Gå til innhold

Hvor mye gir du i støtte til organisasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gir du til veldedige organisasjoner, medlemsskaper i foreninger etc? Type foreninger du ikke får noe igjen for (ikke fotballklubb, men eks redd barna, Nordmarkas venner, FOD osv).

Evt. hvorfor støtter du ikke noen organisasjon?

Anonymous poster hash: 75319...1ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal jeg støtte redd barna ledere med 1million lønn? Nei takk!!

Anonymous poster hash: d39a1...99d
  • Liker 3
Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg støtter fast SOS Barnebyer, Kreftforeningen og den lokale Landsforeningen mot stoffmisbruk.

Ellers tar jeg lodd av alle barn som kommer på døren og selger for lokale foreninger + at jeg kjøper nye magasin av rusmisbrukere som selger disse utenfor senteret hvor jeg handler fast.

Fadderbarnet er 2-300 kroner i måneden, Kreftforeningen og LMS er 3-500 kroner i året.

Skrevet

Oi, det har blitt noen opp gjennom tidene. Plan, Flyktningehjelpen, dyrevernalliansen, støttekomiteen for Vest-Sahara, Leger uten grenser - for å nevne noen. Jeg har råd til å gi litt av mitt, så det gjør jeg med glede.

Skrevet

Støtter redningsselskapet og Christian Radichs venner. Ca 700 kr i året til sammen

Gjest Silverstream
Skrevet

Gir penger til den årlige tv innsamlingen, som oftest 200kr.

Skrevet

Ikke noe fast. Bruker ofte å støtte tv-aksjonen. Hvor mye avhenger hvilken sak.

Mener å huske at det var til kreft for noen år siden, da støttet jeg med 500 eller var det 1000. Ellers bruker jeg ikke å støtte så mye.

Har støttet hjertebarn kalenderen de siste tre årene. Tror det er 380 kr. Her går pengene til lokalsykehuset :-)

Skrevet

Greenpeace, Natur og Ungdom, Røde Kors og Amnesty er de som får goodwill-pengene mine :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Ingenting. Jeg er student så har ikke så veldig god råd, men om jeg hadde gått inn for å leve spartansk kunne jeg sikkert donert masse. All den tid det er folk som dør av sult burde egenltig alle andre kutte ut all luksus og gi overskuddet sitt til dem. Men slik er det nå ikke.

Hvis jeg først skulle donert til en organisasjon ville det vært Wikipedia, selv om det strider i mot det jeg skrev over.

Endret av Herr Heftig
Skrevet

Fast til leger uten grenser og dyrebeskyttelsen, samt at jeg er plan-fadder. Kjøper alltid lodd og gir ut tommflasker når ungene i nabolaget kommer på døra. Kjøper ofte gatemagasin.

Skrevet

Vi har 2 fadderbarn, og betaler 550kr totalt i mnd på det. I tillegg putter vi på det vi har når det kommer noen med bøsse på døra.. Kommer det skriv i posten om innsamling av klær til øst europa e.l så går vi gjennom det vi ikke bruker og leverer.

Skrevet

Gir til Leger uten grenser månedlig, og så er jeg jentefadder.

Anonymous poster hash: 3443b...d06

Skrevet (endret)

Stoler generelt ikke på organisasjoner, kun på enkeltmennesker. Var støttemedlem i Care da jeg var ung og naiv, men fikk så mye feminist-propaganda med på kjøpet at jeg måtte avslutte medlemsskapet. Det var liksom ikke en ideologi jeg ville støtte, og spesielt ikke en sånn ideologi. Deretter gav jeg noen sporadiske beløp til Leger Uten Grenser over noen år, men gjør ikke det lenger heller.

I dag gir jeg bare direkte til narkomane (norske) tiggere, så vet jeg ihvertfall at pengene ender opp der hvor de skal. Og så plukker jeg opp haikere, dersom det teller :)

Oooh, en ting til. Jeg hjelper noen afrikanske innvandrer-naboer med både øvelseskjøring og jobbsøknader. Dette anser jeg som veldedighet rettet mot den norske skattebetaler, da resultatet forhåpentligvis etterhvert blir to færre afrikanske innvandrere på NAV.

Alt i alt gir jeg meg selv terningkast 4.

Endret av Iben
  • Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Leger uten grenser, dyrevernalliansen og kreftforeningen.

Skrevet

Jeg gir 100 kroner måneden til redd barna og FOD

Anonymous poster hash: c0f7e...59f
Skrevet

Jeg gir 100 kroner måneden til redd barna og FOD

Edit: Mente røde kors, ikke redd barna..

Skrevet

Jeg gir 250kr i mnd til WWF og 300kr (tror jeg) til Plan. Også gir jeg av og til engangsbeløp til organisasjoner som hjelper til ved store naturkatastrofer f.eks.

Anonymous poster hash: 0c7cf...83e

Skrevet

Gir månedtlig til Leger uten grenser og WWF, årlig til Røde Kors og Blindeforbundet.

Skrevet (endret)

Jeg støtter blodbanken på Ullevål ved å donere bort mitt eget blod. I samme sleng donerer jeg en sum penger til Kreftforeningen som jeg kunne fått fra blodbanken for reise o.l.

Og så støtter jeg velferdssystemet her i Norge ved å betale skatt som fordeles til de som både trenger og ikke trenger det...! Jeg støtter også landet mitt ved å ha tatt med utdanning og dermed hjelper "hjulene å rulle" her i landet!!!

Endret av 99699
Skrevet

Jeg går med ambisjoner om å støtte SOS Barnebyer. Men har ikke kommet så langt ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...