Gå til innhold

Ekstra mye fugleskit på nymalt grønt gjerde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har malt gjerde i "furugrønn". Gamle fargen var også et slags grønn, malt for ca 10 år siden. Lite fugleskit. Høytrykksvasket i fjor. Lite fugleskit. Nymalt. Fuglene kommer med en gang og det er fugleskit PÅ HVER ENESTE PLANKE I STAKITTGJERDE! Hva f*, fugler?

Anonymous poster hash: 082ab...61f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har malt gjerde i "furugrønn". Gamle fargen var også et slags grønn, malt for ca 10 år siden. Lite fugleskit. Høytrykksvasket i fjor. Lite fugleskit. Nymalt. Fuglene kommer med en gang og det er fugleskit PÅ HVER ENESTE PLANKE I STAKITTGJERDE! Hva f*, fugler?

Mulig de tiltrekkes av fargen, da?

De tror de sitter i en furu, kanskje?

Bytt farge på noen planker og se hva som skjer :)

Anonymous poster hash: d30b8...0aa

• Liker 1
Skrevet

Måker elsker grønt. Vi bodde før ved fjæra og min grønne bil ble hvit av måkebæsj mens mannen sin blå bil ble ikke bæsja på. Så også at ene naboen sin grønne bil var nedbæsja men ikke de andre naboene sine biler som hadde andre farger.

Men rart at gjerdet ikke ble nedbæsja før siden det var grønt før.

Anonymous poster hash: 2af35...5dd
  • Liker 1
Skrevet

Grønt og blankt skal visst indikere vann for fugler. Der for driter dem, tror dem driter i vann. Tror det var et tv-program, en gang for leeenge siden som tok opp dette, med den forklaringen. Prøv å male gjerdet i matt grønn, da blir det mindre dritt

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil unngå å finne hvite flekker på bilen, viser undersøkelsen, som ble gjennomført av bilrekvisitabutikken Halfords, at du bør velge en grønn bil.

Litt usikker på hva jeg skal synes om undersøkelsen. Røde biler er gjerne kvinnebiler - og de bryr seg vel mindre om slikt enn menn. Ergo: Høyere sannsynlighet for å finne fugleskit. Grønt er en sær farge man gjerne velger bevisst. Og i England er drt selve veteran-/luksusbilfargen: British Racing Green (BRG).

Men...vi bor altså ved fjorden Måker er det ikke mangel på. Får se om jeg gidder å testmale. Etter vel 1km med gjerdemaling er jeg mektig lei av å svinge penselen opp og ned, hehe. Dessuten er det husets tur snart, så er det garasjen, barnerommet, verkstedet...osv.

• Liker 1
Skrevet

For dokumentasjonens skyld har jeg nå tatt noen bilder... :danse:

20140922_1.jpg
20140922_2.jpg

• Liker 1
Skrevet

Ok, der har det vært noen seriøst bedritne fugler. Fascinerende hvordan de har vært på hver planke! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil unngå å finne hvite flekker på bilen, viser undersøkelsen, som ble gjennomført av bilrekvisitabutikken Halfords, at du bør velge en grønn bil.

Litt usikker på hva jeg skal synes om undersøkelsen. Røde biler er gjerne kvinnebiler - og de bryr seg vel mindre om slikt enn menn. Ergo: Høyere sannsynlighet for å finne fugleskit. Grønt er en sær farge man gjerne velger bevisst. Og i England er drt selve veteran-/luksusbilfargen: British Racing Green (BRG).

Men...vi bor altså ved fjorden Måker er det ikke mangel på. Får se om jeg gidder å testmale. Etter vel 1km med gjerdemaling er jeg mektig lei av å svinge penselen opp og ned, hehe. Dessuten er det husets tur snart, så er det garasjen, barnerommet, verkstedet...osv.

Evt heng noe (presenning el..l) i en annen farge over en del av gjerdet, som test på om de lar være å skite på den delen av gjerdet med annen farge

Anonymous poster hash: d30b8...0aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...