AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Opplevet hun ikke mangler noe. Vi arver masse pent brukte klær jevnlig. Hun har masse bøker, de er hun ikke interessert i. Liker postmann pat på dvd, har 7stk, trenger ikke flere. Hun har puslespill fra 18mnd, aldri vært interessert. ...har trrhjulsykkel (arvet pent brukt), fått nye sko i arv fra kusine, samme gjelder dress og annet vinterutstyr. Litt for liten til å gå på ski til vinter, akebrett har vi fra i fjor... Anonymous poster hash: 2e28b...e0b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Hvorfor spør du om det? Du må jo selv vite hva du skal kjøpe eller ønske deg til ditt eget barn.Anonymous poster hash: 8542a...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Gyngehest Dukkevogn Dukkehus Duplo / lego Skøyter Lottospill og pusslespill Plastelina m/ kjevle og former Store perler og perlebrett Bøkene om Gruffalo Lekekjøkken Lekemat / lekefrukt Kassaapparat Sjørøverkikkert Leketelt Anonymous poster hash: 69e6c...142 4
mara2012 Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Utrolig mye (lærerike) leker til ett barn i 1-2-års alderen. Personlig synes jeg det er verre når de blir 3 og oppover, for da kan de alt og da er det mye større utvalg. Jeg ville tatt henne med i lekebutikken en dag, og funnet ut hva som vekket interessen hennes
Gjest Vinglasset Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Det er jo rett og slett trist at en 2-åring har alt - og dermed ikke trenger ønske seg noe. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Har hun virkelig ikke andre leker enn puslespill, bøker og noen postmann pat-dvd' er? Lekekjøkken og lekemat leker så og si ALLE barn med Duplo lego er vel også de aller fleste innom Tretogbane er både populært og utviklende My Little Pony-effekter er ofte populært hos jentene Babydukke, f eks Babyborn er også noe de fleste småjenter syns er gøy Tegne- og malesaker må alle 2-åringer ha Prinsesse- eller alvekostyme, gjerne med en matchendetryllestav og/eller tiara Dukkehus kommer man vel ikke utenom?? Schleich har masse nydelige figurer å leke med Hvis hun liker å leke med figurer så har Fisher Price Little People masse søtt Bakeutstyr og forkle så hun kan bake med mamma og pappa .... Kunne ha fortsatt i det uendelige, hvert fall nesten Anonymous poster hash: c346a...f7b 1
Fyreheart Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Hvis hun ikke trenger noe og dere ikke kommer på noe, hva med noe hun vil få bruk for senere? En sparekonto med en viss sum penger, for eksempel. Det gjorde mine besteforeldre, og det satte jeg utrolig stor pris på da jeg ble gammel nok til å disponere pengene I den alderen tror jeg ikke hun bryr seg så altfor mye om å få dyre og fancy gaver uansett. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 (endret) Medlemsskap i OBOS/USBL? Det kan komme godt med en vakker dag. Du må bare sjekke at det er lov å melde inn en mindreårig der. Endret 21. september 2014 av Spirrevirrevipp
kaprifolen Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Medlemsskap i OBOS/USBL? Det kan komme godt med en vakker dag. Du må bare sjekke at det er lov å melde inn en mindreårig der. Det kan jeg bekrefte at det er! Min datter fikk medlemskaps i dåpsgave, og ting kommer i alle fall tilsendt i hennes navn, mens regningen kommer til giveren.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Gi henne penger på konto. Har hun alt hun trenger både med hensyn til leker og klær er det ingen vits i å fylle opp skuffer og skap og belaste miljøet ved å kjøpe ting bare for å bruke penger. Anonymous poster hash: 87e1f...957
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Dra på grill tur og gi henne en bok om naturen og et kompass eller finn på noe gøy, besøk på bondegård eller noe annet. Gi henne en ny børste (de må jo byttes ut en gang og det er praktisk å ha flere enn en), eller f.eks. en slåbrok som er litt for stor. Eller kjøp hobbysaker tilpasset alderen dere kan drive med sammen. Anonymous poster hash: fc2d1...f64 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Har hun virkelig ikke andre leker enn puslespill, bøker og noen postmann pat-dvd' er? Lekekjøkken og lekemat leker så og si ALLE barn med Duplo lego er vel også de aller fleste innom Tretogbane er både populært og utviklende My Little Pony-effekter er ofte populært hos jentene Babydukke, f eks Babyborn er også noe de fleste småjenter syns er gøy Tegne- og malesaker må alle 2-åringer ha Prinsesse- eller alvekostyme, gjerne med en matchendetryllestav og/eller tiara Dukkehus kommer man vel ikke utenom?? Schleich har masse nydelige figurer å leke med Hvis hun liker å leke med figurer så har Fisher Price Little People masse søtt Bakeutstyr og forkle så hun kan bake med mamma og pappa .... Kunne ha fortsatt i det uendelige, hvert fall nesten Hun har lekekjøkken,2dukkevogner, babyborn, duplo, en haug med kosedyr, og nok klær og sko.Anonymous poster hash: c346a...f7b Anonymous poster hash: 2e28b...e0b
Nordvesta Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 Bålpinne med inngravert navn og tova sitteunderlag. Det fikk min datter i bursdagsgave da hun ble 2 år. Er fortsatt i bruk og er kanskje gavene som har blitt mest brukt. Om dere er turfolk så er turutstyr perfekt å ønske seg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 En opplevelse. Tur på åpen gård for å se på dyrene, for eksempel. De aller fleste unger har faktisk altfor mange materielle ting, så jeg ville fokusert på å gjøre noe gøy som er litt utenom det vanlige. Anonymous poster hash: e791a...034 1
Gjest Blomsterert Skrevet 21. september 2014 #15 Skrevet 21. september 2014 Opplevet hun ikke mangler noe. Vi arver masse pent brukte klær jevnlig. Hun har masse bøker, de er hun ikke interessert i. Liker postmann pat på dvd, har 7stk, trenger ikke flere. Hun har puslespill fra 18mnd, aldri vært interessert. ...har trrhjulsykkel (arvet pent brukt), fått nye sko i arv fra kusine, samme gjelder dress og annet vinterutstyr. Litt for liten til å gå på ski til vinter, akebrett har vi fra i fjor...Anonymous poster hash: 2e28b...e0b Et instrument. Et lite piano? Et lite dukketeater(kan lage selv. En liten scene og håndukker). Kan nesten garantere at det blir godt mottatt :-) Malesaker. Får barn nok av det egentlig? Alle barn jeg har hatt noe med å gjøre,og det er ganske mange liker malesaker. Hvis de bare slipper noe press på å "lære"noe. En bok.
Gjest Blomsterert Skrevet 21. september 2014 #16 Skrevet 21. september 2014 Hvorfor spør du om det? Du må jo selv vite hva du skal kjøpe eller ønske deg til ditt eget barn.Anonymous poster hash: 8542a...9ac Jeg svarte akkurat like dumt som deg en gang her,det gjaldt et eldre barn,men dog. Da jeg leste tråden(mens brukere skrev hvor teit jeg var),så oppdaget jeg jo ting jeg aldri ville tenkt på selv. Som ungene mine(unge voksne),ville satt stor pris på! Så det er ikke så for gitt gitt :-)
Gjest Blomsterert Skrevet 21. september 2014 #17 Skrevet 21. september 2014 Bålpinne med inngravert navn og tova sitteunderlag. Det fikk min datter i bursdagsgave da hun ble 2 år. Er fortsatt i bruk og er kanskje gavene som har blitt mest brukt. Om dere er turfolk så er turutstyr perfekt å ønske seg. Friluftsmenneske her,og syns den gaven var så fin da. Takk for ideen. Har et lite barnebarn jeg gjerne vil ta lengre turer med etterhvert :-) Veldig passende dette da!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #18 Skrevet 21. september 2014 Små dyr eller andre figurer? Min på akkurat 2år elsker alt som er smått. Gjerne at det er en mammasau, pappasau og babysau feks:) Da hun ble 2, la vi veldig lite penger i gaven, hun hadde fått masse siste halvåret(dukkeseng, -vogn, kjøkken med lekemat(IKEA har masse!). Vi ga to små biler og et lekemunnspill. Samt blåste opp masse ballonger. Helt superstas:) Av gjestene fikk hun plastelina, mer duplo, tusjer, lekesmykker og playmo. Alt falt veldig godt i smak. Føler det er veldig lett å kjøpe små ting i den alderen som blir veldig godt tatt i mot og lekt mye med:) Jeg vil at hun også skal få dukkehus, da jeg ser for meg at det vil slå an. Men vi venter til 3årsdagen. Jeg tror det passer enda bedre da:) Hvis hun virkelig har alt, hva med å pakke bort litt for en periode og ta der fram igjen?Anonymous poster hash: 45a3c...168
Plengionika Skrevet 21. september 2014 #19 Skrevet 21. september 2014 Dukkevogn Dukke Lite bord med stoler Lekekjøkken med lekemat, te kopper osv Bondegård med dyr Bilbane og biler (det elsker vår datter) Akebrett og eller vinterleker Tegnesaker/malesaker Perler Små hus med små figurer Er det noe spesielle ting fra barnetv som hun liker og kanskje finnes i leker? Masse å velge
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #20 Skrevet 21. september 2014 BalansesykkelAnonymous poster hash: 952a5...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå