AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Hei. Nå har det seg sånn at jeg er i ett forhold med en fra Tunisia. Jeg har vært nede hos han flere ganger, og vi har det veldig bra sammen. Problemet er jo at jeg gjerne vil at han skal komme hit til Norge også. Har lest mye på nettet, men kommer ikke helt fram til noe svar. Men er det noen her som har gjort det før? Hva må man gjøre? og er det mulighet i det hele tatt for han å komme hit? blir helt sprø av all tenkingen, så skriver her som siste mulighet! Og dersom du har vært i ett slikt avstandsforhold, hvordan gikk det? og har du noen gode råd å gi? dette er jo ikke så veldig enkelt akkurat... Takker for svar på forhånd! Anonymous poster hash: b5313...9b0
John Galt Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Mange kvinner i samme situasjon her,, les og lær,, smil http://grenseloskjaerlighet.com
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Legger ut en annen nyttig link, sånn i tilfelle... http://www.tunisianloverats.com Anonymous poster hash: 8cd60...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Han får vel lov å komme til Norge når dere er gift.Anonymous poster hash: a7e7b...44c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Hva er utdannelsen/jobben hans? Anonymous poster hash: f37da...231
Kjerringa Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Han kan da vel komme på besøk uten å flytte hit. Har forvørig ikke sansen for tunisiske menn (minner meg om mannlige versjonen av thaidamer som gjør hva som helst for å komme hit). Har uansett fått innprentet i alle år at man ikke skal dra alle under en kam. Men, man må fortsatt ta litt forhåndsregler og ikke miste hodet i forelskelsesrusen.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Kan ikke du flytte dit ? Anonymous poster hash: 4ba5f...985 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Er det noe i veien for at han kommer til Norge på besøk da? TS skriver ingenting om flytting.. Anonymous poster hash: 97589...8a2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Er det noe i veien for at han kommer til Norge på besøk da? Anonymous poster hash: 97589...8a2 Ja, det faktum at han kommer fra Tunisia. Visumpraksis for Tunisia Generelle returforutsetninger/utvandringspotensial Med generelle returforutsetninger menes den aktuelle situasjonen i søkerens hjemland/oppholdsland. Både de økonomiske, sosiale og politiske forholdene i landet, eventuelt i regionen, inngår i denne vurderingen. Tunisia er et land med stort utvandringspotensiale. Arbeidsledigheten er høy og fattigdommen stor, særlig for innflyttere fra distriktene inn til byer og større tettsteder. Spesielt ferdigutdannet ungdom har vanskeligheter med å få arbeid. Nærmere 700 000 tunisiere lever i utlandet, mange i de europeiske landene. Turist: Turistbesøk regnes ikke som et velferdshensyn. Som hovedregel avslås søknadene. Søkeren får unntaksvis visum, dersom det dokumenteres svært gode returforutsetninger, for eksempel ved utstrakt reisevirksomhet i Schengen, eller dersom søkeren skal delta i en reisebyråorganisert rundreise til flere europeiske land. Det må fremlegges reiserute, reservasjon av transportmiddel og bekreftelse av hotellbestilling. I tillegg må søkeren dokumentere tilstrekkelige økonomiske midler til reise og opphold. Det må ikke foreligge tvil om formålet. Kjæreste: Besøk til kjæreste kan anses som et velferdshensyn. Hvor tungtveiende velferdshensynet anses å være, beror på en vurdering av hvor etablert forholdet mellom søkeren og referansen er. Momenter vil være hvor lenge søkeren og referansen har kjent hverandre, og hvor mange ganger de har truffet hverandre i denne perioden. Videre er det et moment hvorvidt søkeren og kjæresten i Norge kan kommunisere på samme språk, og om de har møttes. Praksis er restriktiv, også i de tilfelle hvor forholdet er godt etablert. Søkeren må ha gode returforutsetninger, og det må ikke være tvil om det oppgitte formålet. Anonymous poster hash: f37da...231
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Han får vel lov å komme til Norge når dere er gift.Anonymous poster hash: a7e7b...44c Hvis TS oppfyller kravene: Krav til referansepersonen Du må ha en inntekt på minst 251 856 kroner i året før skatt og ha tjent minst 246 136 kroner før skatt i 2013 (eller 242 440 kroner før skatt i 2012). Du kan ikke ha mottatt økonomisk sosialhjelp de siste 12 månedene. UDI Anonymous poster hash: f37da...231
Shinigami Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Hvis TS oppfyller kravene: Krav til referansepersonenDu må ha en inntekt på minst 251 856 kroner i året før skatt og ha tjent minst 246 136 kroner før skatt i 2013 (eller 242 440 kroner før skatt i 2012). Du kan ikke ha mottatt økonomisk sosialhjelp de siste 12 månedene. UDI Anonymous poster hash: f37da...231 Jeg tror de har satt inntektskravet opp til nærmere 300 000 nå. Og de har innført 24 årsgrense for famoliegjenforening.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Jeg tror de har satt inntektskravet opp til nærmere 300 000 nå. Og de har innført 24 årsgrense for famoliegjenforening. Nei. Jeg hentet infoen fra UDI for 40 minutter siden. Innstramming med 24-års grense (som burde vært innført for lenge siden) og forsørger-beløp opp til 300 000 er sendt ut på høring fra regjeringen i sommer. "Vil ha 24-års grense for utenlandsekteskap" Anonymous poster hash: f37da...231
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 Ja, det faktum at han kommer fra Tunisia. Visumpraksis for Tunisia Generelle returforutsetninger/utvandringspotensial Med generelle returforutsetninger menes den aktuelle situasjonen i søkerens hjemland/oppholdsland. Både de økonomiske, sosiale og politiske forholdene i landet, eventuelt i regionen, inngår i denne vurderingen. Tunisia er et land med stort utvandringspotensiale. Arbeidsledigheten er høy og fattigdommen stor, særlig for innflyttere fra distriktene inn til byer og større tettsteder. Spesielt ferdigutdannet ungdom har vanskeligheter med å få arbeid. Nærmere 700 000 tunisiere lever i utlandet, mange i de europeiske landene. Turist: Turistbesøk regnes ikke som et velferdshensyn. Som hovedregel avslås søknadene. Søkeren får unntaksvis visum, dersom det dokumenteres svært gode returforutsetninger, for eksempel ved utstrakt reisevirksomhet i Schengen, eller dersom søkeren skal delta i en reisebyråorganisert rundreise til flere europeiske land. Det må fremlegges reiserute, reservasjon av transportmiddel og bekreftelse av hotellbestilling. I tillegg må søkeren dokumentere tilstrekkelige økonomiske midler til reise og opphold. Det må ikke foreligge tvil om formålet. Kjæreste: Besøk til kjæreste kan anses som et velferdshensyn. Hvor tungtveiende velferdshensynet anses å være, beror på en vurdering av hvor etablert forholdet mellom søkeren og referansen er. Momenter vil være hvor lenge søkeren og referansen har kjent hverandre, og hvor mange ganger de har truffet hverandre i denne perioden. Videre er det et moment hvorvidt søkeren og kjæresten i Norge kan kommunisere på samme språk, og om de har møttes. Praksis er restriktiv, også i de tilfelle hvor forholdet er godt etablert. Søkeren må ha gode returforutsetninger, og det må ikke være tvil om det oppgitte formålet. Anonymous poster hash: f37da...231 Vet ikke helt om jeg skjønte. Avslås søknader om turisme? Anonymous poster hash: 4759b...ec1
Shinigami Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 Nei. Jeg hentet infoen fra UDI for 40 minutter siden. Innstramming med 24-års grense (som burde vært innført for lenge siden) og forsørger-beløp opp til 300 000 er sendt ut på høring fra regjeringen i sommer. "Vil ha 24-års grense for utenlandsekteskap"Anonymous poster hash: f37da...231 Off topic, men hvorfor syns du at 24 årsgrensen burde blitt innført for lenge siden?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #15 Skrevet 21. september 2014 Å du er 30 år? Les og lær. Det er masse menn i hele skandinavia som er ledig, eller er det så lavt under taket hos deg, at du må til fattige land å kapre en strand eller resturantarbeider? En som du har møtt på ferie. Ja, da han har bare deg, hva med når du reiser derifra??? Les hva andre kvinner har oplevd, så kanskje du tenker deg om. Eller, du kan flytte ned dit selv. ENKELERE FOR DEG, ENN HAN Anonymous poster hash: 9f33b...155
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #16 Skrevet 21. september 2014 Å du er 30 år? Les og lær. Det er masse menn i hele skandinavia som er ledig, eller er det så lavt under taket hos deg, at du må til fattige land å kapre en strand eller resturantarbeider? En som du har møtt på ferie. Ja, da han har bare deg, hva med når du reiser derifra??? Les hva andre kvinner har oplevd, så kanskje du tenker deg om. Eller, du kan flytte ned dit selv. ENKELERE FOR DEG, ENN HAN Anonymous poster hash: 9f33b...155 Kan du finne meg en fra skandinavia da? Sett meg opp på ventelisten i så tilfelle, ellers må jeg hente meg en golddigger derifra... Anonymous poster hash: 8cd60...1c1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #17 Skrevet 21. september 2014 Jeg ser poenget med de nye reglene, ssmtidig er jeg så til de grader mot dem. Sett bort fra at det er mange som "velger" feil menn i ung aldet og at det koster staten dersom de ikke tar ansvar for barn osv osv, så burde man som et fritt individ få lov til å velge sin livspartner, norsk eller ikke norsk. Synes ikke staten skal sette en aldersgrense på 24 år og heller ikke øke inntektskravet. Hva har vellykket innvandring med inntekt å gjøre? Skal bare de rike få lov til å forelske seg i hvem de vil? Er vel ikke mest porformaekteskap blant de under 24!! Er vel heller eldre menn med feite lommebøker som kjøper kjærlighet. Er man gammel nok til å gifte seg med en nordmann, så er man vel gamnel nok til å gifte seg med en utlending. Og hvorfor i all verden er det ikke lov til å leve her som samboere? Hvorfor må man gifte seg? Må vel være bedre om to som søker kan få prøve å leve sammen. Se om de kan innrette seg her, leve under samme tak, produsere/ jobbe. Istedenfor å måtte gifte seg!! Er vel det at som ektefeller har man underholdningsplikt, men da kan de i hbettfall bruke sunn fornuft. Kan umulig være noe trussel for Norge at samboere og ektefeller kan søke seg jobb og stifte familie her. Verre med studenter som blir i systemet for så å reise til hjemlandet og få slettet studielån. Anonymous poster hash: db55b...c04 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #18 Skrevet 21. september 2014 Vet ikke helt om jeg skjønte. Avslås søknader om turisme?Anonymous poster hash: 4759b...ec1 Det betyr at det er tilnærmet umulig å få turistvisum, men siden han skal besøke deg, er det vel heller besøksvisum han skal ha. Så, da er det enklere å få visum når dere kan dokumentere at dere har et forhold, har truffet hverandre flere ganger og er i et etablert forhold. Er ingen ekspert, men i samme situasjon som deg. Han er også fra et afrikansk land, men nesten alle fra hans land får visum. Fikk forøvrig et tips om å kopiere alle sidene i passet mitt, så de ser at jeg har vært hos han tre ganger. Lykke til! Anonymous poster hash: d1647...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå