Gå til innhold

Hva gjør jeg med skjenkebevilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen drev en nattklubb i 2010 og jeg tok alkoholprøven det året og fikk sto for skjenkebevillingen på stedet.

Klubben er nå derimot slutt og forholdet likeså, men kan jeg bruke den skjenkebevillingen på noe vis nå, eller er den "gått ut på dato" eller tilhørte den bare det stedet vi hadde?

Jeg er på jobbutkikk, og tenker at det er en fordel at jeg har skjenkebevilling om noen trenger det.

Er det forresten noe jeg skriver på CV'en at jeg har? (Hvis det er varig selvsagt..)

Anonymous poster hash: 7e78d...1e6

Skrevet

Litt usikker på om dette er riktig, skyt meg om jeg tar feil; Det er vel stedet som får bevilling, med en ansvarlig? Ikke deg personlig? Uansett, ta kontakt med kanskje Mattilsynet og hør hvordan det fungerer?

Anonymous poster hash: e97d0...f14
  • Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Altså: du har vel fortsatt de kvalifikasjonene som du personlig må ha for å stå som skjenkeansvarlig på et utested. Selve skjenkebevillingen har stedet.

Skrevet

Ring næringsetaten.

Anonymous poster hash: cd78d...adc

Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

.

Endret av Keikolina
Skrevet

Det du har er bestått kunnskapsprøve om alkoholloven. Denne må leder eller stedfortreder i virksomheter som selger alkohol ha.

Sjenkebevilgning er derimot noe annet, og blir tildelt LOKALET du drev, du kan altså ikke ta denne med deg videre.

Ganske greit å bruke disse begrepene riktig hvis du prøver å finne jobb med utgangspunkt i dette. ;)

Anonymous poster hash: 0cf3f...aaf
  • Liker 2
Skrevet

Skriv at du har bestått sjenkeprøven.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg sto selvsagt som stedfortreder på skjenkebevillingen.

- TS

Skrevet

Men er det at jeg har bestått "Kunnskapsprøven om alkohol" noe å slenge på CV'en? Hvis noen utested-eiere skulle ha behov for en stedfortreder?

- TS

Skrevet

Men er det at jeg har bestått "Kunnskapsprøven om alkohol" noe å slenge på CV'en? Hvis noen utested-eiere skulle ha behov for en stedfortreder?

- TS

Selvfølgelig er det det hvis du søker et sted med sjenkebevilling.

Anonymous poster hash: 3c960...4fa

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det det hvis du søker et sted med sjenkebevilling.

Anonymous poster hash: 3c960...4fa

Så denne prøven trenger ikke å fornyes om jeg skal være stedfortreder igjen?

Skrevet

Og hvor sannsynlig er det at noen "mangler" en stedfortreder om de først skal åpne ett serveringssted..? Vet ikke helt hvor nyttig det egentlig er at jeg har det beviset?

Gjest Blondie65
Skrevet

Veldig mange spørsmål fra deg som har tatt prøven til oss som ikke har tatt den synes jeg ...

Vanligvis når jeg lister opp min CV har jeg en egen del for korte kurs og der er det naturlig å nevne denne. I en søknad ville jeg bare nevnt det dersom det var svært relevant for jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...