Gå til innhold

Når er det på tide med trehjulsykkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er bare 15 måneder, så helt ennå skal hun vel ikke begynne å sykle, men hun er en racer på gyngehesten, så jeg begynte å lure på hvor stor hun må være før hun kan begynne med trehjuling.

Så har vi noe å glede oss til :-)

Skrevet

Det er vel ganske vanlig å begynne ved toårs-alder. De må kunne rekke ned til pedalene og ha en viss forståelse for svingemekanismen.

Skrevet

og tråkkemekanismen, min toåring har ikke lært seg til det ennå. Men øvelse gjør mester :)

Hilsen BritElin

Skrevet

Neste sommer altså.

Gleder meg.

(Lurer på om vi kommer til å observere den underlige magnetismen som ser ut til å virke mellom unge på trehjulssykkel og det eneste treet i samme gate...)

:ler:

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

mi jente fikk trehjulsykkel i toårsgave...da nådde hun ikke ned til pedalene, men hun har bursdag i oktober, så hele vinteren hadde vi sykkelen i stua, og da våren kom var hun blitt en kløpper!! og vi har hakk og riper i de fleste lister.....jaja, det skal da vises at vi har barn!! Nå er forøvrig tulla klar på hva hun ønsker seg til treårsdagen...En rosa tohjulsykkel!

Gjest mamma til 3
Skrevet

Jeg kjøpte det til mine til toårsdagen deres.

Skrevet

sistemann arvet trehjulsykkelen. og jeg har pleid og ha den inne til og begynne med så de blir vant med den. han var vel kanskje rundt 2 år

Skrevet

Min sønn på 20mnd skjønner den ikke ennå. Bruker den som klatrestativ.

Skrevet

lillebroren min hoppa over hele trehjuingen og begynte rett på en liten to hjuling med støttehjul, og den har har nyklet på siden han var to og et halvt..

Skrevet
jaja' date=' det skal da vises at vi har barn!!![/quote'] :ler:

Er vel noe av sjarmen, det.

Og klart det må være rosa!

Skrevet

Kjøp den aller minste du finner og la henne øve seg. jo kjappere du introduserer en trehjuling jo kjappere vil hun skjønne poenget. I barnehagen hos oss lærer unger på halvannet å sykle nå om sommeren.....

Skrevet

sønnen min på 21 måneder fikk nettopp sykkel. Vi kjøpte en med stang bak på slik at vi kan skyve han. Den har også sele til å spenne han fast med og den er veldig lav. Han er 78 cm (veldig liten for alderen) og rekker ned til pedalene. Den er også slik at de ikke går rundt dersom han ikke trør, så da kan han sitte på den og ikke gjøre noen ting mens jeg skyver! Han elsker den allerede og er flittig brukt på kortere turer i stedet for vogn! (kostet 199 på tilbud hos lekeplaneten).

Skrevet

AHA!

Jeg var hos en venninne i går, og de hadde tenkt å kjøpe sykkel til sønnen som er like liten som min datter. Det var vanlig der de bor.

Men så funderte jeg på nettopp dette med pedalene. Hvis de snurrer rundt, slår de jo inn i de små bena, hvis ikke bena er oppå og tråkker.

Mens så finnes det altså sykler med stang og med pedaler som ikke går rundt.

Mannen er ute på tur i dag, og de skulle i hvert fall titte på sykler.

Hun er jo bare 15 måneder, da.

Vi får se

Skrevet

Datteren vår fikk trehjulssykkel da hun var 1 1/2 år. Til å begynne med satt hun bare på den og skubbet seg forover (det gikk helt fint), men for 1-2 måneder siden begynte hun å sykle avgårde som bare det :D Hun blir 2 år om en måned.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi prøvde i butikken, men hun nådde ikke ned.

Får vel vente litt, da.

:)

Annonse
Skrevet

vi har alltid hatt sykkel her (arvet), og begge våre har syklet og lekt med sykkelen lenge før de ble to (når de ikke nådde frem til pedalen har de bare dyttet med bena eller vi har stått bak og dyttet).

Gjest Coolaid
Skrevet

Bare ha sykkelen fremme....så fatter hun interesse for den når det faller seg naturlig. Det er en fin måte å bli kjent med den før man kan sykle. Så plutslelig en dag når hun er stor nok så sitter hun vel oppå den og trør avgårde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...