Gå til innhold

Kjøper du hobbyting av venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med en del hobbyer. Til stor glede for meg selv og andre. Gir vekk til jul og gebursdager. Det blir alltid satt stor pris på

Nå har jeg holdt på med en krevende og dyr hobby. Veldig dyr.

Så jeg forteller til folk at det er til salgs. (får gode tilbakemeldinger fra proffe folk)

Når de ser det, så får jeg høre: Ønsker meg til jul, så jeg ser at de forventer å få det.

Hva med dere?

Anonymous poster hash: 0b0e3...eef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs på interessen. Jeg kan godt sette pris på venners hobbyer, og nevne i forbifarten at det er noe jeg kunne ønsket meg til jul, men hvis det er en type hobby jeg ikke har peiling på så har jeg antakelig hverken forståelse for hva det koster eller interesse nok til å betale dyrt for det. Er det imidlertid midt i mitt interessefelt så kjøper jeg gjerne.

Anonymous poster hash: 29caf...950

Skrevet

Er vel lov å uttrykke et ønske uansett? Bare fordi man ønsker seg noe betyr det ikke at de forventer det. Og for de som ikke driver med samme hobby så er det ikke sikkert at de ser at det er dyrt å produsere heller? Du står jo uansett fritt til å bestemme om du gir noe bort eller om du selger det. Er det noe som kan selges på Epla eller etsy kanskje?

Anonymous poster hash: ead90...c33
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg forventer ikke å få ting som andre har laget nei.

Men en liten advarsel kan jeg komme med. For noen år tilbake drev en hel gjeng av mine kolleger med den samme smykkehobbien. Den type smykker har ALDRI vært min stil og det kommer det heller aldri til å bli. Sikkert kanonstilig på andre som liker det, men ikke på meg. Siden jeg ikke liker det selv, er det heller ikke veldig interessant å kjøpe det som gaver til andre. Er det da nødvendig å bli fornærmet for at jeg ikke vil kjøpe noe av det?

Dersom du driver med noe så respekter at noen liker det, andre ikke.

Gjest Vinglasset
Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt frekt hvis det er snakk om kostbare investeringer for deg.

Min venninne lager noen kjempefine smykker og perlene hun bruker er kostbare og hun kjøper dem på reiser i utlandet - bla i Dubai. Jeg elsker disse smykkene og har kjøpt flere av henne .. men fikk også et i gave en gang - uten å ha ytret ønske om det.

Endret av Vinglasset
Skrevet

ja det er kostbare investeringer. Begrenser seg hvor ofte jeg kan holde på pga prisen. Når jeg har besøk så ser de på mine arbeider, liker det osv. Har en vegg hjemme hvor jeg har prislapper på.

Å, det passer hos meg osv....er det jeg hører. På sikt vil jeg satse mere og avertere på nett

Anonymous poster hash: 0b0e3...eef
Skrevet

Du trenger ikke gi det bort i julegave, det bestemmer du selv! Har ei i familien som lager skinnprodukter. Jeg kjøper selvfølgelig om jeg liker noe, og det til fullpris! Du får heller selge det på nett, kanskje får de rumpa i gir når de ser at produktene dine forsvinner fra lager. ;)

Anonymous poster hash: 25c6f...126

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...