mariss Skrevet 21. september 2014 #1 Del Skrevet 21. september 2014 Er ferdigutdannet sykepleier til sommeren, men føler at jeg har valgt feil yrke. Er interessert i friluftsliv, reiseliv og dyr. Tenker i hovedsak på å ta et årsstudium/bachelor i friluftsliv og evt. ta praktisk- pedagogisk utdanning for så å prøve å få jobb som eks. folkehøgskolelærer. Eller kan det være andre retninger som kan være aktuelle for meg med mine interesser? Det hadde vært en fordel dersom jeg kunne brukt sykepleieutdannelsen i en ny yrkesretning. Er litt kjipt dersom 3 studieår har vært forgjeves. Er åpen for det meste. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #2 Del Skrevet 21. september 2014 Er ferdigutdannet sykepleier til sommeren, men føler at jeg har valgt feil yrke. Er interessert i friluftsliv, reiseliv og dyr. Tenker i hovedsak på å ta et årsstudium/bachelor i friluftsliv og evt. ta praktisk- pedagogisk utdanning for så å prøve å få jobb som eks. folkehøgskolelærer. Eller kan det være andre retninger som kan være aktuelle for meg med mine interesser? Det hadde vært en fordel dersom jeg kunne brukt sykepleieutdannelsen i en ny yrkesretning. Er litt kjipt dersom 3 studieår har vært forgjeves. Er åpen for det meste. Noen forslag? En venninne av meg tar årsstudium i friluftsliv og vurderer å fortsette med en bachelor. Der ligger fokus på rehabilitering gjennom friluftsliv, bl.a. på utplassering på Valnesfjord rehabiliteringssenter. Faren min som var hjertesyk var der etter sin hjerteoperasjon, og da jeg besøkte ham der, virket det som et veldig bra tilbud. Der kan jo kanskje dine sykepleiekunnskaper komme i god nytte, da det kan være relevant. Jeg vet ikke så mye om studiet, men kanskje det kan friste? Anonymous poster hash: 0c21c...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 21. september 2014 #3 Del Skrevet 21. september 2014 Folkehøgskolelæreren min var faktisk sykepleier i bunnen. Jeg er dog usikker på hva hun hadde tatt i etterkant. Synes årsstudium i friluftsliv, folkehelse/helsefremming, aktivitetsvitenskap eller utefag sammen med litt pedagogikk hørtes veldig lurt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå