AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Har truffet en mann de siste 2 ukene. Vi har en utrolig kjemi og har møttes 4-5ganger i uken. Jeg har også overnattet hos han en del. Og vi har det helt fantastisk sammen. Han har alt jeg er ute etter og mer til. Han snakker om "vi/oss" når han snakker frem i tid og med tanke på alt han gjør/seier så føler jeg at han også tror dette er noe spesielt. Samtidig som han sier at han ikke vil rushe ting. Han har sagt at han er veldig betatt av meg. At han vekker gode følelser i han o.l MEEEN...jeg er stupforelsket. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har følt noen slikt for noen før. Jeg vet ikke om jeg tør å fortelle han det. Er livredd for å ødelegge alt. Samtidig så hater jeg å holde inne følelser. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Anonymous poster hash: c7dda...3db
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Gjør det. Det gjorde jeg, og han ble veldig glad for det spill er bare tull Anonymous poster hash: 27d09...b89
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Fortell ham det du . Lykke til! Anonymous poster hash: 0e276...758
Gjest rådyr Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Etter to uker? Tror jeg hadde ventet litt gitt... 3
-Fiona- Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 WHoa... To uker? Hold your horses... 3
Erazor Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Det finnes forskjellige måter å si ting på. Man må ikke gå ut all guns blazing og deklarere evig og udødelig kjærlighet og begynne å fabulere om barn og hus og hund og bil med barneseter. Han har på mange måter allerede fortalt deg at han er interessert gjennom det han har sagt. Det burde ikke være noe i veien for at du da kan uttrykke det samme.
AnnetteF Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Det med barn er uaktuelt for oss begge da vi har 2 barn hver fra før. Vi er begge på "samme sted" i livet og ferdig med barn. Ts
Gjest brutal_mann Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Tja, hvorfor ikke? Det har virket for meg, og det har overhode ikke virket for meg. Livet er en serie muligheter, en må bare tørre å gripe etter dem.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 WHoa... To uker? Hold your horses... Forelsker meg selv sjelden, men de gangene det har skjedd har jeg blitt forelsket i løpet av relativt kort tid. Anonymous poster hash: 0e276...758
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Fortell oss hvordan det går da Lykke til :D Anonymous poster hash: 27d09...b89
-Fiona- Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Forelsker meg selv sjelden, men de gangene det har skjedd har jeg blitt forelsket i løpet av relativt kort tid.Anonymous poster hash: 0e276...758 Sier ikke at det er umulig, men det er ikke sikkert HAN er hodestups etter to uker. Hvis han ikke er det, og han i tillegg er litt skittish av seg, så kan man kanskje ødelegge noe fint.
Nettinettet Skrevet 22. september 2014 #13 Skrevet 22. september 2014 Forelsker meg selv sjelden, men de gangene det har skjedd har jeg blitt forelsket i løpet av relativt kort tid. Anonymous poster hash: 0e276...758 Men er du sikker på at du forelsker deg i personene og ikke tanken på hvem du tror de kan være??
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #14 Skrevet 23. september 2014 Men er du sikker på at du forelsker deg i personene og ikke tanken på hvem du tror de kan være?? Ja, når det har skjedd så har jeg vært helt sikker, og det har ikke vært illusorisk. Jeg forelsket meg i det jeg har sett ved dem så langt, men jeg er selvfølgelig klar over at det kan være mange sider ved dem som jeg ikke har sett til da som kan komme til å endre relasjonen og følelsene mine for dem senere. En forelskelse forutsetter ikke at man kjenner alle sider ved en person, slik kjærlighet gjør. De gangene jeg har vært det minste i tvil om jeg kan være forelsket, så har jeg derimot funnet ut at jeg ikke var/ er det. Anonymous poster hash: 0e276...758
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 HVORFOR skal du si det? Tror du han kommer til å juble av glede? Vil det skade relasjonen deres om du holder det for deg selv litt lenger? Anonymous poster hash: 40faa...e52
Flibidy Flæbidy Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 To uker er da mer enn nok tid å bli forelsket på, og det vet jo han også. Gjør det, er mitt råd, han har jo langt på vei sagt det samme til deg, så tror ikke du skal være redd for at han ikke gjengjelder følelsene dine. Og hvis du forteller ham det, fortell oss hvordan det går da
Nettinettet Skrevet 23. september 2014 #17 Skrevet 23. september 2014 Ja, når det har skjedd så har jeg vært helt sikker, og det har ikke vært illusorisk. Jeg forelsket meg i det jeg har sett ved dem så langt, men jeg er selvfølgelig klar over at det kan være mange sider ved dem som jeg ikke har sett til da som kan komme til å endre relasjonen og følelsene mine for dem senere. En forelskelse forutsetter ikke at man kjenner alle sider ved en person, slik kjærlighet gjør. De gangene jeg har vært det minste i tvil om jeg kan være forelsket, så har jeg derimot funnet ut at jeg ikke var/ er det. Anonymous poster hash: 0e276...758 Siden du er klar over dette, er det ikke greit å vente litt slik at du ser at du faktisk fortsetter å være forelsket i han også når det dukker opp nye sider av han? Ingenting er mer frustrerende enn når noen proklamerer sin kjærlighet og forelskelse og så noen uker senere har de mistet følelsene.
Gjest Iben Skrevet 23. september 2014 #18 Skrevet 23. september 2014 (endret) Har truffet en mann de siste 2 ukene. Vi har en utrolig kjemi og har møttes 4-5ganger i uken. Jeg har også overnattet hos han en del. Og vi har det helt fantastisk sammen. Han har alt jeg er ute etter og mer til. Han snakker om "vi/oss" når han snakker frem i tid og med tanke på alt han gjør/seier så føler jeg at han også tror dette er noe spesielt. Samtidig som han sier at han ikke vil rushe ting. Han har sagt at han er veldig betatt av meg. At han vekker gode følelser i han o.l MEEEN...jeg er stupforelsket. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har følt noen slikt for noen før. Jeg vet ikke om jeg tør å fortelle han det. Er livredd for å ødelegge alt. Samtidig så hater jeg å holde inne følelser. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Anonymous poster hash: c7dda...3db Du må huske på at mennesker i bunn og grunn er dyr som i stor grad er styrt av underbevisste mekanismer, og at hjernene våre til enhver tid tolker ting i retning av hvor man befinner seg i diverse hierarkiske strukturer, som f.eks. hierarkiet innad i et "dating-forhold". Det å proklamere din kjærlighet for noen, skal du være veldig forsiktig med, for det er en sånn ting som gjerne kan gjøre deg "mindre" i den andres øyne, og dermed plassere deg under ham i deres interne hierarki. Det å bli "forelsket" er noe som underbevisstheten i stor grad tolker som en "svakhet", og du skal generelt være veldig komfortabel og trygg med et menneske - og ha en god del historie sammen - før det å blottlegge "svakheter" ikke medfører at den andre personen blir direkte avtent, og før underbevisstheten deres forteller dem at de kan "gjøre bedre", klatre høyere i forholds/kjærlighets-hierarkiet. Og selv da kan du risikere at det ødelegger alt. Jeg sier ikke at du skal spille spill, og "late som" du er mindre interessert enn du er, ettersom det fort kan gjøre at du overkompenserer og fremstår som "bitchy" i stedet. Men det kan være lurt å ta noen grep som gjør at du genuint blir mindre interessert i ham, som f.eks. det å dyrke noen egne interesser som er helt uavhengige av ham. Den "betingelsesløse kjærligheten" er desverre en illusjon, da kjærlighet egentlig bare er et uttrykk for at man "trenger" noe av en person, at man f.eks. trenger å speile seg i dem. Og den som da først forelsker seg - eller forelsker seg mest - demonstrerer med det at man trenger den andre personen mer enn den personen trenger deg, og dermed plasserer man seg selv på bunnen av hierarkiet. Så kyniske er vi desverre, selv om vi alle drømmer om noe mer. Endret 23. september 2014 av Iben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå