Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min omgangskrets består stort sett av mennesker som kommer fra "lavklasse"-familier, hatt vanskelige og kjipe oppvekster, og brukt litt tid på å ta seg igjen på karriere, utdanning og familieliv. Flere sliter også med psyken, men ingen av oss på samme måte, så ingen av oss klarer helt å forstå hverandre..

Når er vi alle i 20-årene, og ting skjer. Jeg selv begynte i fulltidsjobb rett etter vgs, fikk barn i en alder av 20 år og er nå alenemamma og student.

En annen venninne er fortsatt i utdanning og jobber ved siden av. En periode hadde hun to jobber utenom studiene, men hadde likevel tid til ett sosialt liv. Nå har hun derimot én jobb og orker aldri noe.

Den andre venninna mi har ikke utdanning, hatt noen småjobber, men slutta i de pga. psyken og gikk helt arbeidsledig i fire-fem år. Nå har hun begynt å jobbe, og har heller aldri tid til noen ting. Hun sier hun er kjeeeempesliten hele tiden, men velger gjerne å drikke seg drita full hver fredag og ligge rett ut resten av helgen. Men det er jo hennes valg.

Ellers hsr jeg andre venner, men de har mer stabile liv, flere barn, mann, jobb og masse som skal gå rundt, men selv de har tid til å møtes innimellom, men det blir mest på deres premisser.

Problemet MITT er at jeg ikke får nok sosial omgang, men vet heller ikke hvor jeg skal finne nye venner.

Jeg har tatt opp dette med den ene venninna mi, hun som studerer og har én jobb, og hun pleier ofte også å spørre om vi skal møtes da og da, men avlyser i siste liten. Eller hun skal låne/levere noe, og dukker aldri opp.

Jeg spurte henne hvorfor hun holdt på sånn, og sa at det er lett å bli oppfattet som uforutsigbar når hun er sånn og at det er veldig irriterende og til svar fikk jeg bare at : "Livet forandrer seg vel. Du har alt for mye tid til å tenke på ting".

Øh.. For mye tid? Jeg har ett liv jeg og, med barn og studier, men prøver å forstå hvorfor ingen andre kan finne tid til meg når jeg kan det for dem?

Har jeg for høye forventninger? Og hvor finner jeg evt. nye venner? Jeg har prøvd åfå med meg mine nåværende venner på sosiale ting så vi alle kan utvide vennekretsen litt, men gjett hva? De "har ikke tid"..

Anonymous poster hash: bfad6...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har nok ikke noe med bakgrunnen deres å gjøre, dere har bare sklidd fra hverandre.

Finnes det et sosialt miljø på studiet/studiestedet ditt?

Anonymous poster hash: 4539e...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...