Gå til innhold

betale for blomster jeg ikke har bestilt?Nei takk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!Bryllupet mitt er vel overstått,jeg giftet meg på lørdag.det var en helt perfekt dag helt til jeg fikk en telefon i dag tidlig.ARGH! :x De ringte fra en blomsterforretning og lurte på om jeg ikke snart kom å hentet brudebuketten min!!!!Jeg fikk helt hakeslepp og ropte Hæææh!!! i telefonen.La meg begynne helt fra begynnelsen...For ca. 4 uker siden gikk jeg innom den aktuelle butikken og sa at jeg kanskje ville bestille brudebukett+brystbuketter.Jeg snakket kun med en lærling,fordi alle andre var opptatt med andre kunder.Dette var en lørdag med ganske mye trafikk,og jeg hadde med meg sønnen min på 2 år.Jeg fortalte hvordan jeg ville ha buketten,da dette var noe jeg var ganske bevisst på.Sa at jeg vill gjerne få en ca. pris før jeg bestemte meg fordi jeg ikke hadde lyst til å betale mer enn 1500,-Dette sa jeg også.da sa hun at dette var vanskelig å si,men at det kunne være alt ffra 1500,- - 3000,-Så begynte sønnen min å bli ganske urolig,han hadde bæsjet i bleia,og begynet å ta på alt som var i butikken så jeg sa til hun jeg snakket med at jeg fikk komme tilbake på mandag eller tirsdag for å gjøre meg ferdig.Hun sa at da kunne hun kanskje gi meg en mer nøyaktig pris også,for hun skulle kikke på det.Så langt var det greit.Etterpå begynte jeg å tenke på prisen som jeg synes var litt drøy og tok kontakt med en annen blomsterforhandler som jeg ble kjempefornøyd med.Så i dag ringer altså den første og sier at jeg må betale for blomstene som hun mener jeg har bestilt.Men jeg har jo ikke bestilt noe!!!Fy f..... :evil:

Jeg blir så sint.Jeg hadde glemt hele greia før hun ringte i dag,så jeg ble jo helt sjokkert.Hun kan da umulig ha noen sak.Hun lurte da også på hvorfor denne aktuelle ekspeditøren kunne ha skrevet opp så mye,men jeg sa at jeg trodde dette var en service fra butikken og dettejo ver nødvandig for å få en noenlunde pris på buketten.Hun sa at det t.o.m. var en annen ekspeditør som hadde hørt alt,men dette er jo ikke tilfelle fordi dat var veldig travelt der da,med veldig mange kunder og at alle de andre var travelt opptatt med å ekspedere disse kundene.Hva i granskauen skal jeg gjøre??Det hjalp ikke hva jeg sa,hun bare fortsatte med å si at hun skulle sende regning og at jeg bare måtte betale.Jeg blir helt fortvilet,dette er jo mange penger og jeg har ikke bestilt disse blomstene uansett.Jeg hadde jo ikke engang skrevet under på noe og ikke avtalt når dette skulle hentes.Hvordan kan hun da si noe sånt?Og hvorfor ringte de meg ikke før?Har snakket med forbrukerrådet og de sa at jeg bare fikk avvente det og se om jeg fikk regning på det,fikk jeg det skulle de hjelpe meg videre.Men hun kunne ikke si sikkert hvem som hadde rett i denne saken.HALLO!!??!lurer bare på om noen kan gi meg et svar på dette?Et langt brev,men jeg håper du har orket å lese alt.Takk! :evil: :evil: :x

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis det skjedde akkurat slik som du beskrev det kan jeg ikke tenke meg at de har noe å komme etter.

Så lenge du ikke har skrevet under på noe så må det jo bli påstand mot påstand.

Det er de som krever penger, så det må da være dem som må bevise at de har noe krav.

Slik jeg ser det. :wink:

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Dette hørtes jo temmelig merkelig ut ja, jeg må innrømme det. Tenker jeg også hadde fått hakeslipp om det plutselig ringte noen og skulle ha betalt for bukett nr 2. Det går bare ikke an. Hvis dere ikke har inngått en avtale, så har du jo heller ikke bestilt buketten da.

Håper virkelig butikken gir seg på det. Synes du skal sende inn en skriftlg klage til butikken jeg, for skriftlige henvendelser er mye mer "dominante" enn muntlige. Og skulle det blir problemer etterhvert, har du også et skriftlig klagebrev å slå i bordet med.

Håper det løser seg!

Skrevet

Det her høres da helt uhørt ut!!!

Selvfølgelig kan de ikke føre sak mot deg... Du har da ikke noen avtale på det her! Skjønner godt at du er frustrert!!!

Kom tilbake og fortell hva so skjer da!!!

Og kan du si hvilken butikk det er snakk om???

Skrevet

Hei!

