AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Lurer på hvilke rettigheter jeg og samboeren har, når det kommer til utleie av sokkelen vår. Vi har et polsk par som flyttet inn i sokkelen for omtrent 4-5 mnd siden. Avtalen var at de skulle betale depositumet en uke etter,da de skulle få depositumet fra deres gamle boplass. De betalte inn halve, og spurte oss om vi kunne være litt behjelpelige med å la de betale resterende måneden etterpå,da de måtte ta en hastetur tilbake til polen for å få ordnet noe med papirene til deres 2 år gamle datter. Vi ga dem forståelse og ble enige om resterende av depositum skulle betales mnd etter. Dette har fortsatt ikke kommet inn. De sendte en melding til oss her for en mnds tid tilbake der de spurte om de kunne få oppbevare noen bagger å pappesker med ting i, i våres garasje. Men da vi trenger plassen selv sa vi nei. Idag rett etter vi sto opp, hørte jeg garasjeporten gå opp. Da var denne polske mannen på vei inn i garasjen vår med sakene sine. Samboeren min åpnet ruten å spurte hva han holdt på med å da sa han polske mannen at det var bare for 2-3 uker. Samboeren min ble lettere irritert å gikk så ut, å da sa denne polakken at han ikke trodde vi var hjemme(??) ikke respekterer de at de har fått EN parkeringsplass på gårdsplassen her heller, det står til og med skrevet i kontrakten at besøkende eller et evt kjøretøy nr 2 skal parkeres en annen plass, bare 100m unna. Hvis de fortsetter å strekke grensene på denne måten, selv om vi sier ifra, hvilke rettigheter har vi? Kan vi lovlig gi dem f.eks oppsigelse på 3 mnd? Er det jeg som overreagerer i denne stuasjonen, eller har jeg min fulle rett til å reagere? Anonymous poster hash: 80c6d...ff1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 80c6d...ff1
Frisørdama Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Hvis de bryter kontrakten er det vel bare å si de opp. Du finner lover og regler vedrørende utleie hvis du googler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå