AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Jeg våger nesten ikke stille meg spørsmålet, men nå, etter flere år med vennskap til dette mennesket og familien lurer jeg på hvordan de alltid får til å havne i så mye styr og trøbbel. Moren er det alltid noe med. Hun er gift, så skilt, så single men i et forhold, så gift med en ny. Greit nok. Sånn er det flere som gjør, og kjærlighet er ikke alltid enkelt. Men, så er hun syk, så er hun arbeidsledig og alle må backe up. Også dette gjør vondt å se på, og jeg prøver å hjelpe, tenke ut en plan. Så har vi faren til min venn. Han er en snodig fyr, men lite drama. Han har kræsjet bilen det siste året, men det er alt. Så har vi søstern til min venn. Hun har en kronisk sykdom og må tas godt hånd om. I tillegg har hun laget til et drama uten sidestykke pga vill festing, krangling og fyllarrest. Så er hun dårlig og alle tar hensyn. Siste nytt er at hun kræsjet den nye bilen sin. Så er det den eldste søstern som er gift igjen, fått barn nr.4 men alle tror at mannen hennes ikke er faren. De er gift, men separert, ser på nytt etter hus. Så har vi halvbroren til min venn, han ble kastet ut av universitetet for juks, men mener noen plantet jukselappen i penalet hans. Det er noe heeele tiden. Min venn er ikke mye bedre. Så er det sykdom, så er det innbrudd i bilen hennes, så er det kjærligjetssorg, så er det eksamen som går i vasken, så er det å få advarsel på jobb, så kræsjer hun, så brekker hun fingeren på fest, så faller hun ned i stigen, så mister hun lappen osv osv. Hvorfor er noen familier så ekstreme? Blir helt sliten av det. Fikk litt kjeft fordi jeg ikke virket til å bry meg, men når det er noe hele tiden, da er det vanskelig å vise like stor empati hver gang.Anonymous poster hash: 6b724...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Noen mennesker lager bare mer drama ut av ting andre ikke ville lagd drama ut av. Og noen er mer sytete og ute etter oppmerksomhet enn andre. Noen haver i drama fordi di ikke tenker over konsekvensene av det de gjør. Og noen blir det mye drama rundt fordi de rett og slett har svært lav moral eller hva jeg skal kalle det, de er rett og slett ikke så nøye på det (som å miste lappen, havne i fyllearresten osv). Og noen er bare rett og slett for dumme til å forstå sitt eget beste.Anonymous poster hash: 67b78...051 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Det er mange som bruker drama som bensin i livene sine. De elsker når det skjer med andre, og skaper det selv i egne liv. De later selvsagt som om de "ikke har gjort noe for å fortjene dette", og spiller veldig på akkurat det - offerrollen brukes til det fulle - men de elsker denne tilstanden, den rusfølelsen som dramaet og oppmerksomheten gir. Noen er bare vant til å ha det slik fra barnsben fordi foreldre var likedan. Andre har opplevd ting og mangler dekning for noen behov (nærhet, omsorg...) som de har utviklet slike teknikker for å fylle inn, som at drama og oppmerksomhet blir substitutt for det de aldri fikk. Kall meg generaliserende, men jeg tror ikke noen av dere kan nekte for at folk som er ekstremt dramatiske av seg og virker som de alltid har noe på gang, som regel har andre problemer relatert til personlighet, bakgrunn og tidligere hendelser. Anonymous poster hash: b311f...5d2 3
Luckiness Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Jeg har ikke svaret på hvorfor noen familier er slik. Men jeg vet i hvertfall at det er utrolig kjedelig å høre på klaging og sutring dersom ting ikke går rett vei hele tiden i livet. Man trenger ikke å klage om sykdommen sin heeele tiden, man trenger ikke å nevne for alle sammen at man har fått advarsel på jobb (det er nok en grunn til det...), man er ikke nødt til å fortelle at man ble tatt for juks osv. Man blir utrolig fort lei av å være med slike mennesker og tilslutt orker man rett og slett bare ikke mer. Man gidder ikke å involvere seg mer, for uansett hva man sier og/eller gir råd om, så skjer det ingen bedring. Det er lett gjort å bruke mye energi på slikt, men så får man ingenting igjen for det. Man får bare høre enda mer syting og klaging. Jeg tror rett og slett at noen har et ekstremt oppmerksomhets behov/behov for å få frem hvordan livet sitt er når man har motgang, at de får et stort behov for å få støtte hele tiden og at alle skal trå til å hjelpe. Men til aller sist så er det faktisk kun deg selv som kan gjøre noe med ditt liv. En sykdom blir f.eks. i hvertfall ikke bedre av å kun se på det negative og klage.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Vet du hva, sånne folk er så slitsomme. Jeg orker ikke. Har kuttet ut flere selv for jeg blir så sliten. Noen folk liker drama i livet sitt da.. Anonymous poster hash: 646f1...e0b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Jeg våger nesten ikke stille meg spørsmålet, men nå, etter flere år med vennskap til dette mennesket og familien lurer jeg på hvordan de alltid får til å havne i så mye styr og trøbbel. Moren er det alltid noe med. Hun er gift, så skilt, så single men i et forhold, så gift med en ny. Greit nok. Sånn er det flere som gjør, og kjærlighet er ikke alltid enkelt. Men, så er hun syk, så er hun arbeidsledig og alle må backe up. Også dette gjør vondt å se på, og jeg prøver å hjelpe, tenke ut en plan. Så har vi faren til min venn. Han er en snodig fyr, men lite drama. Han har kræsjet bilen det siste året, men det er alt. Så har vi søstern til min venn. Hun har en kronisk sykdom og må tas godt hånd om. I tillegg har hun laget til et drama uten sidestykke pga vill festing, krangling og fyllarrest. Så er hun dårlig og alle tar hensyn. Siste nytt er at hun kræsjet den nye bilen sin. Så er det den eldste søstern som er gift igjen, fått barn nr.4 men alle tror at mannen hennes ikke er faren. De er gift, men separert, ser på nytt etter hus. Så har vi halvbroren til min venn, han ble kastet ut av universitetet for juks, men mener noen plantet jukselappen i penalet hans. Det er noe heeele tiden. Min venn er ikke mye bedre. Så er det sykdom, så er det innbrudd i bilen hennes, så er det kjærligjetssorg, så er det eksamen som går i vasken, så er det å få advarsel på jobb, så kræsjer hun, så brekker hun fingeren på fest, så faller hun ned i stigen, så mister hun lappen osv osv. Hvorfor er noen familier så ekstreme? Blir helt sliten av det. Fikk litt kjeft fordi jeg ikke virket til å bry meg, men når det er noe hele tiden, da er det vanskelig å vise like stor empati hver gang.Anonymous poster hash: 6b724...4f1 Dette høres da ikke helt uvanlig ut. Alle har sitt. Antar at de bare er mer åpne enn andre i denne familien. Anonymous poster hash: f3aae...913
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Mitt inntrykk er egentlig at de ikke opplever så mye mer enn andre, men de snakker gruelig høyt om ALT de opplever, og med rett stemmeleie og ansiktet i de rette folder så kan det nok virke langt mer dramatisk enn det det er.Alle har vel opplevd venninnen som hulker og skriker så man skulle tro at enden var nær over den ENE kvisen hun har, mens den andre venninnen med langt flere kviser så vidt nevner det i en bisetning. I begynnelsen får man gjerne sympati for slike mennesker, men så går vel de fleste lei og man trekker seg unna. Mitt inntrykk er at de som virkelig har opplevd mye smerte og drama, er de som ikke snakker så mye om det,så min sympati har nok gått fra de som forteller alt med drama til de som lider mer i stillhet. For å forklare det litt bedre, hvis den dramatiske venninnen ringer og forteller at hun var døden nær natten i forveien fordi hun LED av voldsom oppkastsyke så tar jeg det med en klype salt, men hvis den stille venninnen sier det samme,så blir jeg veldig obs,og kjører nok på besøk til henne, selv om hun innstendig sier at hun er mye bedre, for mest sannsynlig er det hun som ligger syk og forkommen hjemme, og trenger sykehusbehandling pga underliggende annen sykdom. Så mitt råd til alle, og dette er gjennom erfaring,vis litt mer omsorg for den stille venninnen som forteller om problemene sine i en bisetning, den er hun som trenger mer støtte, IKKE den dramtiske. Anonymous poster hash: cf8db...042 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Jeg nevnte bare noen få eksempler av det som skjer. Søsteren slenger med dører og krangler med moren, veldig ofte. Hun er 34 år! De ender i trøbbel og skjønner aldri hbirfor. Så er de uheldige med leieboere. Og da er det ikke vanlig uflaks, men det verste marerittet. Så er det noe juridisk som må ordnes, deretter misforsto de og må igjen til advokat. Så er det eksen til søstern som er slem og det er igjen full rulle med advokat. Deretter blir de stoppet i toll på ferie osv osv. Det er greit nok å ha selvironi, men de er liksom ofrene i denne såpeserien hele tiden. Kan noe gå galt, så går det galt med dem. Venninna mi ringer og sier det er litt krise. Jeg spør: hva nå? Hin sier: søstern er på ferie og tror huseieren prøver å voldta henne. Det er noe med denne søsteren hele tiden! I dag var det kollisjonen. Så er hun pverbevist om at noen skulle dope henne på fest. Deretter ringer hun og har falt. Venninnen min har siden mars endt opp på politistasjonen for å kjøre uten skilter, så var det en episode der hun kranglet med sjefen og fikk advarsel. Så var det eksen som var etter henne, så jeg måtte bare komme kl. 3 på natten. Så var det bestemoren som fikk anfall. Jeg ringer vekymret, også hadde det ikkd skjedd så mye allikevel. Deretter blir jobbpc'n til venninnen min stjålet. Deretter kjører hun i grøfta, så er det faren som bulker bilen. Deretter blir søsteren kjørt på sykehuset pga sykdommen og alle på fb blir informert. Alle gir bamser og blomster osv. Deretter er det moren som sprer alt om livet sitt på fb. Den ene dagen skal hun på ferie, neste dag er hun i et forhold, så skriver hun indirekte meldinger om "alle de slemme i livet sitt" så er det at hun søker etter jobb, deretter at hun skal flytte, deretter at hun er single, deretter at livet ikke er verdt å leve. Det er noe hver dag, nesten. TSAnonymous poster hash: 6b724...4f1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Slike mennesker kutter jeg tvert ut av livet mitt. De er bare slitsomme å være venner med. Anonymous poster hash: bb0c2...309
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Jeg nevnte bare noen få eksempler av det som skjer. Søsteren slenger med dører og krangler med moren, veldig ofte. Hun er 34 år! De ender i trøbbel og skjønner aldri hbirfor. Så er de uheldige med leieboere. Og da er det ikke vanlig uflaks, men det verste marerittet. Så er det noe juridisk som må ordnes, deretter misforsto de og må igjen til advokat. Så er det eksen til søstern som er slem og det er igjen full rulle med advokat. Deretter blir de stoppet i toll på ferie osv osv. Det er greit nok å ha selvironi, men de er liksom ofrene i denne såpeserien hele tiden. Kan noe gå galt, så går det galt med dem. Venninna mi ringer og sier det er litt krise. Jeg spør: hva nå? Hin sier: søstern er på ferie og tror huseieren prøver å voldta henne. Det er noe med denne søsteren hele tiden! I dag var det kollisjonen. Så er hun pverbevist om at noen skulle dope henne på fest. Deretter ringer hun og har falt. Venninnen min har siden mars endt opp på politistasjonen for å kjøre uten skilter, så var det en episode der hun kranglet med sjefen og fikk advarsel. Så var det eksen som var etter henne, så jeg måtte bare komme kl. 3 på natten. Så var det bestemoren som fikk anfall. Jeg ringer vekymret, også hadde det ikkd skjedd så mye allikevel. Deretter blir jobbpc'n til venninnen min stjålet. Deretter kjører hun i grøfta, så er det faren som bulker bilen. Deretter blir søsteren kjørt på sykehuset pga sykdommen og alle på fb blir informert. Alle gir bamser og blomster osv. Deretter er det moren som sprer alt om livet sitt på fb. Den ene dagen skal hun på ferie, neste dag er hun i et forhold, så skriver hun indirekte meldinger om "alle de slemme i livet sitt" så er det at hun søker etter jobb, deretter at hun skal flytte, deretter at hun er single, deretter at livet ikke er verdt å leve. Det er noe hver dag, nesten. TSAnonymous poster hash: 6b724...4f1 Har det slått deg at det meste her faktisk er/kan være sjølforskylt? Bli tatt for å kjøre uten skilter. Herregud, man kjører da ikke uten skilter. Eks som de må ta advokat på. Enn om det faktisk er hun selv som er vanskelig her. Syns det virker ganske åpenbart. Spes siden de tydeligvis har hatt problemer med leietaker og måttet ha advokat flere ganger. Kanskje de selv er huseierne fra helvette? Ikke rart om det blir bråk da. Krangle med sjefen og få advarsel. Det høres da vedlig berettiget ut det og. De ber jo om trøbbel disse folka. Jeg hadde nok kutta de ut for lengst. Dette er nok folk som ikke helt klarer å se sin egen rolle i det som skjer rundt dem.Anonymous poster hash: 67b78...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå