Gå til innhold

Når fellesutgiftene inkluderer internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det ikke er en router i leiligheten. Må jeg da skaffe en router, eller er det bare å ta med datamaskinen inn og logge på WiFi?

Anonymous poster hash: 08468...9ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok helt ann på hvordan internettet leveres der du leier.

Skrevet

Hvis du har dekoder og modem, må du nok skaffe router selv.

Skrevet

Hvis du har dekoder og modem, må du nok skaffe router selv.

Man MÅ ikke ha en router, men det forenkler ting ganske bra for den vanlige bruker.

Om du må ha et modem kommer helt ann på hvordan internettet er levert.

*DSL: Må ha modem

*kabel: Må ha modem

*fiber: Må ikke nødvendigvis ha modem. Jeg f.eks har bare ett nettverksuttak i veggen.

Skrevet

Man MÅ ikke ha en router, men det forenkler ting ganske bra for den vanlige bruker.

Om du må ha et modem kommer helt ann på hvordan internettet er levert.

*DSL: Må ha modem

*kabel: Må ha modem

*fiber: Må ikke nødvendigvis ha modem. Jeg f.eks har bare ett nettverksuttak i veggen.

Herrejesus, vedkommende spør om de trenger en router når leiligheten ikke har router for å komme seg på et trådløst nett. Og ja, så lenge leiligheten har et modem, så må vedkommende ha en router for å få trådløst nett.

Skrevet (endret)

Herrejesus, vedkommende spør om de trenger en router når leiligheten ikke har router for å komme seg på et trådløst nett. Og ja, så lenge leiligheten har et modem, så må vedkommende ha en router for å få trådløst nett.

NEI!

FLere modem kommer med innebygget router, så der tar du delvis feeeil.

Endret av AndreasBR
  • Liker 2
Skrevet

Som oftest kan du koble pc direkte til modem. Skal du ha flere maskiner på nett samtidig trenger du en router.

Anonymous poster hash: cf8f3...5d9

• Liker 1
Skrevet

Som oftest kan du koble pc direkte til modem. Skal du ha flere maskiner på nett samtidig trenger du en router.

Anonymous poster hash: cf8f3...5d9

Men h*n vil på wifi, og da må man enten ha modem med wifi, eller koble til en wifi router som nevnt ovenfor her.

Skrevet

Kan du ikke bare spørre huseier/borettslagledelsen?

• Liker 1
Skrevet

Og da er det bare å koble til en router, og så får jeg adgang til wifi-nettverket?

Anonymous poster hash: 08468...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...