Gå til innhold

Familie og venner som liker å bestemme over deg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det slik og har tatt tak i situasjonen, Hvordan har det påvirket/endret livet ditt?

Jeg oppdaget at når jeg tok tak i dårlige mønstre innad i familien og kuttet ut enkelte venner som likte å styre over meg da fikk jeg en ny ro inni meg.

Jeg hadde ikke lenger den rastløsheten som tidligere hang over meg hvor jeg var umettelig på bekreftelse og lot meg utnytte av menn.

Jeg merker at familien vil ha meg tilbake til den unnselige jenta jeg tidligere var som ikke hadde meninger for det at de visste best og dermed mente i enhver sammenheng hva som var best for meg også

Nå er det på tide mentalt å sette meg selv først men det er familien temmelig sure på.

Så fantastisk nydelig å ta livet sitt tilbake, sette foten ned og klare å si nei. Sette grenser.

Andre som har erfart en slik sammenheng? At når man lar seg utnytte av foreldre og søsken, på en måte det du sier aldri blir vektlagt osv..nederst på rangstigen så får det andre negative ringvirkninger og motsatt så mye mye bedre?

Anonymous poster hash: bcb86...aed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har hatt det slik og har tatt tak i situasjonen, Hvordan har det påvirket/endret livet ditt?

Jeg oppdaget at når jeg tok tak i dårlige mønstre innad i familien og kuttet ut enkelte venner som likte å styre over meg da fikk jeg en ny ro inni meg.

Jeg hadde ikke lenger den rastløsheten som tidligere hang over meg hvor jeg var umettelig på bekreftelse og lot meg utnytte av menn.

Jeg merker at familien vil ha meg tilbake til den unnselige jenta jeg tidligere var som ikke hadde meninger for det at de visste best og dermed mente i enhver sammenheng hva som var best for meg også

Nå er det på tide mentalt å sette meg selv først men det er familien temmelig sure på.

Så fantastisk nydelig å ta livet sitt tilbake, sette foten ned og klare å si nei. Sette grenser.

Andre som har erfart en slik sammenheng? At når man lar seg utnytte av foreldre og søsken, på en måte det du sier aldri blir vektlagt osv..nederst på rangstigen så får det andre negative ringvirkninger og motsatt så mye mye bedre?

Anonymous poster hash: bcb86...aed

Du har nok tatt et sunt og fornuftig valg.

Å bryte ut av en rolle man ikke føler seg hjemme i og kreve å bli respektert, vil alltid medføre at den sosiale dynamikken endres, men det kan være ytterst nødvendig i blant.

Anonymous poster hash: e8f01...90f

Skrevet

Ja.

Jeg var alltid et dydsmønster som min familie kunne kontrollere slik som de ville, men da jeg begynte å ha egne meninger og drømmer om fremtiden så var det ikke greit.

Jeg prøvde i mange år å få dem til å respektere at jeg ville gå min egen vei, ikke A4-livet de ønsket for meg, men jo mer fornøyd jeg ble med egne valg, jo mer misfornøyd ble de med meg.

Til slutt hadde jeg ikke noe annet valg enn å kutte dem ut. Det har gått 5 år, og de mener jeg bare er trassig og at jeg kommer til å skjønne hvor teit jeg har vært når jeg "har blitt moden nok i hodet".

Jeg er forøvrig 31 år...

Anonymous poster hash: 434b4...2b3
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen :) Har kuttet ut noen negative kompiser. Har også brutt ut av familiens forventninger og den rollen de ville holde meg i. Ble en del styr noen år men nå får jeg stort sett respekten jeg fortjener av min mor, de andre bryr seg lite.

Jeg er strålende fornøyd :)

Gjest paramount
Skrevet

Enhver som prøver å herse eller bestemme over meg plasseres der de hører hjemme...søplebøtta!! Betyr ingenting om det er såkalt familie...For som noen sa; Blod er tykkere enn vann..men det er møkk også.. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...