Tusen takk for sympati og støtte,har også fått masse støtte av familie og venner på dette.Har ikke hørt noe fra blomsterforretningen ennå,så jeg håper i det lengste at hun har besinnet seg.For maken til dårlig behandling er det lenge siden jeg har vært borti.Skal holde dere oppdatert hvis det skjer noe.Foreløbig har jeg stått stille,og bare avventer det hele.Men derimot hvis hun sender regning,så....kommer hun til å vente seg et fiiint bilde i avisen=dårlig reklame+at hun får forbrukerrådet på nakken.

Til "Gleder meg":Denne forretningen er langt unna der du bor,og hun eier ikke flere.

Fra en noe roligere Littlemama-fremdeles meget lykkelig nygift

Skrevet

NÅR DU HAR BESKREVET HELE BUKETTEN.FORTALT HVOR MANGE CORSAGER DU SKAL HA-HVA SLAGS TILBEHØR OSV. GITT DATO FOR BRULLUPET.GITT DITT NAVN OG ADRESSE.SÅ HAR DU BESTILT

Gjest Anonymous
Skrevet

Men ikke så lenge hun ikke har avtalt noen da for å hente dette vel eller sagt at "da ordner dere dette"?

Men kanskje hun selv også burde vært klarere med å si at "Jeg skal ikke ha buketten, men undersøker pris. Jeg kommer tilbake til dere om det skulle bli aktuelt."

Slike ting som dette er en liten lærepenge og gode tips til oss andre her inne.

Skrevet

Jeg har også vært mange stedet å spørt om ting til bryllupet, og da har jeg ofte forklart i detalj om diverse og ikke minst hvilken dag jeg skal gifte meg. Men ingen har tolket det som en bestilling. Litt rart av hun om startet innlegget å legge igjen navn og telefonnummer, men alt det andre var en forespørsel. Har de LEDIG den dagen, hva KOSTER alt jeg skal ha osv........

Synes butikken bør ta misforståelsen på sin kappe for å unngå et dårlig rykte

Skrevet

Her har butikken gjort en feil. Tror ikke du, Lisemor, har lest innlegget nøye nok. Det var en klar avtale om at hun skulle komme tilbake ved en anledning og evt. bekrefte en avtale.

Det skal vel være lov å spørre om et overslag om hvor mye det hele skal komme til å koste. Driver alle butikker på slik, må jeg sannelig passe meg, så jeg ikke ender opp med et x antall buketter.

En stor feil av en nybegynner i butikken!!! Hun kan da umulig være helt sikker på at du bestilte buketten? Hadde du lagt igjen navn og tlfnr, kunne hun vel ringt og fått det bekreftet eller avkreftet....?? Merkelig...

Stå på og ikke gi deg på dette!!

Skrevet

Hei.alle sammen!

Ser at jeg nå har fått flere svar siden sist jeg var her inne.Noen mener at jeg ikke burde gitt mitt navn og tlf.nr.Men jeg tenkte egentlig ikke over det når jeg ga det.Jeg visste med meg selv at jeg ikke hadde bestilt noen ting,så hva hadde vel jeg å frykte?Hvis jeg hadde visst at jeg bestilte disse blomstene,så hadde jeg selvfølgelig ringt dit for å si fra at jeg ikke ville ha dem!!Jeg ville ikke latt dem stå i flere timer for å lage blomster jeg ikke skulle ha.Dessuten hadde jeg jo da skjønt at dette er noe jeg må betale for.Men poenget er jo her at jeg ikke har gitt min bekreftelse på noen bestilling,ikke avtalt noen henting eller noe annet.Og beskrive buketten min måtte jeg jo gjøre hvis jeg skulle få noen pris.Og det var jo det hun skulle gi meg ca. når jeg evt. kom tilbake!

Men jeg skulle egentlig bare fortelle dere at i dag dumpet regningen i postkassa :evil: Ikke snakk om at jeg betaler den!Det er en prinsippsak! :x Jeg jobber i en avis,og har tatt kontakt med en journalist i dag og han var interesert i å skrive om saken,så dere skal få videre referat etter hvert.

Husker ikke om jeg har skrevet dette før,men jeg har også snakket med en annen innehaver av en blomsterforretning for å høre hva hun synes om dette.Hun sa at dette hørtes veldig merkelig ut+at de aldri lot en lærling ta imot bestilling alene.Hun sa også at hvis dette hadde skjedd i hennes butikk ville hun uansett ha ringt for å få bekreftet dette.I tillegg pleide de å skrive en avtale på sånn når det dreide seg om så store beløp.Og jeg føler at jeg har med meg mange på dette her,så jeg gir meg ikke så lett!! :x :evil: :x

Skrevet

Jeg trodde også det var vanlig å få bekreftet en slik bestilling skriftlig. Det har iallefall jeg fått der jeg har bestilt min bukett. Bekreftelsen er ikke så store saken, men det er veldig betryggende å ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...