AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Jeg ble mobbet gjennom stort sett hele grunnskolen, med unntak av de første 2-3 årene. Det var ganske tidlig at jeg fant ut at jeg måtte stå på egne ben, at det var lite hjelp å få fra de voksne rundt meg, dvs. både skolen og foreldrene mine. Jeg føler at jeg er frarøvet barndommen på grunn av dette, sliter med psyken min og har akkurat fått fingern ut av jorda og gått til psykolog. Det jeg lurer på er om det er noen vits i å anmelde skolen for dette? Ikke fordi jeg har noen forventninger om ei feit erstatning, men fordi jeg mener at skolen skal få konsekvenser for å være så forbanna tafatt og lukke øynene for et så stort problem. Hva kan konsekvensen evt. bli for skolen? Anonymous poster hash: 69f24...709
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Flott at du har begynt å ta vare på deg selv! Men ja, i det sosialdemokratiske Norge er det en hard lærepenge å våkne opp til at man faktisk ikke får hjelp hvis man blir mobbet. Det er den sterkestes rett som gjelder, både lærere og foreldre snur seg vekk i en verden som stadig blir tøffere og mer konkurransepreget. Man kan på mange måter si at vi går tilbake i tid og kommer til å leve mer i tråd med naturen der det bare er de sterkeste som overlever over tid. Så min oppfordring til alle som sliter er: Lær å håndtere angrep, både psykiske og voldelige. Lær hersketeknikker og lær og kampteknikker, det er faktisk helt nødvendige egenskaper i dag. Når det gjelder anmeldelse tviler jeg på at du kommer noen vei med det hvis det ikke finnes noen håndfaste beviser. Det kommer også an på hvor lenge siden det er, det er en rekke foreldelsesfrister i lovverket. Ville nok tatt kontakt med advokat om du ønsker å gå videre med det. Som sagt tror jeg ikke man kommer noen vei lang tid etterpå, men lykke til uansett! Anonymous poster hash: 52204...233
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Jeg ble mobbet gjennom stort sett hele grunnskolen, med unntak av de første 2-3 årene. Det var ganske tidlig at jeg fant ut at jeg måtte stå på egne ben, at det var lite hjelp å få fra de voksne rundt meg, dvs. både skolen og foreldrene mine. Jeg føler at jeg er frarøvet barndommen på grunn av dette, sliter med psyken min og har akkurat fått fingern ut av jorda og gått til psykolog. Det jeg lurer på er om det er noen vits i å anmelde skolen for dette? Ikke fordi jeg har noen forventninger om ei feit erstatning, men fordi jeg mener at skolen skal få konsekvenser for å være så forbanna tafatt og lukke øynene for et så stort problem. Hva kan konsekvensen evt. bli for skolen? Anonymous poster hash: 69f24...709 Kvifor ikkje anmelde foreldrene dine i samme slengen? Dei hadde jo meir ansvar for ditt ve og vel enn skulen hadde? Anonymous poster hash: 29206...87f 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Sa du og/eller foreldrene dine ifra til skolen ang.mobbingen? Er det lenge siden? Har dere beviser for at det skjedde? Slike ting er viktig å tenke over før man evt. anmelder. Ikke at folk kommer til å tro at du lyver, men i en rettsak må man vel ha beviser..?Anonymous poster hash: 38296...668
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Håper det får konsekvenser for skolen dersom du velger å anmelde. Lykke til videre, flott at du tar vare på deg selv. Anonymous poster hash: e4f77...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå