jobb imorgen.

Jeg hadde ikke gjort noe. Nå skal jo barnet være hos deg, nå må du ta hensyn til deg og barnet. Far tar hensyn til seg selv.

Anonymous poster hash: 95ecb...54b

Skrevet

Hva JEG syns dere skal gjøre. Holde ut til barseltid er over! Dere har nettopp fått barn sammen, livet er beintøft og slitsomt. Det blir sannelig ikke bedre av å gå fra hverandre. Jeg syns det er egoistisk å gå fra hverandre når barnet er så lite. Tydeligvis far sine interesser som er viktigst for han. Man leker ikke familie!!

• Liker 6
Skrevet

TS her.

Han flyttet tilbake til sine foreldre for tre dager siden. Han er 34 år. Jeg er 28.

Om jeg ville at dette skulle ende opp slikt. Da er svaret nei. Men han tålet ikke "trynet mitt" lengere. Vi tenker på hva som er best for henne og det er iallfall ikke far og mor som diskuterer mye. Vi har virkelig prøvd men det gikk ikke. Han ønsker ikke å være sammen med meg noe mer.

Han har vært mye med jenta vår. Så hun kjenner jo han. Det eneste hun sier er pappa gjentatte ganger i løpet av dagen

Han har f eks hentet henne idag og var med henne i ca 5 timer.

men jeg synes det er så fælt å tenke på at han går snart i permisjon og vil ha henne på nettene. Jeg ønsker jo ikke å ta fra han permisjon. Han er tross alt faren og han elsker henne over alt.

Da stiller jo saken seg litt annerledes. Jeg forsto det slik at far hadde flyttet ut omtrent før barnet var født, og at han nå plutselig skal ha barnet fulltid i permisjonstiden.

Siden det bare er 3 dager siden far flyttet ut, kan man jo ikke akkurat kalle det brutal omsorgssvikt å la barnet være hos far. Far er like mye forelder som det mor er.

Naturligvis skal ikke barnet være borte fra mor i lang tid i strekk, men ikke fra far heller, hvis dere ønsker å opprettholde båndet mellom far og barn.

Kommer jo litt an på hva slags omsorgsperson han har vært hittil også. Hos oss var det ofte bare pappa som var bra nok når babyen våknet om natta helt fra et par mnd alder. Så hvis vi hadde havnet i samme i situasjon som dere hadde jeg ikke nølt et sekund med å la far ha babyen om nettene. Babyen ville jo helst være inntil pappa om natta uansett.

Virker veldig fornuftig at far har barnet mens du er på jobb, og kanskje noen netter (hvis du er ferdig med nattamming)

Skrevet

Selvfølgelig kan ungen sove hos far! Herregud, så mange overhysteriske folk det er her.

Anonymous poster hash: a0a52...ada
Skrevet

Ja det er egoistisk tenkt av deg. Velger du først å få barn så må du også godta at pappa er interessert i å bli like kjent med barnet -som deg selv.

Trøsten er at du vil få et sterkere barn ved å la flere være glad i barnet ditt, og du vil se gevinsten når barnet blir større. Det finnes mange gleder og goder hvis du velger å se etter.

Det å nekte en far å bli kjent med barnet sitt kan ikke være mer egoistisk og selvsentrert. Ikke at jeg sier du gjør det, men husk at du må tenke på barnets beste og utelukke deg selv totalt i denne prosessen. Dine følelser er like uinteressante som at jeg forteller deg når jeg sist var på do... :)

Kanskje litt hardt å komme med, men jeg selv følger dette og du kan tro barnet mitt er noe jeg kan skryte av. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...